Πόσα αβγά επιτρέπεται να τρως; Δύο νέες μελέτες «αθωώνουν» τα αβγά!

Αν αναρωτιέσαι πόσα αβγά επιτρέπεται να τρως για να μην επιβαρύνεις την υγεία σου, νέες έρευνες δίνουν την απάντηση.

28.08.2018

Γράφει: Ελένη Δασκαλάκη

εχεις διαβασει

αβγά

Πολλή συζήτηση εξακολουθεί να γίνεται για το πόσα αβγά επιτρέπεται να τρως τη μέρα ώστε α μην επιβαρύνεις την υγεία σου. Τα τελευταία νέα προέρχονται από δύο πρόσφατες μελέτες που υποστηρίζουν πως τα αβγά δεν αυξάνουν τον κίνδυνο υψηλή χοληστερόλη – βλέπε καρδιοπάθεια. Για την ακρίβεια, μπορεί να προστατεύουν την καρδιά σου.

Πόσα αβγά επιτρέπεται να τρως;

Η πρώτη μελέτη, που δημοσιεύτηκε στην επιθέωρηση The American Journal of Clinical Nutrition, εξέτασε το πώς η κατανάλωση αβγών επηρεάσε την υγεία ανθρώπων με προδιαβήτη ή διαβήτη τύπου 2. (Και τα δύο αυτά προβλήματα υγείας αυξάνουν τον κίνδυνο για καρδιοπάθεια και εγκεφαλικό επεισόδιο.)

Για τρεις μήνες, οι μισοί από τους συμμετέχοντες έτρωγαν 12 αβγά την εβδομάδα, ενώ οι άλλοι μισοί περιορίζονταν στα δύο ή λιγότερα την εβδομάδα. Και οι 128 συμμετέχοντες ακολούθησαν την ίδια δίαιτα για απώλεια βάρους όπου απέφευγαν τα κορεσμένα λιπαρά όπως το βούτυρο. Η διατροφή τους περιλάμβανε πιο υγιεινά μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά, όπως αβοκάντο και ελαιόλαδο.

4 υπέροχες ιδέες για μάφινς πρωινού με: αβγά ή βρόμη ή γλυκοπατάτα ή μπανάνα! Έτοιμα… τώρα!

6 super τροφές που χρειάζεται να τρως κάθε μέρα για την καλή υγεία της καρδιάς

Έξι μήνες μετά, οι γιατροί εξέτασαν τους συμμετέχοντες και από τις δύο ομάδες. Σε καμία ομάδα δεν βρέθηκε αυξημένος κίνδυνος για καρδιαγγειακά νοσήματα, όπως υψηλά επίπεδα (κακής) χοληστερόλης LDL ή υψηλή αρτηριακή πίεση. Επίσης, η μέση απώλεια βάρους ήταν η ίδια και στις δύο ομάδες.

Ένα αβγό τη μέρα για γερή καρδιά!

Αν η πρώτη μελέτη δεν σε έπεισε για το πόσα αβγά επιτρέπεται να τρως χωρίς να θέτεις σε κίνδυνο την υγεία σου, τα αποτελέσματα μελέτης από τη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ θα σε βοηθήσουν να βγάλεις άκρη!

Στην εν λόγω μελέτη, οι ερευνητές εξέτασαν τις διατροφικές συνήθειες 416.000 ανθρώπων, κατά μέσο όρο 50 ετών. Οι συμμετέχοντες δεν έπασχαν από καρδιοπάθεια και διαβήτη και η ερευνητική ομάδα παρακολούθησε την εξέλιξη της υγείας του επί εννέα χρόνια. Τι βρήκαν οι ερευνητές; Οι συμμετέχοντες στη μελέτη που έτρωγαν τακτικά αβγά, είχαν χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από εγκεφαλικό και καρδιοπάθεια συγκριτικά με εκείνους που δεν έτρωγαν αβγά.

Πιο συγκεκριμένα, εκείνοι που έτρωγαν κατά μέσο όρο ένα αβγό τη μέρα είχαν 28% μικρότερο κίνδυνο θανάτου από εγκεφαλικό και κατά 18% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από καρδιοπάθεια.

Γιατί τα αβγά κάνουν καλό στην καρδιά;

Σύμφωνα με τους ερευνητές, μια πιθανή εξήγηση μπορεί να είναι το γεγονός πως τα αβγά περιέχουν συστατικά που κάνουν καλό στην καρδιά, όπως φολικό οξύ και ωμέγα 3 λιπαρά οξέα.

Editor's Picks:

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

#shapegreece