Tελικά το ψωμί παχαίνει τόσο πολύ; Πόσες θερμίδες έχει κάθε είδος;

Μια φάρσα της Jennifer Lopez με το ψωμί, ήταν αρκετή για να ανοίξει ακόμα μια φορά η κουβέντα για το πόσο και αν παχαίνει το ψωμί.

lopez-psomi

Mια φάρσα της Τζένιφερ Λόπεζ στο dubsmash ήταν αρκετή για να ανοίξει πάλι η κουβέντα για το εάν το ψωμί παχαίνει.

Η Λόπεζ, κρατάει ένα κομμάτι λευκό ψωμί του τοστ κι όσο το καταναλώνει, η φίλη της την ενημερώνει πως το ψωμί παχαίνει. Το βιντεάκι έχει κάνει το γύρο του διαδικτύου και είναι ποσταρισμένο στο Instagram της σέξι Λόπεζ.

Πέραν της πλάκας, η ίδια η Τζένιφερ είχε τονίσει πως όσο καλύτερα τρώει, τόσο πιο ωραία νιώθει:

«Καταλαβαίνεις κάποτε πως δεν χρειάζεσαι ψωμί και βούτυρο για να διατηρείσαι υγιής. Αυτό που χρειάζεσαι είναι τα πράσινα λαχανικά».

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ:Η νέα Άτκινς δίαιτα με περισσότερους υδατάνθρακες!

Η αλήθεια είναι πως το ψωμί και ειδικά το λευκό ψωμί θεωρείται απαγορευμένη τροφή. Στην πραγματικότητα, όμως, το ψωμί είναι μία υγιεινή διατροφική επιλογή, καθώς ανήκει στους υδατάνθρακες (που εφοδιάζουν τον οργανισμό με ενέργεια), περιέχει φυτικές ίνες, δε μας ''φορτώνει'' με περιττές θερμίδες και συμβάλλει στην καταπολέμηση της πείνας. Όταν, λοιπόν, συμπεριλαμβάνεται σε ένα ισορροπημένο διατροφικό πρόγραμμα δεν αποτελεί κίνδυνο για τη σιλουέτα μας.

Βέβαια, όταν μιλάμε για ψωμί, προτιμούμε πάντα το ψωμί ολικής άλεσης. Αυτό, όμως, δε σημαίνει ότι μπορούμε να συνδυάσουμε το ψωμί με αλλαντικά, βούτυρο, μαρμελάδα ή τυρί. Καλύτερα να επιλέξουμε ανθότυρο που έχει λίγα λιπαρά και θερμίδες.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΗ: 6 λογαριασμοί στο Instagram που μας εμπνέουν για καλή διατροφή

Κι επειδή πολλές γυναίκες, σπεύδουν να αντικαταστήσουν το ψωμί με φρυγανιά, κι εδώ υπάρχει ένας μεγάλος μύθος.

Το ψωμί έχει λιγότερες θερμίδες, επειδή περιέχει μεγαλύτερη ποσότητα νερού και όχι λιπαρά ή ζάχαρη, όπως οι φρυγανιές. Συγκεκριμένα, 100 γραμμάρια φρυγανιάς προσφέρουν στον οργανισμό 341 θερμίδες, ενώ η αντίστοιχη ποσότητα άσπρου ψωμιού 269 και μαύρου 243 θερμίδες.

Γιατί ψωμί ολικής άλεσης;

Γιατί το ψωμί ολικής αλέσεως περιέχει τα θρεπτικά συστατικά από ολόκληρο τον καρπό των δημητριακών απ’ όπου προέρχεται, δηλαδή από το σύνολο και των τριών τμημάτων του:

  • Α. Το ενδόσπερμα είναι πλούσιο σε υδατάνθρακες και πρωτεΐνες.
  • Β. Ο φλοιός περιέχει διαλυτές και αδιάλυτες φυτικές ίνες, βιταμίνες Β και μεταλλικά στοιχεία.
  • Γ. Το φύτρο περιέχει βιταμίνες Β και Ε.

Το ψωμί ολικής αλέσεως υπερέχει σε διατροφική αξία από τα άλλα είδη ψωμιού.

Τώρα, αν δεν μπορείς να αποφύγεις το ψωμί με τίποτα, τουλάχιστον ενημερώσου για τις θερμίδες που σε φορτώνει:

Ψωμί για Τοστ

Ψωμί για Τοστ

280 θερμίδες ανά 100 γραμμ. Πρακτικό και εύκολο να διατηρηθεί, το ψωμί για τοστ περιέχει περίπου 5 γραμμ. λιπαρά ανά 100 γραμμ. Στο εμπόριο θα βρεις και είδη πιο «light», με 2,9 γραμμ. λιπαρά και 250 περίπου θερμίδες ανά 100 γραμμ.

Ciabatta

Ciabatta

275 θερμίδες ανά 100 γραμμ. Χάρη στην τραγανή του υφή, σε εμποδίζει να το μασάς για πολλή ώρα, οπότε έχει αυξημένη ικανότητα κορεσμού. Επιπλέον, περιέχει ελάχιστα λιπαρά: μόλις 0,5 γραμμ.

Χωριάτικο Ψωμί

Χωριάτικο Ψωμί

265 θερμίδες ανά 100 γραμμ. Περιέχει περισσότερες πρωτεΐνες από τα λευκό ψωμί: περίπου 12% του βάρους του (όπως το ολικής αλέσεως), ενώ τα λιπαρά του είναι μόλις 0,6 γραμμ. ανά 100 γραμμάρια.

Focaccia (Λαδόψωμο)

Focaccia (Λαδόψωμο)

315 θερμίδες ανά 100 γραμμ. Η θερμιδική αξία μπορεί να διαφέρει αρκετά, ανάλογα με την ποσότητα λαδιού που χρησιμοποιείται για την επάλειψη της ζύμης πριν από το ψήσιμο. Εάν δε θέλεις να αυξηθούν οι θερμίδες, απόφυγε τα πιο λιπαρά λαδόψωμα, που περιέχουν περίπου 15 γραμμ. λιπαρά.

Σπιτικό Ψωμί

Σπιτικό Ψωμί

289 θερμίδες ανά 100 γραμμ. Παρασκευάζεται συνήθως με σκληρό αλεύρι και περιέχει μόλις 0,4% λιπαρά.

Αραβική Πίτα

Αραβική Πίτα

310 θερμίδες ανά 100 γραμμ. (ή 140 θερμίδες η μία) Με την πρώτη ματιά, μπορεί να φαίνεται ιδανική για τη γραμμή σου, καθώς είναι λεπτή και ξερή. Είναι, όμως, πλούσια σε λιπαρά (18,5 γραμμ. ανά 100 γραμμ.). Προσπάθησε να μειώσεις τις θερμίδες με light γέμιση (όπως κοτόπουλο και ωμά λαχανικά)

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i