Αύξησε την παραγωγή του οργανισμού σε νιτρικό οξείδιο για ενέργεια, αντοχή και μακροζωία

Ξέρεις πού οφείλεται η μυστική πηγή σου δύναμης; Στο νιτρικό οξείδιο που παράγει το σώμα σου. Δες πώς θα το αυξήσεις για να έχεις ενέργεια, αντοχή και μακροζωία.

01.02.2018

Γράφει: Ελένη Δασκαλάκη

εχεις διαβασει

Αύξησε την παραγωγή του οργανισμού σε νιτρικό οξείδιο για ενέργεια, αντοχή και μακροζωία

Το νιτρικό οξείδιο παράγεται στο σώμα μας και προσφέρει μακροπρόθεσμα οφέλη. Το απελευθερώνουν τα κύτταρα του ανοσοποιητικού για να εξουδετερώσουν μεταδοτικά βακτήρια.

Επίσης, κρατά υγιή τα μιτοχόνδρια στα κύτταρά μας, τα οποία μας παρέχουν ενέργεια, διαστέλλουν τις φλέβες και συμβάλλουν στην ομαλή λειτουργία του οργανισμού μειώνοντας την αρτηριακή πίεση και βελτιώνοντας το κυκλοφορικό.

Τα μεγαλύτερα οφέλη όμως του νιτρικού οξειδίου είναι για τους μυς σου, αφού τους κάνει να απαιτούν λιγότερο οξυγόνο για να δουλεύουν σε υψηλότερη ένταση, αλλά και πιο αποτελεσματικούς. Αυτό σημαίνει πως είναι ευκολότερο για σένα να πιέζεις περισσότερο τον εαυτό σου στην προπόνηση. Τα επίπεδα αυτού του ευεργετικού αερίου αρχίζουν να μειώνονται από πολύ νωρίς, γύρω στα 25 χρόνια μας.

Είναι όμως τόσο ζωτικής σημασίας για την καλή υγεία, που όλοι ωφελούμαστε από την αύξηση της ποσότητάς του και ακόμα περισσότερο οι γυναίκες με καλή φυσική κατάσταση. Οι παρακάτω επιστημονικά αποδεδειγμένες στρατηγικές θα σε βοηθήσουν να γεμίσεις το ντεπόζιτο!

Η καλύτερη άσκηση

«Όταν γυμνάζεσαι, η καρδιά σου χτυπάει πιο δυνατά. Η επιπλέον πίεση στα αρτηριακά τοιχώματα πυροδοτεί την παραγωγή του νιτρικού οξειδίου, το οποίο μετά συμβάλλει στη διαστολή  των φλεβών επιτρέποντας την αυξημένη κυκλοφορία αίματος στο σώμα σου», εξηγεί ο James Rippe, MD, καρδιολόγος, ειδικός σε θέματα άσκησης και ιδρυτής του ερευνητικού οργανισμού υγείας Rippe Lifestyle Institute.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ: Από ποιες τροφές θα πάρεις κάθε βιταμίνη; (Η πλήρης λίστα με τις πηγές)

▶ Τι να κάνεις:

«Η καλύτερη άσκηση για την παραγωγή του νιτρικού είναι η αεροβική, που ανεβάζει τους καρδιακούς παλμούς και τη ροή του αίματος» επισημαίνει ο ίδιος. Τα επίπεδα του αερίου στον οργανισμό σου θα αρχίσουν να ανεβαίνουν μετά από μόλις 30 λεπτά προπόνηση, αν όμως κάνεις αερόβια άσκηση τρεις ή περισσότερες φορές την εβδομάδα, το σώμα σου θα παράγει αυξημένες ποσότητες καθημερινά.

Η καλύτερη στιγμή

Ο χρόνος που περνάς έξω θα ανεβάσει τα επίπεδα του νιτρικού οξειδίου. Οι άνθρωποι που εκτέθηκαν στις ακτίνες UVA για 20 λεπτά είχαν αύξηση των επιπέδων του και χαμηλότερη αρτηριακή πίεση, αναφέρεται σε σχετική δημοσίευση στην επιθεώρηση Journal of Investigative Dermatology .

Οι συγγραφείς της μελέτης εξηγούν πως το δέρμα έχει τα δικά του αποθέματα σε νιτρικό οξείδιο και πως οι ακτίνες UVA τα ξεκλειδώνουν, απελευθερώνοντας τα μόρια στο κυκλοφορικό σου. Πρόκειται, ωστόσο, για το ίδιο είδος ακτινοβολίας που ευθύνεται για τη γήρανση του δέρματος και την εμφάνιση ρυτίδων, οπότε μην ξεχνάς το αντηλιακό σου.

Η καλύτερη τροφή

Παρότι η άσκηση αυξάνει τα συνολικά σου αποθέματα νιτρικού οξειδίου, μπορείς να πάρεις μια γρήγορη ενισχυτική δόση ώστε να αποδώσεις καλύτερα στην επόμενη προπόνηση πίνοντας 1 ποτήρι χυμό παντζαριού. Το ρόφημα αυτό περιέχει πολλά νιτρώδη, ένα συστατικό που διασπά ο οργανισμός για να παράξει νιτρικό οξείδιο.

Σε πρόσφατη μελέτη βρέθηκε ότι ποδηλάτες που ήπιαν 140250 ml χυμό παντζαριού 2,5 ώρες πριν από μια προπόνηση μπόρεσαν να αυξήσουν το χρόνο που πέρασαν κάνοντας πετάλι κατά 14%. Δε σου αρέσει το παντζάρι; Ο James Rippe λέει πως 1 φλιτζάνι σπανάκι περιέχει επίσης αρκετά νιτρώδη για να σου δώσουν την ώθηση που χρειάζεσαι.

 

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

#shapegreece

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.