Ασβέστιο στα τυριά: Ποια περιέχουν τελικά μεγαλύτερες ποσότητες;

Τα λευκά και μαλακά ή τα σκληρά κίτρινα τυριά είναι καλύτερη πηγή ασβεστίου;

26.05.2020

εχεις διαβασει

Ασβέστιο στα τυριά

Πολλοί πιστεύουν πως η φέτα και τα άσπρα μαλακά τυριά περιέχουν περισσότερο ασβέστιο από τα υπόλοιπα. Είναι όντως έτσι; Ποια είδη τυριών αποτελούν τελικά την καλύτερη πηγή ασβεστίου;

Δες επίσης: Ασβέστιο έχεις; Δες σε ποιες τροφές υπάρχει που δεν έχεις φανταστεί

Ασβέστιο στα τυριά: Τα λευκά και μαλακά ή τα σκληρά κίτρινα τυριά είναι καλύτερη πηγή ασβεστίου;

«Σίγουρα τα άσπρα μαλακά τυριά –φέτα, μυζήθρα, μοτσαρέλα- αποτελούν μια καλή επιλογή για ένα διαιτολόγιο με χαμηλή περιεκτικότητα σε ζωικά λιπαρά», επισημαίνει ο διαιτολόγος-διατροφολόγος, Γρηγόρης Ρίσβας, MMedSci, και προσθέτει:

«Όσον αφορά όμως την παροχή ασβεστίου, μάλλον θεωρούνται η λιγότερο “πετυχημένη” επιλογή. Αντίθετα, τα πολύ λιπαρά, κίτρινα, σκληρά και ημίσκληρα τυριά μας παρέχουν τις μεγαλύτερες ποσότητές του. Το πιο πλούσιο σε ασβέστιο τυρί είναι η παρμεζάνα (1.375 mg ανά 100 γραμμ.) και ακολουθούν το ένταμ (731 mg) και η το γκούντα (700 mg). Συγκριτικά, τα 100 γραμμ. τυρί μοτσαρέλα παρέχουν μόλις 400 mg ασβεστίου. Η συνιστώμενη -απαραίτητη ώστε να προλαμβάνεται η οστεοπόρωση- καθημερινή δόση ασβεστίου για τους ενηλίκους κυμαίνεται στα 1.000-1.200 mg.

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Best of network

#shapegreece