Θέλω να ξεκινήσω τρέξιμο: 6 ερωτήσεις που πρέπει να κάνεις στον εαυτό σου πριν δηλώσεις συμμετοχή σε αγώνα δρόμου

Όποια και αν είναι η έμπνευσή σου, βεβαιώσου ότι υπάρχει και πως αξίζει το χρόνο και την ενέργειά σου.

20.03.2019

εχεις διαβασει

«Θέλω να ξεκινήσω τρέξιμο!». Ποιο είναι το κίνητρό σου; Είναι κάτι που θα συνεχίσει να σε παρακινεί ακόμα και σε ημέρες που δε θα θέλεις να τρέξεις ή δε θα έχεις το χρόνο να τρέξεις; Τρέχεις επειδή το κάνουν όλοι; Θέλεις να τρέξεις έναν αγώνα; Το κάνεις για να συγκεντρώσεις χρήματα για φιλανθρωπικό σκοπό ή απλώς για να χάσεις βάρος; Όποια και αν είναι η έμπνευσή σου, βεβαιώσου ότι υπάρχει και πως αξίζει το χρόνο και την ενέργειά σου.

Θέλω να ξεκινήσω τρέξιμο

H συμμετοχή σε έναν αγώνα μπορεί να είναι μια συναρπαστική απόφαση. Ίσως ξεκίνησες πρόσφατα να τρέχεις και θέλεις να δοκιμάσεις τον εαυτό σου σε έναν αγώνα 5 χλμ. Ή ίσως τρέχεις σε ημιμαραθωνίους τα τελευταία χρόνια και θέλεις να κάνεις τη μετάβαση σε μαραθώνιο. Πριν το αποφασίσεις, όμως, κάνε στον εαυτό σου αυτές τις 6 ερωτήσεις που θα σε βοηθήσουν να προσδιορίσεις αν πρέπει να εγγραφείς.

1. Είναι καλό το timing;

Μπορείς να δεσμευτείς για την προπόνηση και την προετοιμασία –τόσο όσον αφορά την ένταση όσο και τη δέσμευση χρόνου– χωρίς να προσθέσεις υπερβολικό άγχος στη ζωή σου ή πίεση στο σώμα σου; Εάν έχεις να πας σε 10 γάμους από τώρα μέχρι τον αγώνα –και αυτές οι υποχρεώσεις είναι τα Σαββατοκύριακα, όταν θα χρειαστεί να κάνεις τις χρονοβόρες μακριές διαδρομές σου–, το χρονοδιάγραμμα ίσως να μην είναι σωστό. Μη φοβάσαι όμως: Υπάρχει πάντα ένας άλλος αγώνας που μπορείς να προσθέσεις αργότερα στο ημερολόγιο.

2. Πόσο μακριά τρέχεις σε σχέση με την απόσταση που θέλεις να κάνεις;

Αν έτρεξες μόλις τα 5 χλμ. και τώρα έχεις βάλει στόχο το μαραθώνιο, σε καταλαβαίνω, το έχω περάσει κι εγώ. Αλλά κάνοντας τη μεταπήδηση από τα 5 στα 42 χλμ., μάλλον δεν είναι συνετή απόφαση όταν δεν έχεις αρκετό χρόνο προετοιμασίας. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν μπορείς να το κάνεις, αλλά είναι σημαντικό να παραχωρήσεις στο σώμα σου αρκετό χρόνο για να χτίσει την ικανότητά του να τρέχει μεγάλες αποστάσεις, οπότε μη μεταπηδήσεις από τα 5 στα 42 χλμ. σε διάστημα προετοιμασίας μικρότερο του 1 έτους, καθώς έτσι αυξάνεις κατά πολύ τις πιθανότητες τραυματισμού.

Διάβασε επίσης: Τι να φάω πριν και μετά το τρέξιμο; Ακολούθησε τις συμβουλές της διατροφολόγου

3. Πώς αισθάνεσαι το σώμα σου τώρα; Νιώθεις πόνους και ενοχλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν;

Πριν ξεκινήσεις οποιοδήποτε πρόγραμμα προετοιμασίας ή προπόνησης, βεβαιώσου ότι το σώμα σου είναι σε καλή κατάσταση. Αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να είσαι σε θέση να ξεπεράσεις τα 20 χλμ. στο πρώτο τρέξιμο, αλλά ότι τα γόνατά σου, οι γοφοί, τα πόδια, η πλάτη και γενικά οι μύες, τα οστά και οι αρθρώσεις θα πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση. Εάν προπονείσαι για έναν αγώνα αντοχής –ας πούμε, ένα μαραθώνιο ή έναν ημιμαραθώνιο–, θα υποβάλλεις το σώμα σου σε αρκετή πίεση. Βεβαιώσου λοιπόν ότι αισθάνεσαι καλά τώρα, ώστε να μη χρειάζεται να ανησυχείς για τραυματισμούς που θα γίνουν σίγουρα χειρότεροι κατά τη διάρκεια της προπόνησης ή την ημέρα του αγώνα. Ίσως απευθυνθείς σε ένα φυσικοθεραπευτή, έναν αθλητίατρο ή ακόμα και έναν πιστοποιημένο προπονητή εργοφυσιολόγο πριν ξεκινήσεις την προπόνηση, για να αξιολογήσει την κατάστασή σου και να σου δώσει την έγκρισή του.

4. Είσαι οικονομικά έτοιμη να αντεπεξέλθεις στα έξοδα;

Θεωρητικά, για το τρέξιμο χρειάζεσαι μόνο παπούτσια και αθλητικά σουτιέν και όχι πολλά άλλα, σωστά; Λοιπόν, ίσως όχι. Κάποια αγωνιστικά έξοδα είναι δαπανηρά, πιθανότατα θα χαλάσεις περισσότερα από ένα ζευγάρια παπούτσια καθ’ όλη τη διάρκεια της προπόνησης και θέλεις να έχεις και κάποια μετρητά σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, όπως αν τραυματιστείς και πρέπει να κάνεις συνεδρίες φυσικοθεραπείας (οι οποίες κοστίζουν). Εάν σχεδιάζεις να ταξιδέψεις για τον αγώνα που θα τρέξεις (δεν υπάρχει μόνο ο Κλασικός Μαραθώνιος εξάλλου), θα χρειαστεί επίσης να υπολογίσεις τα έξοδα ταξιδιού και διαμονής. Η προπόνηση για έναν αγώνα δεν πρέπει να σε εξαντλήσει οικονομικά, αλλά εάν σχεδιάζεις ήδη να καλύψεις οικονομικά άλλες υποχρεώσεις που έχεις αυτόν το χρόνο, ίσως σκεφτείς να περιμένεις να τελειώσουν αυτές για να πάρεις μέρος σε έναν αγώνα.

Διάβασε επίσης: Το καλύτερο πράγμα που θα σου συμβεί αν ξεκινήσεις τρέξιμο

5. Έχεις χρόνο να αφιερώσεις στην προπόνηση καθημερινά;

Σκέψου το χρόνο που χρειάζεται για τις διαδρομές κάθε εβδομάδα (συμπεριλαμβανομένων, ανάλογα με την απόσταση για την οποία προπονείσαι, των μεγάλων διαδρομών το Σαββατοκύριακο). Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Θα πρέπει, επίσης, να λάβεις υπόψη και το χρόνο για την απαραίτητη ανάκαμψη και την προπόνηση δύναμης και αντοχής. Εάν το πρόγραμμα εργασίας σου είναι ευέλικτο ή δεν έχεις προγραμματίσει ταξίδια από τώρα μέχρι την ημέρα του αγώνα, μπορείς σίγουρα να το προσπαθήσεις! Αλλά εάν έχεις λογιστικό γραφείο, για παράδειγμα, και ο αγώνας είναι την περίοδο των φορολογικών δηλώσεων, μάλλον πρέπει να το σκεφτείς καλύτερα (Αν δεν έχεις χρόνο να προπονηθείς για μαραθώνιο, εξέτασε το ενδεχόμενο να κάνεις μικρότερη διαδρομή).

[related id="420035"]

Περισσότερα από Fitness

Best of network

#shapegreece

This error message is only visible to WordPress admins
Error: There is no connected account for the user 531918802.