Κολύμπι: Τι πρέπει να γνωρίζεις την περίοδο της εγκυμοσύνης;

Πολύτιμες συμβουλές για ασφαλή μπάνια φέτος το καλοκαίρι.

κολύμπι iStock

Πολλές φορές στην περίοδο της εγκυμοσύνης, οι γύρω σου αποφασίζουν να το παίξουν "ειδικοί" κάνοντας σου συνέχεια υποδείξεις για το τι πρέπει να αποφεύγεις. Μην πίνεις πολύ καφέ, δεν χρειάζεται να τρως junk food, απέφυγε να ξενυχτάς και άλλες τέτοιες προτροπές που σε κάνουν να αισθάνεσαι πως τίποτα δεν είναι πλέον ασφαλή ούτε για σένα, αλλά ούτε για το μωρό σου.

Ακόμα και όταν πρόκειται για την διατήρηση της fitness ρουτίνας σου, η οποία στοχεύει πάντοτε να διατηρεί υγιές τόσο το σώμα, όσο και το πνεύμα, η λίστα με τα πρέπει – ή καλύτερα με τα δεν πρέπει – είναι και πάλι μεγάλη. Ενόψει του καλοκαιριού και με όλες αυτές τις προειδοποιήσεις γύρω σου είναι λογικό να απορείς αν λίγες στιγμές ξεγνοιασιάς στην θάλασσα ή την πισίνα είναι ιδανικές για εσένα. Το κολύμπι είναι αγαπημένη καλοκαιρινή ή/και χειμερινή δραστηριότητα πολλών, ενώ όπως υποστηρίζουν οι ειδικοί πρόκειται επίσης για μια ιδιαίτερα ωφέλιμη άσκηση για τις γυναίκες στην εγκυμοσύνη.

Είναι ασφαλή δραστηριότητα το κολύμπι κατά την εγκυμοσύνη;

Σύμφωνα με το Αμερικανικό Κολλέγιο Μαιευτήρων και Γυναικολόγων, η κολύμβηση είναι μια από τις ασφαλέστερες μορφές άσκησης κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Η κολύμβηση είναι ακόμη και μια εγκεκριμένη μορφή άσκησης κατά τη διάρκεια της εξωσωματικής γονιμοποίησης (IVF) λόγω των σημαντικών πλεονεκτημάτων που προσφέρει στην υγεία, καθώς δεν ασκεί πίεση στο σώμα.

Ταυτόχρονα, η κολύμβηση ενδείκνυται για τις εγκυμονούσες γυναίκες αφού συμβάλει στην διατήρηση της καλής φυσικής κατάστασης, ενισχύει τα επίπεδα δύναμης και αντοχής του πυρήνα, γυμνάζοντας αποτελεσματικά μέσω αερόβιων κινήσεων ολόκληρο το σώμα.

Καλό είναι να έχεις στο νου σου:

Η κολύμβηση παρόλο που θεωρείται ευρύτατα μια ασφαλής άσκηση για τις γυναίκες που βρίσκονται στην εγκυμοσύνη, πρέπει πάντοτε να υπάρχει σχετική καθοδήγηση αλλά και ενημέρωση από τον εκάστοτε γιατρό που σε παρακολουθεί την περίοδο αυτή. Κατά τα άλλα κράτησε στο μυαλό σου τα εξής:

Να λαμβάνεις πάντα υπόψη τους κινδύνους

Αρχικά θα πρέπει να γνωρίζεις αν η παραλία ή η πισίνα που θα επιλέξεις να κολυμπήσεις είναι καθαρή και επιτρέπεται το κολύμπι. Αν πιστεύεις ότι κουράζεσαι εύκολα με την εν λόγω δραστηριότητα, φρόντισε να μην κολυμπάς πολύ μακριά από την ακτή.

Πρόσεξε την θερμοκρασία

Είναι σημαντικό να προστατεύεις το σώμα σου από την έκθεση σε πολύ θερμές ή ψυχρές θερμοκρασίες. Και αυτό γιατί οι ειδικοί επισημαίνουν ότι το σώμα που κυοφορεί δεν πρέπει να ξεπερνά τους 39°C, ώστε να εξασφαλισθεί η υγιής ανάπτυξη του μωρού. Απέφυγε λοιπόν τα θερμά λουτρά, το υδρομασάζ, ακόμα και τα ιαματικά νερά. Από την άλλη, μην κολυμπάς σε λίμνες ή παγωμένες θάλασσες καθώς το ψύχος μπορεί να προκαλέσει κάποια ασθένεια στον οργανισμό, την οποία δεν θα μπορέσει να διαχειριστεί το έμβρυο.

Διατήρησε ένα μέτρο

Το κολύμπι μπορεί να σου αρέσει και να σου ταιριάζει ως άσκηση την περίοδο της εγκυμοσύνης, ωστόσο προσπάθησε να μην το παρακάνεις. Αν αισθανθείς οποιαδήποτε δυσφορία, πόνο, ναυτία μέσα στο νερό ελάττωσε τον χρόνο παραμονής σου μέσα σε αυτό. Μισή με μια ώρα κολύμβηση για 3 έως 5 φορές την εβδομάδα είναι αρκετή και θα πρέπει να πραγματοποιείται κατόπιν συμβουλής του γιατρού σου.

Διάβασε επίσης: Πώς να αντιμετωπίσεις αποτελεσματικά τον χρόνιο πόνο στην πλάτη;


 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

ΥΓΕΙΑ Δευ, 26 Σεπ 2022

Η Μαίρη Συνατσάκη έχει αϋπνίες: Τι λέει η επιστήμη για το πώς τις διαχειρίζεται;

Είμαστε οι τελευταίοι που θα πούμε σε κάποιον, πόσω μάλλον σε μία γυναίκα που κυοφορεί, ποιος είναι ο "σωστός" τρόπος να διαχειρίζεται τις αϋπνίες της. Ο καθένας μας μπορεί να κάνει ό,τι τον ευχαριστεί. Υπάρχουν ωστόσο κάποια επιστημονικά στοιχεία που καλό είναι να γνωρίζουμε.

ΓΡΑΦΕΙ: ΕΛΕΝΗ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i