14 tips για να αποφύγεις την αβιταμίνωση

Η Χριστίνα Μαυρίδου δίνει σωστές συμβουλές διατροφής για να λαμβάνεις τις βιταμίνες που χρειάζεσαι.

28.06.2019

Γράφει: Χριστίνα Μαυρίδου

εχεις διαβασει

Με αυτή την προπόνηση για κάψιμο λίπους θα συνεχίσεις να καις και για πολλές ώρες μετά

Από τη Χριστίνα Μαυρίδου, καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, personal trainer
(www.personaltrainerchristy.com).

Μην περιμένεις να σου πω ότι για να μην πάθεις αβιταμίνωση πρέπει να πάρεις βιταμίνες έτοιμες του εμπορίου. ΠΟΤΕ! Ο καλύτερος τρόπος είναι ο φυσικός, δηλαδή μέσω της τροφής! Ο οργανισμός πρέπει να «ψάξει» να βρει τις βιταμίνες, όχι να του τις δώσουμε έτοιμες. Πώς; Εφάρμοσε τις παρακάτω συμβουλές:

  1. Να επιλέγεις τρόφιμα όσο το δυνατόν πιο φρέσκα και της εποχής.
  2. Να τρως τα φρούτα και τα λαχανικά ωμά, καθώς τα μαγειρεμένα χάνουν το 50% της βιταμίνης C. Να τα πλένεις πολύ καλά για να απομακρυνθούν όσο το δυνατόν περισσότερα κατάλοιπα (χώμα, φυτοφάρμακα). Θα πρέπει να γνωρίζεις ότι οι βιταμίνες βρίσκονται συνήθως στη φλούδα των φρούτων και στο εξωτερικό μέρος των λαχανικών.
  3. Να αποφεύγεις τις επεξεργασμένες τροφές, προτιμώντας αυτές που έχουν υποστεί τη μικρότερη δυνατή επεξεργασία.
  4. Πρόσθεσε ελάχιστο μηλόξιδο ή λεμόνι στις σαλάτες, καθώς περιέχουν όξινα συστατικά, τα οποία προστατεύουν τη βιταμίνη C από την καταστροφή (οξείδωση).
  5. Μην κόβεις τα τρόφιμα σε μικρά κομματάκια, γιατί καταστρέφονται οι πιο ευαίσθητες βιταμίνες.
  6. Να διατηρείς όσο το δυνατόν λιγότερο τα τρόφιμα στη συντήρηση του ψυγείου. Αν γίνεται να τα καταναλώνεις αμέσως.
  7. Τα λαχανικά να τα μαγειρεύεις στον ατμό και όχι να τα βράζεις. Αν είναι ανάγκη να τα βράσεις, χρησιμοποίησε μόνο το απολύτως αναγκαίο νερό.
  8. Για το βράσιμο, ρίξε τις τροφές αφού έχει βράσει το νερό και όχι από την αρχή.
  9. Να αποφεύγεις τη χρήση σόδας στα όσπρια και τα λαχανικά.
  10. Το μαγείρεμα θα πρέπει να διαρκεί όσο γίνεται λιγότερο χρόνο! Προσοχή! Αυτό δεν ισχύει για τα κρέατα και τα πουλερικά.
  11. Προτίμησε τις χύτρες ταχύτητας γιατί ελαχιστοποιούν την απώλεια βιταμινών, αφού χρησιμοποιείται ελάχιστο νερό, ο χρόνος μαγειρέματος είναι λιγότερος και η οξείδωση είναι μικρότερη λόγω του ερμητικού κλεισίματος του σκεπάσματος της χύτρας.
  12. Το ελαιόλαδο θα πρέπει να το βάζεις στο φαγητό ωμό αμέσως μετά την παρασκευή του και όχι στην κατσαρόλα.
  13. Αποθήθκευσε τα τρόφιμα σε σκοτεινό μέρος, μακριά από το φως του ήλιου και σε ερμητικά κλεισμένες συσκευασίες για να αποφευχθεί η είσοδος οξυγόνου.
  14. Οι κατεψυγμένες τροφές θα πρέπει να μαγειρεύονται κατευθείαν μετα την κατάψυξη, χωρίς πρώτα να αποψυχτούν.

Τέλος, θα πρέπει να τονίσουμε ότι η τυχόν έλλειψη βιταμινών δεν σχετίζεται τόσο στην ποσότητα της προσλαμβανόμενης τροφής, αλλά στην ποιότητα της τροφής!

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

#shapegreece