Τα καλύτερα φρούτα: Ποια να προτιμήσω για καλύτερη υγεία και ισορροπημένη διατροφή;

Ποια φρούτα αξίζει να βάλω στο καθημερινό μου πρόγραμμα;

29.05.2020

εχεις διαβασει

Τα καλύτερα φρούτα

Aπό τη Δήμητρα Γλυνού, Κλινική διαιτολόγο-διατροφολόγο, cibus.gr

Η τακτική κατανάλωση φρούτων είναι πολύ σημαντική καθώς μπορεί να ενισχύσει την υγεία με όλα τα οφέλη που μπορεί να προσφέρει στον οργανισμό. Ωστόσο, δεν προσφέρουν όλα τα είδη φρούτων τα ίδια οφέλη. 

Τα 5 φρούτα με την περισσότερη –και τη λιγότερη– ζάχαρη

Τα καλύτερα φρούτα: Ποιες είναι οι καλύτερες επιλογές φρούτων που μπορείς να κάνεις;

Γκρέιπφρουτ 

Εκτός από την καλή πηγή βιταμινών και μετάλλων, είναι γνωστό για την ικανότητά του να βοηθά στην ενίσχυση του μεταβολισμού καθώς και στη μείωση της αντίσταση της ινσουλίνη.

Επίσης, η κατανάλωση γκρέιπφρουτ έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τα επίπεδα χοληστερόλης και βοηθά στην πρόληψη των λίθων στους νεφρους.

Μέτρια αλκαλικό ph 7,5-8,0

Ανανάς

Μεταξύ των τροπικών φρούτων, ο ανανάς είναι η καλύτερη επιλογή σε μια ισορροπημένη διατροφή. Ένα φλιτζάνι ανανά παρέχει το 131% της ημερήσιας πρόσληψης αναφοράς (RDI) για τη βιταμίνη C και το 76% του RDI για το μαγγάνιο. 

Ο ανανάς περιέχει ένα μείγμα ενζύμων γνωστό για τις αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές του και την ικανότητά του να μεταβολίζει την πρωτεΐνη.

Αλκαλικό Ph 8,5,-9

Βατόμουρα

Τα βατόμουρα έχουν ισχυρά οφέλη για την υγεία. Έχουν ένα εντυπωσιακό διατροφικό προφίλ, με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, βιταμίνη C, βιταμίνη Κ και μαγγάνιο. Είναι επίσης εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών

Τα αντιοξειδωτικά στα βατόμουρα μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο χρόνιων παθήσεων, όπως καρδιακές παθήσεις, διαβήτη.

Φυσικά δεν ξεχνάμε την ισχυρή δράση τους στο ανοσοποιητικό σύστημα.

Επιπλέον, τα αντιοξειδωτικά στα βατόμουρα μπορεί να έχουν προστατευτική επίδραση στον εγκέφαλό σας. Για παράδειγμα, η κατανάλωση βατόμουρων έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει τη μνήμη σε ηλικιωμένους. 

Ελαφρώς όξινο προς ουδέτερο Ph 7

Μάνγκο

Τα μάνγκο είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης C.

Περιέχει επίσης διαλυτές ίνες, οι οποίες μπορούν να προσφέρουν πολλά οφέλη για την υγεία.

Επιπλέον, τα μάνγκο έχει ισχυρές αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που μπορούν να βοηθήσει στη μείωση ασθενειών.

Αλκαλικό Ph 8,5,-9

Φράουλες

Οι φράουλες είναι εξαιρετικά θρεπτικές.

Η υψηλή τους περιεκτηκότητα σε βιταμίνη C, μαγγάνιο, φολικό οξύ και κάλιο τις κάνουν να ξεχωρίζουν στην διατροφική λίστα.

Σε σύγκριση με άλλα φρούτα, οι φράουλες έχουν σχετικά χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, έτσι κατανάλωσή τους δεν προκαλεί μεγάλη αύξηση του σακχάρου στο αίμα.

Ομοίως με άλλα μούρα, οι φράουλες έχουν υψηλή αντιοξειδωτική ικανότητα, η οποία μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο χρόνιας νόσου. 

Ελαφρώς όξινο προς ουδέτερο Ph 7

Καρπούζι

Το καρπούζι είναι πλούσιο σε βιταμίνες Α και C. Είναι επίσης πλούσιο σημαντικά αντιοξειδωτικά, όπως το λυκοπένιο, τα καροτενοειδή και κουκουρβιτακίνη Ε.

Μερικά από τα αντιοξειδωτικά του καρπουζιού έχουν μελετηθεί για την ανικαρκινική τους δράση.

Η πρόσληψη λυκοπενίου συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο καρκίνου του πεπτικού συστήματος, ενώ η κουκουρβιτακίνη Ε μπορεί να αναστέλλει την ανάπτυξη όγκων. 

Η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε λυκοπένιο μπορεί επίσης να βελτιώσει την υγεία της καρδιάς λόγω της ικανότητάς τους να μειώνουν τη χοληστερόλη και την αρτηριακή πίεση.

Αποτελείται από 92% νερό, το οποίο μπορεί να σε βοηθήσει να ασθάνεσαι κορεσμό όταν το καταναλώνεις.

Αλκαλικό Ph 8,5,-9

Μπανάνες

Οι μπανάνες είναι πλούσιες σε βιταμίνες και μέταλλα και έχουν αρκετά οφέλη για την υγεία.

Είναι γνωστοί ότι έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο. Μια μεσαία μπανάνα παρέχει το 12% του RDI.

Οι υδατάνθρακες σε πράσινες, άγουρες μπανάνες αποτελούνται σε μεγάλο βαθμό από ανθεκτικό άμυλο, το οποίο μπορεί να βελτιώσει τον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα και να σε κάνει να αισθάνεσαι κορεσμό.

Οι μπανάνες περιέχουν επίσης πηκτίνη, η οποία μπορεί να βελτιώσει τον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα και την πεπτική υγεία .

Επιπλέον, μελέτες έχουν δείξει ότι η υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και ανόργανα στοιχεία τις καθιστά μια εξαιρετική πηγή καυσίμου πριν από την άσκηση.

Μέτρια αλκαλικό ph 7,5-8,0

Κόκκινα και μοβ σταφύλια

Τα σταφύλια είναι πολύ απο τα πιο σημαντικά φρούτα στην διατροφική λίστα.. Η υψηλή περιεκτικότητά τους σε αντιοξειδωτικά είναι αυτό που τα κάνει να ξεχωρίζουν.

Οι ανθοκυανίνες και η ρεσβερατρόλη στα σταφύλια έχουν αποδειχθεί ότι μειώνουν τις φλεγμονές.

Επίσης, μελέτες δείχνουν ότι οι φυτικές ενώσεις στα σταφύλια μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία της καρδιάς, των ματιών, των αρθρώσεων και του εγκεφάλου.

Μέτρια αλκαλικό ph 7,5-8,0

Κεράσια

Τα κεράσια είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, όπως το κάλιο, φυτικές ίνες και βιταμίνη C.

Περιέχουν αντιοξειδωτικά, συμπεριλαμβανομένων ανθοκυανινών και καροτενοειδών, τα οποία μειώνουν τη φλεγμονή και μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη πολλών ασθενειών .

Ένα άλλο εντυπωσιακό όφελος για την υγεία των κερασιών είναι η περιεκτικότητά τους σε μελατονίνη .Η μελατονίνη είναι μια ορμόνη που δίνει σήμα στον εγκέφαλό όταν είναι ώρα για ύπνο. Μπορεί να βοηθήσει στη θεραπεία της αϋπνίας και άλλων διαταραχών του ύπνου.

Μέτρια αλκαλικό ph 7,5-8,0

Πόσα φρούτα μπορώ να τρώω; Ολόκληρα, σε smoothie ή χυμό;

[related id="501731"]

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Best of network

#shapegreece