Σκέφτεσαι να ξεκινήσεις σκι; Ρωτήσαμε τον expert για τα οφέλη που έχει

Μάθε γιατί το σκι είναι η καλύτερη γυμναστική της σεζόν και τι να κάνεις για να βγεις στις πίστες και να σκί-σεις! ΤΗΣ ΒΙΚΥΣ ΠΑΣΧΑΛΗ

06.02.2019

εχεις διαβασει

Συνεργάστηκε ο Λάζαρος Αρχοντόπουλος, πρωταθλητής Ελλάδος σκι, πρ. προπονητής του σκι της εθνικής ομάδας και σε αλπικές χώρες (www.husky-sports.gr).

Eκτός από το γεγονός ότι θα κάψεις περίπου 1.500 θερμίδες κάνοντας 3 ώρες σκι, μπορείς να χάσεις μέχρι 2,5 κιλά βάρους σε μία εβδομάδα, να τονώσεις τους κοιλιακούς μυς, να βοηθήσεις το ανοσοποιητικό σου – ακόμη και να καταπολεμήσεις την κατάθλιψη.

Γιατί το σκι είναι η καλύτερη άσκηση;

1. Τονώνει τους κοιλιακούς

Η τέχνη του σκι είναι η προσπάθεια να κρατηθείς σταθερή σε μια πλαγιά που γλιστράει. Για να βοηθήσεις την ισορροπία σου, χρησιμοποιείς τους μυς του κορμού για σταθερότητα – τους εν τω βάθει μυς που ξεκινούν δεξιά και αριστερά από τη σπονδυλική σου στήλη, διατρέχουν το σώμα σου και καταλήγουν στην πυελική περιοχή. Αυτοί είναι βασικοί στομαχικοί μύες, οι οποίοι, όταν δυναμώσουν, λειτουργούν σαν κορσές, συμπιέζοντας τους κάτω κοιλιακούς (που μεταφράζεται σε επίπεδη κοιλιά), τονώνοντας τους στομαχικούς μυς και σταθεροποιώντας τη σπονδυλική σου στήλη για να την προστατέψουν όταν σκύβεις ή πέφτεις στην πίστα. Η σταθερότητα του κορμού είναι το «κλειδί» και για την ισορροπία στις πλαγιές και το γενικότερο συντονισμό του σώματός σου.

2. Ασκεί όλο το μυϊκό σύστημα

Αν και το σκι ασκεί όλες τις βασικές ομάδες μυών, στοχεύει ιδιαίτερα στους εσωτερικούς και εξωτερικούς μηριαίους, τους οπίσθιους μηριαίους και τους μυς των γλουτών, χάρη στη σκυφτή στάση που απαιτεί το άθλημα. Ένα ζέσταμα 10 λεπτών πριν και μετά το σκι θα βοηθήσει στην πρόληψη πόνου στους μυς και πιθανούς τραυματισμούς επιμηκύνοντας τις μυϊκές ίνες. «Το σκι τεντώνει επίσης και τους άνω και κάτω βραχίονες» τονίζει ο Λάζαρος Αρχοντόπουλος, προπονητής του σκι και προσθέτει: «Καθώς πιάνεις τα μπατόν του σκι και οδηγείσαι στο σκι, χρησιμοποιείς τους τρικέφαλους μυς σου (πίσω μέρος των άνω βραχιόνων), τους δικεφάλους (μπροστά μέρος των άνω βραχιόνων) και τους μυς των κάτω βραχιόνων για να ελέγξεις την ταχύτητα και την κατεύθυνση. Αυτή η κίνηση ενεργοποιεί και τις ωμοπλάτες και το κάτω μέρος της πλάτης κάνοντάς την μία καλή άσκηση για το σώμα».

3. Σε βοηθά να χάσεις βάρος

Σύμφωνα με τους ειδικούς, μπορείς να χάσεις μέχρι και 2,5 κιλά σε μία εβδομάδα διακοπών για σκι. Αυτό γιατί μία τυπική μέρα που κάνεις σκι –περίπου 6 ώρες– είναι αρκετή για κάψιμο 3.000 θερμίδων – πολύ περισσότερο από μία μέρα στο γυμναστήριο. «Όσο πιο απότομη είναι η πλαγιά τόσο περισσότερες θερμίδες καις, γιατί ο οργανισμός σου πρέπει να δουλέψει περισσότερο για να διατηρήσει την ισορροπία του σώματος», εξηγεί ο ειδικός. Επιπλέον, η έκθεση σε θερμοκρασίες υπό το μηδέν σημαίνουν ότι το σώμα σου αναγκάζεται να ανεβάσει τη δική του θερμοκρασία και το κάνει αυτό καίγοντας ακόμα περισσότερες θερμίδες.

10 δημοφιλή χιονοδρομικά κέντρα στην Ελλάδα

3-5 Πηγάδια
Τηλ.: 23320 44981, www.3-5pigadia.gr

Bασιλίτσα
Τηλ.: 24620 76530, www.vasilitsa.gr

Καλάβρυτα
Τηλ.: 26920 24451, www.kalavrita-ski.com

Καρπενήσι
Τηλ.: 22370 23506, www.evrytan.gr/up0/Xionodromiko.htm

Μαίναλο
Τηλ.: 24280 73719, www.mainalo-ski.gr

Παρνασσός
Τηλ.: 22340 22700, www.parnassos-ski.gr

Περτούλι
Τηλ.: 24340 91382

Πήλιο
Τηλ.: 24280 73719, www.pelionski.gr

Φαλακρό
Τηλ.: 21250 62224, www.falakro.gr

Καϊμακτσαλάν
Τηλ.: 23810 32000 www.kaimaktsalan.gr

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

#shapegreece