Μεσογειακή διατροφή για γερή καρδιά: Αυτές είναι οι καλύτερες τροφές που πρέπει όλοι να τρώμε

Θεωρείται το μυστικό για την μακροζωία λόγω του ότι οι καρδιολογικές παθήσεις μπορούν να αντιμετωπιστούν πιο αποτελεσματικά με τη μεσογειακή διατροφή.

15.10.2018

εχεις διαβασει

Εσπεριδοειδή

Γυναίκες που καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες των φλαβονοειδών που βρίσκονται στα πορτοκάλια και τα γκρέιπφρουτ έχουν 19% χαμηλότερο κίνδυνο ισχαιμικού εγκεφαλικού επεισοδίου (που προκαλείται από θρόμβο) από τις γυναίκες που δεν προσλαμβάνουν τόσα φλαβονοειδή, ανακάλυψε πρόσφατη μελέτη. Τα εσπεριδοειδή είναι επίσης πλούσια σε βιταμίνη C, η οποία έχει συνδεθεί με χαμηλότερο κίνδυνο για καρδιοπάθεια. Να αποφεύγεις όμως τους χυμούς εσπεριδοειδών που μπορεί να περιέχουν πρόσθετα σάκχαρα και να θυμάσαι πως τα γκρέιπφρουτ και ο χυμός τους μπορεί να μειώνουν τη δράση των στατινών, φαρμάκων για τον έλεγχο της χοληστερόλης.

Πατάτες

Δεν υπάρχει λόγος να αποκλείσεις τις πατάτες επειδή είναι λευκές και μοιάζουν με «κακό» άμυλο. Εφόσον δεν είναι τηγανιτές, οι πατάτες κάνουν καλό στην καρδιά! Είναι πλούσιες σε κάλιο, το οποίο συμβάλει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης ενώ περιέχουν επίσης πολλές φυτικές ίνες οι οποίες είναι γνωστό πως μειώνουν τον κίνδυνο καρδιοπάθειας.

The Mamagers Update:

Του παιδιού μου το παιδί είναι δυο φορές παιδί μου;

12 τρόποι για να προλάβετε τα προβλήματα συμπεριφοράς στα παιδιά σχολικής ηλικίας

Η αισιοδοξία διδάσκεται – ο οπτιμιστικός και ο πεσιμιστικός τρόπος να συνετίσετε ένα παιδί

Ντομάτες

Όπως οι πατάτες, έτσι και οι ντομάτες έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε κάλιο. Επιπλέον, είναι καλή πηγή του αντιοξειδωτικού λυκοπενιού. Το λυκοπένιο είναι ένα καροτενοϊδές που μπορεί να σε βοηθήσει να απαλλαγείς από την «κακή» χοληστερόλη, κρατά ανοιχτές τις αρτηρίες και μειώνει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής. Και επειδή οι ντομάτες έχουν λίγες θερμίδες και σάκχαρα, είναι με πολλούς τρόπους εξαιρετικές για τον οργανισμό.

Ξηροί καρποί

Αμύγδαλα, καρύδια, φιστίκια και μακαντάμια (αλλά και σχεδόν όλοι οι ξηροί καρποί), περιέχουν άφθονες φυτικές ίνες και βιταμίνη Ε, που συμβάλει στη μείωση της κακής χοληστερόλης, ενώ κάποια, όπως π.χ. τα καρύδια, είναι πολύ πλούσια σε ω3 λιπαρά οξέα. Στο παρελθόν, οι ειδικοί δεν σύστηναν τους ξηρούς καρπούς επειδή έχουν πολλά λιπαρά.  Οι περισσότερες νέες μελέτες όμως δείχνουν πως οι άνθρωποι που τους καταναλώνουν καθημερινά είναι πιο αδύνατοι από εκείνους που τους αποφεύγουν.

 

Όσπρια και λαχανικά

Επειδή προέρχονται από φυτά, τα όσπρια και κάποια λαχανικά όπως π.χ. τα φασολάκια ή ο αρακάς, είναι μια εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης χωρίς ανθυγιεινά λιπαρά. Μελέτη βρήκε πως άνθρωποι που έτρωγαν όσπρια τουλάχιστον τέσσερις φορές την εβδομάδα είχαν κατά 22% χαμηλότερο κίνδυνο καρδιοπάθειας συγκριτικά με όσους τα κατανάλωναν λιγότερο από μία φορά την εβδομάδα. Επιπλέον, τα όσπρια θεωρείται πως συμβάλουν στον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα σε ανθρώπους με διαβήτη. Το χαμηλό σάκχαρο είναι πολύ σημαντικό για την αποφυγή των επιπλοκών της νόσου, μία από τις οποίες είναι η καρδιοπάθεια.

Εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο

Σε μια πολύ σημαντική μελέτη, άνθρωποι με υψηλό κίνδυνο για καρδιοπάθεια που ακολούθησαν τη μεσογειακή διατροφή (πλούσια σε σιτηρά, φρούτα και λαχανικά) και κατανάλωναν τουλάχιστον 4 κ.σ. εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο τη μέρα μείωσαν κατά 30% τον κίνδυνο για καρδιακή προσβολή, εγκεφαλικό επεισόδιο και θάνατο. Το ελαιόλαδο είναι καλή πηγή μονοακόρεστων λιπαρών, τα οποία συμβάλουν στη μείωση των επιπέδων της χοληστερόλης και του σακχάρου. Οι ελιές, πράσινες και μαύρες, είναι επίσης εξαιρετική πηγή «καλών» λιπαρών, επισημαίνουν οι ειδικοί.

Μπρόκολο, σπανάκι και kale

Όλα τα λαχανικά είναι ωφέλιμα, τα πράσινα όμως έχουν ένα επιπλέον όφελος για την καρδιά σου. Τα συγκεκριμένα είναι πλούσια σε καροτενοειδή, τα οποία δρουν ως αντιοξειδωτικά και καταπολεμούν πιθανώς βλαβερές ουσίες στον οργανισμό σου. Είναι επίσης πλούσια σε φυτικές ίνες και περιέχουν άφθονες βιταμίνες και μέταλλα, ενώ το kale περιέχει και μια μικρή ποσότητα ω3 λιπαρών οξέων.

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Πώς τα ω-3 λιπαρά οξέα δρουν θετικά στη διάθεση; Η διατροφολόγος εξηγεί

Η αύξηση ω-3 λιπαρών οξέων, πέρα απο το πλήθος ευεργετικών ιδιοτήτων που παρέχει στον οργανισμό, δρα θετικά στην καλή ψυχική υγεία των ανθρώπων.

7 τροφές να φας αν έχεις στομαχικές διαταραχές

Ποιες τροφές μπορείς να καταναλώσεις όταν έχεις προβλήματα όμως εμετούς, διάρροια και πόνο στο στομάχι.

4 super ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΓΙΑ ΠΑΓΩΤΟ φτιαγμένο μόνο από μπανάνα (χωρίς αυγά και αφάνταστα light!)

Κι όμως, βρήκαμε τις καλύτερες συνταγές για παγωτό, φτιαγμένες μόνο με μπανάνα χωρίς καθόλου γάλα, αυγά ή παγωτομηχανή. Δοκίμασέ τες!

Γκουρμέ πεντανόστιμα σνακ για δίαιτα από τη διαιτολόγο Κλειώ Δημητριάδου μέχρι 160 θερμίδες!

Αυτά είναι τα ιδανικά σνακ για δίαιτα που όχι μόνο θα σε χορτάσουν αλλά και θα σε γεμίσουν απόλαυση με λίγες θερμίδες!

Πώς θα χάσω λίπος και όχι μυς; Η Δρ Μαρία Ψωμά μας δίνει τα μικρά μυστικά!

Υιοθέτησε τη δίαιτα εκείνη που θα σε οδηγήσει σε ένα υγιές βάρος και θα σε βοηθήσει να κάψεις λίπος οριστικά.

Τέλεια cookies: Η συνταγή για μαλακά μπισκότα σοκολάτας ΜΟΝΟ με 55 θερμίδες!

Μπισκότα σοκολάτας μόνο με 55 θερμίδες το 1 μέτριο. Δεν χρειάζονται μεγάλη προετοιμασία και θα ξετρελάνουν μικρούς και μεγάλους!

#shapegreece