Τελικά, φεύγει το τοπικό πάχος; Mπορείς να χάσεις λίπος από όποιο σημείο θες;

Η καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής Χριστίνα Μαυρίδου απαντά στο γνωστό ερώτημα του τοπικού λίπους και δίνει λύση.

30.12.2019

εχεις διαβασει

Γιατί αξίζει να κάνεις Πιλάτες; Τι προσφέρει εκτός από το να μειώσει τους πόνους στη μέση;

Από τη Χριστίνα Μαυρίδου, καθηγήτρια φυσικής αγωγής, personal trainer.

«Όποιος δεν θέλει να ζυμώσει δέκα μέρες κοσκινίζει!». Δυστυχώς θαύματα δεν γίνονται, το τοπικό λίπος δεν παύει ποτέ να υπάρχει, είτε σε μικρό βαθμό είτε σε μεγάλο! Όλη αυτή η παραπληροφόρηση και η παραφιλολογία σχετικά με το θέμα, έχει προέλθει από ολόκληρη βιομηχανία, η οποία περιλαμβάνει ειδικές κρέμες αδυνατίσματος, χάπια-λιποδιαλύτες, ζώνες αδυνατίσματος, ειδικές ολόσωμες φόρμες, ειδικά μηχανήματα, βότανα, μασάζ, «μαγικές» τροφές και φυσικά ειδικές ασκήσεις, που υπόσχονται την απώλεια τοπικού λίπους. Ο πραγματικός τους στόχος; Το κέρδος φυσικά! Το αποτέλεσμα; Κανένα!

Η πραγματικότητα

Ο μόνος καθοριστικός παράγοντας για το πού θα αποθηκεύσει το σώμα μας περισσότερο λίπος και πού λιγότερο, είναι το γονίδιό μας! Φυσικά η διατροφή μας παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στο σωματικό μας βάρος αλλά δεν μπορεί να καθορίσει το πού θα αποθηκευτεί το λίπος. Όσον αφορά τις ειδικές ασκήσεις που μας υπόσχονται τοπικό αδυνάτισμα, είναι και αυτό ένας μεγάλος μύθος!

Oι χιλιοειπωμένες φράσεις «για να φύγει το λίπος της κοιλιάς πρέπει να κάνεις κοιλιακούς» και «τα ψωμάκια φεύγουν με άσκηση των απαγωγών» δεν ισχύουν, Όταν γυμνάζεις μια μυϊκή ομάδα δεν σημαίνει ότι μειώνεις τις λιπαποθήκες της συγκεκριμένης περιοχής, ούτε ότι αυξάνονται οι καύσεις σε εκείνο το σημείο.

Διάβασε επίσης: 5 απλοί τρόποι να κάψεις πιο γρήγορα λίπος

Επιστημονικές έρευνες έχουν δείξει ότι το σώμα χρησιμοποιεί πρώτα τις μεγάλες του λιπαποθήκες, όπου δηλαδή υπάρχει μεγαλύτερη συσσώρευση λίπους και ύστερα τις μικρότερες. Η άνιση κατανομή λίπους, όμως, θα εξακολουθεί να υπάρχει, καθώς συγκεκριμένα στην περιοχή των γλουτών και των μηρών παρουσιάζεται ανθεκτικότητα των λιποκυτάρων.

Σύμφωνα με μια σχετική έρευνα, η οποία δημοσιεύθηκε στο «Journal of Applied Physiology», διαπιστώθηκε ότι οι γυναίκες χάνουν λίπος πρώτα από τα χέρια, μετά από τον κορμό και τέλος από τα πόδια, ενώ οι άντρες χάνουν πρώτα από τον κορμό, ύστερα από τα χέρια και τέλος από τα πόδια.

Διάβασε επίσης: 5 πράγματα που δεν ξέρεις ότι καίνε λίπος για σένα (καμία σχέση με γυμναστική)

Η άσκηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τόνωση της μυϊκής μάζας, άρα και επιτάχυνση του μεταβολισμού μας και σύσφιγξη του δέρματος, καθώς μετά την απώλεια βάρους προκύπτει η χαλάρωση, αλλά όχι για να «κάψουμε» λίπος επιλεκτικά, από όπου θέλουμε εμείς!

Υπάρχει λύση!

  • Κάνοντας αερόβια άσκηση (γρήγορο περπάτημα, τρέξιμο, κολύμβηση, ποδήλατο) σε μεγάλη διάρκεια αλλά σε μέτρια ένταση, μπορείτε να επιτύχετε την απώλεια λίπους αλλά από όλο το σώμα.
  • Οι ασκήσεις με αντιστάσεις για όλες τις μυϊκές ομάδες, προτείνονται για την διατήρηση ή και την αύξηση της μυϊκής μάζας με σκοπό την αύξηση του βασικού μας μεταβολισμού, άρα και την μεγαλύτερη καύση λίπους.
  • Ο συνδυασμός, φυσικά, της σωστής άσκησης και διατροφής (αποφυγή κατανάλωσης απλών υδατανθράκων και κορεσμένων λιπών) επιφέρει την συνολική, επιθυμητή απώλεια λίπους!

Το βασικότερο; Πολλή προσπάθεια, δυνατή θέληση και αρκετή υπομονή. Καλή αρχή!

Διάβασε επίσης: Οι SOS λύσεις των 2 εβδομάδων για τη χαλάρωση

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

Best of network

#shapegreece