#ShapePeople: «Έτσι βρέθηκα από την Ελλάδα μπαλαρίνα στην Εθνική Όπερα της Ολλανδίας»

Η Βίβιαν Πράτανου μπορεί να αποτελέσει την ιδανική έμπνευση για κάθε χορεύτρια ή μπαλαρίνα που θέλει να πραγματοποιήσει τα όνειρα της.

15.09.2018

εχεις διαβασει

Η Βίβιαν Πράτανου αποφάσισε πριν από 8 χρόνια πως θέλει ο χορός, συγκεκριμένα το μπαλέτο, να γίνει το επάγγελμα της.

Από την ηλικία των 18 άρχισε να προετοιμάζεται σωματικά και ψυχικά για τις εξετάσεις του Υπουργείου Πολιτισμού και την εισαγωγή της σε κάποια ανώτερη επαγγελματική σχολή χορού. Έτσι κι έγινε!

Who is Who

Βίβιαν Πράτανου, καθηγήτρια χορού, χορεύτρια. 

Instagram: @vivian_prat
Facebook: vivianprat

  • Στα 19 της πέρασε στη σχολή «Νίκη Κονταξάκη», από όπου αποφοίτησε μετά από 3 χρόνια με τον τίτλο «καθηγήτρια χορού και επαγγελματίας χορεύτρια». Τρία δύσκολα χρόνια με πολύωρες πρόβες και αρκετά θεωρητικά μαθήματα.
  • Μετά την αποφοίτηση της, εργάστηκε στη σχολή «Elpida Zorba Ballet Dance Studio», όπου η αγάπη της για τη διδασκαλία της επιβεβαίωσε με τον καλύτερο τρόπο αυτό που θέλει να κάνει στη ζωή της.
  • Τα τελευταία 2 χρόνια ζει μόνιμα στην Ολλανδία, αφού έπειτα από μία audition, κατάφερε να μπει σε μια ομάδα σύγχρονου και κλασικού χορού.
  • Τώρα διδάσκει μπαλέτο σε ενήλικες, συμμετέχει σε projects σαν ανεξάρτητη χορεύτρια και την άνοιξη συμμετείχε σε μία 2μηνη παραγωγή της Εθνικής Όπερας της Ολλανδίας.

 

Τι περιλαμβάνει μια συνηθισμένη μέρα σου;

Κάθε μέρα ξυπνάω γύρω στις 8 και η μέρα μου είναι γεμάτη με μαθήματα κλασικού μπαλέτου, είτε με την ομάδα είτε σε ανοιχτά στούντιο και πρόβες όταν υπάρχει κάποια παραγωγή, ενώ ροσπαθώ να πηγαίνω τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα γυμναστήριο και Pilates.

Στον ελεύθερο χρόνο μου παίρνω το ποδήλατο και το βιβλίο μου και, όταν το επιτρέπει ο καιρός, τριγυρίζω στα τεράστια πάρκα (η Ολλανδία έχει πολλά από αυτά) και απολαμβάνω την ησυχία. Εναλλακτικά, επισκέπτομαι φίλους μου σε άλλες περιοχές της χώρας, παρακολουθώ παραστάσεις, φεστιβάλ και συναυλίες κλασικής μουσικής.

Η μέρα σου στο πιάτο: Τι τρως ενδεικτικά κάθε μέρα;

  • Ξεκινώ τη μέρα μου πάντα με ένα μεγάλο και χορταστικό πρωινό. Τις περισσότερες φορές τρώω ελληνικό γιαούρτι με γκρανόλα, μέλι, νιφάδες βρώμης ή σπόρους chia και φρέσκα φρούτα. Εναλλακτικά, πίνω γάλα σόγιας με δημητριακά και μπανάνα ή ψωμή με ταχίνι. Παρέα με το πρωινό έχω πάντα και την πρώτη κούπα καφέ της ημέρας. Ακόμα παλεύω να κόψω αυτό το 1 κ.γ. ζάχαρη.
  • Λόγω των υποχρέωσεων μέσα στην ημέρα, τρώω ένα κυρίως γεύμα γύρω στις 7 το απόγευμα, το οποίο είναι συνήθως μακαρόνια ολικής άλεσης με κόκκινη σάλτσα, κοτόπουλο με λίγο ρύζι, σούπες. Φυσικά δεν θα λείψει από την εβδομάδα μου μια πίτσα μαργαρίτα με έξτρα μοτσαρέλα από ένα μικρό ιταλικό μαγαζί κοντά στο σπίτι.
  • Ενδιάμεσα θα φάω σαλάτα σε ταπεράκι που έχω ετοιμάσει από το σπίτι και τουλάχιστον 2 φρούτα.
  • Πάντα έχω μαζί μου ένα παγούρι με νερό και μια φέτα λεμόνι, ειδάλλως ξεχνάω να πίνω νερό.

Τι θα έτρωγες ακόμα και από το πάτωμα;

Νομίζω ότι δε μπορώ να αντισταθώ στο παστίτσιο της γιαγάς μου και στα pop corn.

Ποιο είναι το motto σου;

«Τhe world will keep standing». Μία φράση που βρέθηκε μπροστά μου τυχαία, αλλά σε μια αρκετά δύσκολη φάση της ζωής μου και μου υπενθυμίζει πως ό,τι κι αν συμβαίνει, πάντα μα πάντα, αύριο ξημερώνει μια καινούρια μέρα και η ζωή συνεχίζεται.

Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που κάνεις μόλις ξυπνήσεις;

Πίνω ένα ποτήρι ζεστό νερό με 1-2 φέτες λεμόνι. Αισθάνομαι πως με αποτοξινώνει και με ενυδατώνει, ειδικά αν έχω κοιμηθεί πολύ αργά το προηγούμενο βράδυ.

Και το τελευταίο πριν κοιμηθείς;

Κάνω λίγο scroll στα social media, αλλά προσπαθώ πάντα να διαβάζω λίγο από το βιβλίο μου.

Πες μου μια top άσκηση για δυνατά πόδια που κάνουν οι μπαλαρίνες και μπορούν να κάνουν και τα Shape Girls που σε διαβάζουν;

Μια πολύ ωραία αλλά και βάσικη άσκηση για εμάς που κάνουμε ζέσταμα πριν το μάθημα είναι η εξής:

  • Στέκεσαι όρθια με τα πόδια σε παράλληλη θέση, έχοντας ένα πολύ μικρό κενό ανάμεσα τους.
  • Πολύ αργά ανεβαίνεις στις μύτες των ποδιών ή στο demi pointe που λέμε κι εμείς οι μπαλαρίνες.
  • Το βάρος πρέπει να είναι μοιρασμένο μεταξύ του δεύτερου και του τρίτου δαχτύλου, και όχι στο μικρό ή το μεγάλο δάχτυλο.
  • Δώσε ιδιαίτερη σημασία στον αστράγαλο – πρέπει να παραμείνει σταθερός και να μην «τρέμει».
  • Όταν κάνεις τη συγκεκριμένη άσκηση, προσπάθησε να σκέφτεσαι ότι πιέζεις το πάτωμα και θέλεις να πας όλο και πιο ψηλά. Έτσι θα βοηθήσεις όλο το σώμα και ιδιαίτερα τις γάμπες.
  • Ο στόχος είναι να κάνεις αυτή την απλή κίνηση χωρίς να κρατιέσαι από κάπου και μπορείς να την κάνεις όταν μαγειρεύεις, πλένεις τα δόντια σου ή περιμένεις στη στάση του λεωφορείου.

Τι σου δίνει χαρά; Πες μου το πρώτο πράγμα που σου έρχεται στο μυαλό.

Η θάλασσα. Χωρίς δεύτερη σκέψη.

Tι θυμάσαι να σε ώθησε στο χορό;

Η οικειότητα που ένιωθα μέσα στην αίθουσα του μπαλέτου. Ξεκίνησα μικρή και όσο μεγάλωνα θαύμαζα τους μεγάλους χορευτές που παρέμεναν συγκεντρωμένοι στη μουσική. Επίσης, εκτίμησα βαθύτατα την ευγένεια που αποπνέει το κλασικό μπαλέτο.

Πώς φαντάζεσαι τον εαυτό σου σε 10 χρόνια;

Ιδανικά θα ήθελα να έχω ένα δικό μου χώρο, περιτρυγιρισμένη από παιδιά που θέλουν και αυτά να εξερευνήσουν και να εμβαθύνουν σε αυτό το μαγικό, αλλά όχι εύκολο, κόσμο του χορού.

Τα social media έχουν επηρεάσει τη σχέση που έχεις με το σώμα σου; Θα ασχοληθείς με το «πώς» φαίνεται το σώμα σου πριν ανεβάσεις μια φωτογραφία;

Έστω και λίγο, υποσυνείδητα, θα με απασχολήσει. Σίγουρα προσπαθώ να έχουν όλες μου οι φωτογραφίες ένα όμορφο αποτέλεσμα και να αναδείξω τα δυνατά μου σημεία. Είναι πολύ λεπτή η ισορροπία και είναι πολύ εύκολο να υποπέσεις σε σύγκριση του δικού σου σώματος με εκείνα που βλέπεις στο Διαδίκτυο και τα θεωρείς «τέλεια». Μέσα από τις φωτογραφίες του χορού ή του μπαλέτου προσπαθείς να αποτυπώσεις κάτι, ίσως, πιο καλλιτεχνικό, αλλά και να προωθήσεις την καριέρα σου κατά κάποιο τρόπο. Πάντα, όμως, όταν βγαίνω φωτογραφία προσπαθώ να βρω μια καλύτερη γωνία, ώστε να αισθάνομαι καλά.

Ως χορεύτρια έχεις δεχτεί body shaming γιατί είσαι «υπερβολικά αδύνατη» ή «παχιά» ή έχεις «περίεργο σωματότυπο»; Πώς το διαχειρίστηκες;

Τα έχω ακούσει όλα και θυμάμαι ότι αισθάνθηκα αρκετά άσχημα. Δε μπορώ να πω, όμως, πως έχω υποστεί κριτική σε ακραίο βαθμό. Ήμουν τυχερή. Ειδικά στο μπαλέτο, στις πιο μικρές ηλικίες και εφόσον γίνεται πιο σοβαρά, στο μάθημα φοράμε μόνο ροζ καλσόν και κορμάκι, ώστε η δασκάλα κι εμείς να βλέπουμε όλες τις λεπτομέρειες στην κίνηση και την τεχνική – δε κρύβεται τίποτα. Γενικά, το να περνάς τόσες ώρες μπροστά στον καθρέφτη της αίθουσας είναι ευχή και κατάρα. Μπορεί να γίνει ο καλύτερος φίλος σου και ο μεγαλύτερος εχθρός σου.

Όταν ήμουν πιο μικρή με απασχολούσε πολύ το πώς φαίνομαι. Ειδικά, αν χορεύεις με παρτενέρ νιώθεις ένα άγχος. Ένα φυσιολογικό βάρος και οι δουλεμένοι μύες σε βοηθούν καλύτερα στην κίνηση, τα πάντα γίνονται πιο αέρινα, αλλά το πιο σημαντικό είναι  όταν σε βλέπεις στον καθρέφτη να σού αρέσεις και να σε αποδέχεσαι.

Τι θα ήθελες να ευχηθείς σε κάθε Shape girl που σε διαβάζει τώρα;

Πάντα κάτι θα θέλουμε που δεν έχουμε, αλλά να είμαστε εκεί να δουλεύουμε, να πεισμώνουμε, να απογοητευόμαστε και να ξανά προσπαθούμε. Εύχομαι να πιστεύεις σε σένα και να θυμάσαι πως μέσα από τις ατυχίες και τις δύσκολες στιγμές, βγαίνει πάντα κάτι καλό.

 

Editor's Picks

Περισσότερα από Καλή ζωή

Να συγκατοικήσω ή όχι; 7 σημάδια πως δεν είσαι έτοιμη (ακόμα κι αν πιστεύεις το αντίθετο!)

Αν θέλεις να κάνεις το επόμενο βήμα στη σχέση σου, αλλά έχεις «δεύτερες» σκέψεις, τότε αυτό το άρθρο θα σε βοηθήσει.

Πώς να εκφράσω την αγάπη μου; Ξέρεις ποιες είναι οι 5 γλώσσες της αγάπης;

H Σοφία Κλώτσα μάς εξηγεί τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους οι άνθρωποι εκφράζουμε αγάπη ή επικοινωνούμε την έγνοια μας για τους άλλους.

Νάντια Μπουλέ
Νάντια Μπουλέ: «Η ψυχοθεραπεία είναι η καλύτερη επένδυση που μπορείς να κάνεις»

Η Νάντια Μπουλέ μίλησε για τα πάντα (σχεδόν) στη Μυρτώ Μήτσιου.

γυναίκα υγεία χαρά ευτυχία
Ενδιαφέροντα σεμινάρια για όσους θέλουν να φροντίζουν το σώμα και το πνεύμα τους

Η διοργάνωση Ευημερώ έκανε την πρεμιέρα της τον Σεπτέμβριο με μεγάλη επιτυχία και συνεχίζει να τροφοδοτεί το κοινό με καινούργια ερεθίσματα και γνώσεις.

#shapegreece