Πόσα οφέλη έχουν τα καρύδια; Ο καρπός που πρέπει να τρως κάθε μέρα και οι θερμίδες

Πόσο καλό κάνουν τα καρύδια στην υγεία αλλά και στη διατροφή σου; Νέα έρευνα δίνει απαντήσεις.

17.03.2019

Γράφει: Κατερίνα Πατούλια

εχεις διαβασει

Πόσα οφέλη έχουν τα καρύδια; Ο καρπός που πρέπει να τρως κάθε μέρα και οι θερμίδες

Νέα έρευνα που παρουσιάστηκε στο συνέδριο Πειραματικής Βιολογίας 2016 στο Σαν Ντιέγκο, υποστηρίζει πως υπάρχει ένας ξηρός καρπός, τον οποίο δεν τρώμε όσο θα έπρεπε κι ο οποίος μας προστατεύει από ασθένειες όπως η υψηλή χοληστερόλη στο αίμα και η πρόωρη γήρανση. Το καλύτερο; Το τρόφιμο αυτό μας κάνει καλό χωρίς να παχαίνει!

Σε κλινικές μελέτες δύο ετών, οι ερευνητές του Hospital Clinic of Barcelona και του Loma Linda University δοκίμασαν να χωρίσουν σε δύο γκρουπ 707 υγιείς ενήλικες μέσης ηλικίας. Το ένα γκρουπ κατανάλωνε καρύδια στο 15% της ημερήσιας πρόσληψης θερμίδων τους και το άλλο γκρουπ δεν έτρωγε καθόλου καρύδια. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως το γκρουπ ατόμων που κατανάλωνε καρύδια, είδε σημαντική μείωση στα ποσοστά κακής χοληστερόλης (LDL) στο αίμα.

«Τα καλά λιπαρά και τα υπόλοιπα θρεπτικά συστατικά που παίρνεις από τα καρύδια, διατηρώντας τη σιλουέτα σου και μειώνοντας την κακή χοληστερόλη, είναι πολύ σημαντικά. Το ακόμα καλύτερο είναι πως τα καρύδια βοηθούν την συνολική υγεία και αντιγήρανση», τόνισε ο δρ Ρος ένας από τους βασικούς ερευνητές.

Ο δρ Ρος, τόνισε μάλιστα πως η κατανάλωση καρυδιών συνδέθηκε με μακροπρόθεση μείωση της κακής χοληστερόλης ενώ συμπλήρωσε πως είναι πιθανό τα καρύδια να μπορούν να μειώσουν κι άλλα προβλήματα που οφείλονται στο πέρασμα του χρόνου, όπως η εκφύλιση της ωχράς κηλίδας και τη γνωστική εξασθένηση.

Διάβασε επίσης: Ξέρεις πόσες θερμίδες έχουν οι ξηροί καρποί;

Προηγούμενες μελέτες που αφορούν την κατανάλωση καρυδιών, έχουν δείξει μείωση εμφάνισης του διαβήτη τύπου 2 και πρόληψη των καρδιαγγειακών νοσημάτων. Αυτό πιστεύεται ότι οφείλεται στα υψηλά επίπεδα των ωμέγα -3 λιπαρών οξέων στα καρύδια που συνδέονται με μειωμένη χρόνια φλεγμονή και τη διαχείριση των μεταβολικών συνδρόμων.

Το κακό είναι πως πολλά άτομα που κάνουν δίαιτα αποφεύγουν την κατανάλωση καρυδιών, εξαιτίας των θερμίδων τους, (190 θερμίδες σε μερίδα 28 γραμμαρίων καρυδόψιχας) παρότι είναι σαφές πως τα καρύδια σε διατηρούν χορτάτη για περισσότερο χάρη στα υγιεινά πολυακόρεστα λιπαρά και τις φυτικές ίνες που περιέχουν.

Περίπου 25 γραμμάρια καρύδια την ημέρα μας παρέχουν το 90% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, τα οποία έχουν και αντιφλεγμονώδη δράση.

Διάβασε επίσης: Ωμοί ξηροί καρποί ή ψημένοι; Τι είναι καλύτερο να τρώμε; Η Κλειώ Δημητριάδου απαντά

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

#shapegreece

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.