Σπιτικό spread σοκολάτας με σπόρους chia και λιναρόσπορο

Βάλε σπόρους μέσα στο άλειμμά σου και κάνε το έξτρα θρεπτικό και υγιεινό.

04.09.2019

εχεις διαβασει

Σπιτικό spread σοκολάτας

Δοκίμασε αυτό το νόστιμο σπιτικό spread σοκολάτας με σπόρους chia και λιναρόσπορο που είναι έξτρα θρεπτικό λόγω των σπόρων και μπορείς να απολαύσεις με πολλούς τρόπους. Δοκίμασέ το στα τοστ σου, στη βρώμη, στα δημητριακά ή ακόμα και σε συνδυασμό με τα φρούτα σου. Μια τέλεια υγιεινή εναλλακτική επιλογή αν σου αρέσει η νουτέλα και τα spread σοκολάτας.

Διάβασε επίσης: Άλειμμα σοκολάτας με αβοκάντο

Σπιτικό spread σοκολάτας με σπόρους chia και λιναρόσπορο

Υλικά: 

  • 1/4 κούπας σπόρους chia + 2 κ.σ. λιναρόσπορο
  • 1 κ.σ. σκόνη κακάο
  • 1 – 2 κ.γ. γιαούρτι
  • 1/2 – 1 κούπα γάλα
  • 1 κ.γ. στέβια ή άλλο γλυκαντικό

Ανακάτεψε όλα τα υλικά και άφησε για λίγες ώρες στο ψυγείο. Μπορείς να το διατηρήσεις εκεί έως και μία εβδομάδα.

View this post on Instagram

if there was a glue that holds my body together it would 110% be this chocolate chia seed spread at the moment🤤 this stuff is insanely thick & is the perfect excuse to eat chocolate for any meal or snack🙌🏻🍫 it’s also super nutritious & the perfect way to pack a healthy dose of chis & flax seeds in your diet right off the bat. i posted a recipe on my vlog & talked a lil more about chia & flax seeds. what’s the deal, why they’re good, what’s hyped up, all that stuff. linked in my bio if you wanna give that a read but the recipe will be posted here too😌⬇️ ————————— ⭐️CHOCOLATE CHIA SEED SPREAD⭐️ 1) mix 1/4 cup chia seeds + 2 tbsp ground flax seeds in a jar 2) add 1 tbsp cacao powder & mix again (i use @philosophielove cacao magic for all my cacao powder needs) 3) add 1-2 tbsp yogurt & mix again (i used @coconutcollab_usa chocolate dessert pot bc the ingredients are 10/10, the taste & texture are bomb, & the chocolate flavor of it takes this spread to a new level) 4) add 1/2-1 cup milk to everything & mix again. use less liquid for more thickness, more liquid if you like it more like pudding. i used @oatly oat milk 5) add 1 tsp sweetener & mix until everything is fully combined. used @philosophielove cacao bee honey but feel free to use whatever: coconut sugar, maple syrup, reg honey, stevia, etc. to your liking 6) cover, shake it up to fully combine, & store in the fridge for up to one week. ————————— i loved serving mine on toast, oatmeal, or just eating it as is with granola & lots of fruit. here it’s @foodforlifebaking cinnamon raisin bread & @onceagainnutbutter cashew butter. hope y’all enjoy & have a BOMB wednesday💓

A post shared by Grace's Food Feed (@gracesfoodfeed) on

Διάβασε επίσης: Spread μήλου χωρίς ζάχαρη

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Best of network

#shapegreece