ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ: Από ποιες τροφές θα πάρεις κάθε βιταμίνη; (Η πλήρης λίστα με τις πηγές)

Oι βιταμίνες που βρίσκονται στο πιάτο σου! Αν τα συμπληρώματα διατροφής για να πάρεις τις απαραίτητες βιταμίνες δεν σε ενθουσιάζουν, προτίμησε να βάλεις τις βιταμίνες στο πιάτο σου.

04.04.2018

εχεις διαβασει

Ποιές τροφές σου εξασφαλίζουν συγκεκριμένες βιταμίνες; Οι βιταμίνες που βρίσκονται στις τροφές σου μπορούν να κάνουν τη διαφορά στην υγεία σου κι  εμείς δημιουργήσαμε μια λίστα με  τροφές που τις περιέχουν.

Ασβέστιο: στα γαλακτοκομικά, τα καρύδια και σκουρόχρωμα λαχανικά.

Βιταμίνη Α: Βούτυρο, μαργαρίνη, γαλακτοκομικά πλήρη ή με λίγα λιπαρά, συκώτι, κρόκος αβγού, ψάρι και θαλασσινά.

Βιταμίνη Β1: Χοιρινό όσον αφορά το κρέας αλλά και  όσπρια, δημητριακά ολικής αλέσεως ή ξηροί καρποί. Αν γυμνάζεσαι πολύ, έχεις μεγαλύτερες τ ανάγκες σε βιταμίνη Β1.

Βιταμίνη Β2: Θα την βρεις περισσότερο σε γαλακτοκομικά, κόκκινο κρέας, λευκό κρέας (πουλερικά), δημητριακά ολικής αλέσεως, στα πράσινα λαχανικά (μπρόκολο, σπανάκι, σπαράγγια). Κι εδώ πρέπει να τιμήσειςτην βιταμίνη Β2, αν γυμνάζεσαι πολύ.

Βιταμίνη Β3: Υπάρχει περισσότερο στο κόκκινο και το λευκό κρέας, τα αβγά, τα όσπρια και τα φιστίκια.

Βιταμίνη Β5: Κόκκινο και λευκό κρέας, αυγά και ψάρια, όσπρια.

Βιταμίνη Β6: Ψάρια, πουλερικά, συκώτι, χοιρινό, αβγά, όσπρια και μπανάνα.

Βιοτίνη: Οι κρόκοι αβγών αποτελούν την κύρια πηγή βιοτίνης, ενώ θα την βρεις και σε δημητριακά ή όσπρια.

Βιταμίνη Β12: Κόκκινο κρέας, γαλακτοκομικά, αβγά, πουλερικά, ψάρια, μανιτάρια..

Βιταμίνη C: από τις πιο δημοφιλείς βιταμίνες, θα την βρεις φυσικά στα εσπεριδοειδή (πορτοκάλι, λεμόνι, μανταρίνια) αλλά και σε πιπεριές, στο ακτινίδιο, τα μούρα, τη ντομάτα και το μπρόκολο.

Βιταμίνη D υπάρχει στα γαλακτοκομικά πλήρη σε λιπαρά, στους κρόκους αβγού, το βούτυρο και τη μαργαρίνη. Φυσικά, ο ίδιος ο ήλιος βοηθά τον ανθρώπινο οργανισμό στη δημιουργία της@

Βιταμίνη Ε: Φυτικά έλαια, καρύδια, αμύγδαλα αλλά και πράσινα λαχανικά.

Βιταμίνη Κ: Χόρτα, πράσινα λαχανικά, πράσινο τσάι, κόκκινο κρέας και συκώτι.

Κάλιο: Θαλασσινά, φρέσκα και ξερά φρούτα, μανιτάρια και πατάτες (γλυκιές η μη).

shutterstock_231445840

Μαγνήσιο: Πράσινα λαχανικά, όσπρια, καρύδια, δημητριακά ολικής αλέσεως, αβοκάντο, μπανάνα, ξηροί καρποί, γαλακτοκομικά, σαλιγκάρια, ρύζι, σπανάκι, μανιτάρια, σοκολάτα. Πρόσεξε εξεραιτικά τις συνθήκες μαγειρικής αφού το μαγνήσιο καταστρέφεται  σε υψηλές θερμοκρασίες.

Προβιοτικά: Κεφίρ, ξινόγαλα, παραδοσιακά γιαούρτια και τυριά.

Σελήνιο: Σουσάμι, σκόρδο, κρεμμύδια, μανιτάρια, κρόκος αβγού, θαλασσινά.

Σίδηρος: Συκώτι (εννοείται, θυμάσαι ακόμα τη μαμά σου όταν ήσουν μικρή), κόκκινο κρέας, φακές, ρεβίθια, σαρδέλες, σκούρα πράσινα λαχανικά.

Καρνιτίνη: Αιγοπρόβεια κρέατα.  Η καρνιτίνη κάνει καλό και στο σπέρμα.

Συνένζυμο Q-10: Σόγια, σαρδέλες, σκουμπρί, μοσχάρι, βρόμη, κοτόπουλο. Θα το δεις ως συστατικό σε πολλές κρέμες ομορφιάς, αφού μετά τα 20, ο οργανισμός δεν το παράγει στην ίδια ποσότητα.

Φώσφορος:  ψάρι φυσικά αλλά και κόκκινο και λευκό κρέας, όσπρια, ξηροί καρποί.

Φολικό οξύ: Στα φυλλώδη σκουροπράσινα λαχανικά, στα όσπρια,στα εσπεριδοειδή το αβοκάντο και τα  καρύδια. Απαραίτητο για τις εγκύους αφού βοηθά στην σωστή ανάπτυξη της ράχης του εμβρύου από τις πρώτες κιόλας εβδομάδας ζωής του στη μήτρα.

Χαλκός: Κόκκινο κρέας, οστρακοειδή, όσπρια, καρύδια, δημητριακά ολικής αλέσεως.

Ψευδάργυρος: ψάρια, θαλασσινά, αβγά, γαλακτοκομικά, σουσάμι, ταχίνι.

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

μάτια οφθαλμίατρος
Ελιά στο μάτι: Πώς μοιάζει, τι είναι και πότε πρέπει να αφαιρείται ο σπίλος

Πώς θα αναγνωρίσεις μια ελιά στο μάτι και τι σημαίνει για την υγεία σου; 

Ασκείς ιατρικό επάγγελμα; Να πώς μπορείς να εργαστείς στο εξωτερικό

Σκέφτεσαι να εργαστείς σε τομείς υγείας στο εξωτερικό; Ενημερώσου για πιθανές επαγγελματικές ευκαιρίες στα Careers in White.

Μήπως έχεις φαγούρα εκεί κάτω;

Ο κνησμός στην ευαίσθητη περιοχή σίγουρα δεν είναι ευχάριστο συναίσθημα και οπωσδήποτε δεν μπορείς να τον αγνοήσεις.

ζευγάρι σεξ κρεβάτι
Πόνος στη διάρκεια του σεξ; Να τι μπορείς να κάνεις

Ο πόνος στη διάρκεια του σεξ δεν σου χαλάει μόνο την ερωτική διάθεση, μπορεί και να σχετίζεται με ενδομητρίωση, μία κατάσταση που χρειάζεται ιατρική παρέμβαση. 

Πρέπει να κάνεις εξέταση για ηπατίτιδα C; Κάνε το online τεστ και σε 5′ θα έχεις την απάντηση

Γνωρίζεις ότι υπάρχουν εμβόλια για την ηπατίτιδα και πως ακόμη κι αν η εξέταση για ηπατίτιδα βγει θετική υπάρχει αποτελεσματική και εύκολη θεραπεία;

πόνος στη μέση
Πόνος στη μέση; Έτσι θα περάσει ΧΩΡΙΣ φάρμακα!

Υπάρχουν πολλές θεραπείες που στοχεύουν στην ανακούφιση στον πόνο στη μέση. Μάθε τις πιο απατελεσματικές εναλλακτικές μεθόδους.

#shapegreece