Γραμμωμένοι κοιλιακοί: Γιατί δεν μπορείς να αποκτήσεις το τέλειο six-pack;

Ένας βασικός λόγος που δεν σου πέρασε ποτέ από το μυαλό.

κοιλιακοί iStock

Παρόλο που οι σμιλευμένοι και καλοσχηματισμένοι κοιλιακοί αποτελούν δημοφιλή στόχο γυμναστικής, λίγοι είναι εκείνοι που γνωρίζουν ότι δεν πρόκειται πραγματικά για έναν και τόσο εφικτό σκοπό. Και αυτό γιατί, τα 6 εξογκωμένα τετραγωνάκια στην κοιλιά που όλοι θέλουμε να φαίνονται, εξαρτώνται κυρίως από τα γονίδια και το DNA του κάθε ανθρώπου. Βέβαια, η εκγύμναση των μυών αυτών είναι σίγουρα σημαντικός παράγοντας για την πιθανή ανάδειξή τους, ωστόσο κατανοώντας καλύτερα τι παίζει γύρω από την κοιλιά σου, θα έχεις αμεσότερα αποτελέσματα.

κοικιαλοι
iStock

Πρόκειται για έναν και όχι για έξι ή τέσσερις κοιλιακούς μύες

Όταν αναφερόμαστε στο γνωστό six pack ή τις λεγόμενες φέτες, μιλάμε φυσικά για τον διάσημο κοιλιακό που ονομάζεται ορθός. Συχνά τον διαχωρίζουμε σε πάνω και κάτω κοιλιακό αν και στην ουσία πρόκειται για έναν μυ. Ο λόγος που συχνά κάνουμε αυτό τον λάθος διαχωρισμό οφείλεται στο γεγονός ότι ο ορθός κοιλιακός έχει 8 νεύρα σε αντίθεση με τους υπολοίπους μύες που έχουν μόνο 2. Ο σχηματισμός ωστόσο και η ορατότητα αυτών των νευρώνων, οφείλονται καθαρά στα γονίδια του καθενός. "Οι μύες του καθενός χτίζονται διαφορετικά. Μερικοί άνθρωποι έχουν βαθείς κοιλιακούς μύες και έτσι οι κοιλιακοί είναι πιο ορατοί. Άλλοι έχουν πιο ρηχούς πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να μην έχεις ποτέ ορατούς κοιλιακούς", εξηγεί η Melody Scharff, πιστοποιημένη personal trainer και εκπαιδεύτρια φυσικής κατάστασης στην Νέα Υόρκη.

κοιλιακοι
iStock

Πως θα τονίσεις σωστά τους κοιλιακούς σου

Οι κοιλιακοί είναι σκελετικοί μύες που πρέπει να γυμνάζονται σωστά και με την ίδια συχνότητα, χωρίς υπερβολές και χωρίς φυσικά να παραλείπουμε την εκγύμναση του υπόλοιπου σώματος. Ανεξάρτητα με το αν οι κοιλιακοί σου μπορούν να φανούν ή όχι, μπορείς και πρέπει να τους ενδυναμώσεις ακολουθώντας μια ισορροπημένη διατροφή και ένα τακτικό πρόγραμμα γυμναστικής με ασκήσεις που δουλεύουν απευθείας στον πυρήνα των κοιλιακών σου. Αυτές μπορεί είναι προγράμματα cardio ή HIIT (διαλειμματική προπόνηση υψηλής έντασης) που στοχεύουν τόσο στην σύσφιξη, όσο και στην απώλεια βάρους.  

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i