Υγιεινές, light και νόστιμες σος για σαλάτα από τη διαιτολόγο Κλειώ Δημητριάδου (μουστάρδας, γιαουρτιού, με ταχίνι ή μαγιονέζα)

Υγιεινές σος για σαλάτα από τα χεράκια σου σε πολλές παραλλάγές

11.03.2017

Γράφει: Κατερίνα Πατούλια

εχεις διαβασει

Υγιεινές, light και νόστιμες σος για σαλάτα από τη διαιτολόγο Κλειώ Δημητριάδου (μουστάρδας, γιαουρτιού, με ταχίνι ή μαγιονέζα)

Βοηθάει στην καλή λειτουργία του εντέρου, στον κορεσμό και στη μείωση του γλυκαιμικού φορτίου των γευμάτων. Μετά από κάποιες ημέρες όμως, όσο και να εναλλάσσεις τα λαχανικά μεταξύ τους, είναι πολύ πιθανό να βαρεθείς και να μην αντέχεις άλλο, οπότε το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να φτιάξεις νόστιμα και light dressings που θα δώσουν μια διαφορετική πινελιά στις σαλάτες σου!

Η 1 κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο που συστήνεται στις σαλάτες σου δίνει 135 θερμίδες και τόσες θερμίδες θα προσπαθήσουμε να πετύχουμε για τα dressings.

Υγιεινές σος για σαλάτα από τα χεράκια σου: δοκίμασέ τα!

* light vinegraitte

½ κουτ. της σούπας ελαιόλαδο + ½ κουτ. της σούπας μουστάρδα + ½ κουτ. της σούπας ξύδι μπαλσάμικο + ½ κουτ. του γλυκού στέβια ή κάποιο υποκατάστατο ζάχαρης + αλάτι + πιπέρι

Με γιαούρτι

* ½ κουτ. της σούπας ελαιόλαδο + 1 κουτ. της σούπας γιαούρτι + 1 κουτ. του γλυκού χυμός λεμονιού + 1 κουτ. του γλυκού ξύδι + αρωματικά ανάλογα με τις γευστικές προτιμήσεις (θυμάρι, ρίγανη, δενδρολίβανο κλπ.) + αλάτι + πιπέρι

Με χυμό πορτοκαλιού

* ½ κουτ. της σούπας ελαιόλαδο + 1 κουτ. της σούπας χυμό πορτοκαλιού + ½ κουτ. της σούπας ξύδι μπαλσάμικο + ½ κουτ. του γλυκού στέβια ή κάποιο υποκατάστατο ζάχαρης + αλάτι + πιπέρι

Με πέστο

* ½ κουτ. της σούπας ελαιόλαδο + ½ κουτ. της σούπας πέστο

salatamesa

Με αβοκάντο

* ½ κουτ. της σούπας ελαιόλαδο + ¼ αβοκάντο (λιωμένο) + λίγη σκόνη σκόρδο ή κρεμμύδι + ½ κουτ. του γλυκού κόλιαντρο + αλάτι + πιπέρι

Με ντομάτα

* ½ κουτ. της σούπας ελαιόλαδο + ½ ντομάτα (λιωμένη) + ρίγανη + 1 κουτ. του γλυκού ξύδι + αλάτι + πιπέρι

Με ταχίνι και σόγια

* ½ κουτ. της σούπας ελαιόλαδο + 1 κουτ. του γλυκού ταχίνι + 1 κουτ. του γλυκού σόγια σος

Με ταχίνι και λεμόνι

* ½ κουτ. της σούπας ελαιόλαδο + 1 κουτ. του γλυκού ταχίνι + 1 κουτ. του γλυκού χυμό λεμονιού + ψιλοκομμένο μαϊντανό + αλάτι + πιπέρι

Με λιαστή ντομάτα

* ½ κουτ. της σούπας ελαιόλαδο + 2 λιαστές ντομάτες (λιωμένες) + αλάτι + Πιπέρι

Με μαρμελάδα

* ½ κουτ. της σούπας ελαιόλαδο + ½ κουτ. της σούπας ξύδι μπαλσάμικο + 1 κουτ. του γλυκού μαρμελάδα χωρίς ζάχαρη + αλάτι + πιπέρι

Με πιπεριά Φλωρίνης και σκόρδο

* ½ κουτ. της σούπας ελαιόλαδο + ½ πιπεριά φλωρίνης (λιωμένη) + λίγη σκόνη σκόρδο ή κρεμμύδι + λίγο μπούκοβο

 Με μαγιονέζα και μουστάρδα

* ½ κουτ. της σούπας μαγιονέζα με χαμηλά λιπαρά + 1 κουτ. του γλυκού μουστάρδα + 1 κουτ. της σούπας γιαούρτι + πιπέρι

Με μαγιονέζα και κέτσαπ

* ½ κουτ. της σούπας μαγιονέζα με χαμηλά λιπαρά + ½ κουτ. της σούπας κέτσαπ + πιπέρι

Με κόταζ

* ½ κουτ. της σούπας ελαιόλαδο + 1 κουτ. της σούπας τυρί τύπου cottage (λιωμένο) + ½ κουτ. της σούπας γιαούρτι + λίγο τριμμένο τζίντζερ + αλάτι + πιπέρι

Μπορείς να κάνεις πειράματα και αυτοσχεδιασμούς  με τις σος για σαλάτα και ό,τι σου ταιριάξει να το ετοιμάσεις σε μεγαλύτερη ποσότητα για να το έχεις έτοιμο στο ψυγείο. Μη διαστάσεις να αραιώσεις τα ντρέσινγκ για σαλάτα με λίγο νερό αν κρίνεις ότι τα θέλεις πιο αραιά. Καλή απόλαυση!

Ευχαριστούμε για τις ιδέες την Δημητριάδου Κλειώ, Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος Χαροκοπείου, Msc στη συμβουλευτική ψυχολογία, Life Coaching Καποδιστριακό πανεπιστήμιο www.coachmydiet.wordpress.com

 

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Best of network

#shapegreece