Πρέπει να τρως πρωινό; Αν δεν πεινάς το πρωί, είναι «υποχρεωτικό» ή δεν πειράζει να το παραλείψεις;

Είναι η βάση για μια καλύτερη υγεία;

07.09.2019

Γράφει: Σοφία Κωστάρα

εχεις διαβασει

Πρέπει να τρως πρωινό

Συνεργάστηκε η Σοφία Κόντη, διαιτολόγος-διατροφολόγος (www.healthnutritionbalance.gr).

Τα μέχρι τώρα συμπεράσματα για την αξία του πρωινού γεύματος για την υγεία και το βάρος
μας βασίζονταν στην παρατήρηση, παραδέχονται πλέον οι ειδικοί. Στηρίχτηκε, δηλαδή, μια ολόκληρη θεωρία σε ένα μύθο; Όχι ακριβώς. Γιατί, σύμφωνα με τους ίδιους ειδικούς, από το Πανεπιστήμιο Monash στη Μελβούρνη, οι άνθρωποι που έχουν υιοθετήσει τη συνήθεια του πρωινού έχουν γενικότερα καλύτερες διατροφικές συνήθειες και πιο υγιεινό τρόπο ζωής σε σχέση με όσους δεν τρώνε τίποτε το πρωί. Κι εδώ μπαίνει το ερώτημα:

Μήπως το υγιεινό βάρος και η καλύτερη κατάσταση υγείας των ατόμων αυτών δεν οφείλεται αποκλειστικά στο πρωινό γεύμα, αλλά στο γενικότερο τρόπο ζωής τους; Από την άλλη πλευρά, η κατανάλωση γεύματος κάποια στιγμή το πρωί πριν από το μεσημεριανό γεύμα, ανεξάρτητα από το πόσο νωρίς αυτό θα καταναλωθεί, οδηγεί σε καλύτερη ρύθμιση του σακχάρου του αίματος κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ειδικά μάλιστα σε ανθρώπους που τρώνε συστηματικά πρωινό, φαίνεται ότι ακόμα και η σπάνια παράλειψή του διαταράσσει την ισορροπία αυτή.

Διάβασε επίσης: Τι πρέπει να περιέχει το πρωινό γεύμα; Αυτά είναι τα συστατικά που πρέπει να έχει

Κι αν δεν πεινάς το πρωί;

Τα σήματα κορεσμού και πείνας που στέλνει το σώμα μας είναι εξαιρετικά σημαντικά. Πριν αποφασίσεις αν θα φας ή δε θα φας το πρωινό σου, σκέψου για ποιο λόγο δεν πεινάς το πρωί. Μετά από τόσες ώρες αφαγίας δε θα ήταν λογικό το σώμα σου να διαμαρτύρεται; Μήπως, λοιπόν, τρως παραπάνω απ’ όσο θα χρειαζόταν το σώμα σου το βράδυ; Ή, σκέψου το κι αυτό, μήπως οι διατροφικές σου συνήθειες είναι τόσο λανθασμένες, που έχεις «αναγκάσει» το μεταβολισμό σου να επιβραδυνθεί;

Τι μπορείς να κάνεις

Προσπάθησε να τρως λιγότερο το βράδυ και πιο νωρίς, τουλάχιστον 2 ώρες πριν ξαπλώσεις για ύπνο. Τέλος, ακόμα και αν δεν τρως συστηματικά πρωινό γεύμα, ανταποκρίσου με ένα μικρό και υγιεινό σνακ στα πρώτα καλέσματα της πρωινής σου πείνας, πριν ακόμα η πείνα σου γίνει ανυπόφορη και αρχίσεις να κάνεις «κακές» διατροφικές επιλογές.

Διάβασε επίσης: 8 ιδέες για υγιεινό πρωινό που μπορείς να ετοιμάσεις από το βράδυ

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

#shapegreece

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.