Οι επιστήμονες επιμένουν: Αυτές οι 5 υγιεινές συνήθειες παρατείνουν την ποιότητα ζωής μας κατά 10 χρόνια

Τι πρέπει να κάνουν όσοι θέλουν να ζήσουν περισσότερα χρόνια χωρίς προβλήματα υγείας;

beautiful woman healthy iStock

Καθώς οι άνθρωποι προσπαθούν να ζουν περισσότερο και πιο υγιεινά, οι ειδικοί της μακροζωίας καλούνται να βρουν τρόπους που όχι μόνο παρατείνουν τη διάρκεια ζωής τους, αλλά και αυξάνουν τον αριθμό των ετών που θα ζήσουν χωρίς εξουθενωτικές ασθένειες.

Οι επιστήμονες της Σχολής Δημόσιας Υγείας T.H. Chan του Harvard συγκέντρωσαν μια διεθνή ερευνητική ομάδα για να ανακαλύψουν πώς οι υγιεινές συνήθειες του τρόπου ζωής που θα υιοθετήσουν οι άνθρωποι τώρα μπορούν να παρατείνουν τη διάρκεια της υγείας τους έως και κατά δέκα χρόνια.

Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο The British Medical Journal, εξέτασε συγκεκριμένα τα χρόνια που ζούσαν χωρίς διαβήτη, καρδιαγγειακά νοσήματα ή καρκίνο. Οι ερευνητές μελέτησαν αυτοαναφερόμενα στοιχεία που συλλέγονταν κάθε δεύτερο χρόνο από το 1980 από σχεδόν 175.000 επαγγελματίες υγείας ηλικίας 30 έως 75 ετών. Διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι άνω των 50 ετών που δεν είχαν καπνίσει ποτέ, διατηρούσαν υγιές βάρος, έτρωγαν υγιεινά, γυμνάζονταν τακτικά και έπιναν μόνο μέτρια ποσότητα αλκοόλ, ζούσαν περίπου 84 υγιή χρόνια - μια ολόκληρη δεκαετία περισσότερο από εκείνους που δεν κάπνιζαν.

Ενώ η μελέτη υποδεικνύει ότι η εξάσκηση και των πέντε αυτών συνηθειών παρέχει τα μέγιστα οφέλη, ο Ross Arena, PhD, φυσικοθεραπευτής που ερευνά την αποκατάσταση και την πρόληψη, λέει ότι η υιοθέτηση ακόμη και μόνο μιας μπορεί να είναι χρήσιμη. "Τι είστε πρόθυμοι να κάνετε; Μπορείτε να πηγαίνετε για έναν περίπατο μερικές φορές την εβδομάδα; Και αυτό το λίγο είναι καλύτερο από το τίποτα όταν μιλάμε για υγιεινές συνήθειες του τρόπου ζωής" λέει. Σύμφωνα με τη μελέτη, η υιοθέτηση μίας μόνο από αυτές τις συνήθειες ανεβάζει το αναμενόμενο προσδόκιμο ζωής σε 77 χρόνια, ενώ κάθε επόμενη συνήθεια που ασκείται προσθέτει επιπλέον τρία χρόνια.

Ας δούμε τι πρέπει να κάνουν όσοι θέλουν να ζήσουν περισσότερα χρόνια χωρίς προβλήματα υγείας:

1. Να περιορίσουν την κατανάλωση αλκοόλ

Οι ερευνητές ορίζουν ως μέτρο το ένα ποτήρι την ημέρα για τις γυναίκες ή δύο για τους άνδρες. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό λαμβάνοντας υπόψη την έρευνα που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο περιοδικό Alcoholism: Clinical and Experimental Research, η οποία διαπίστωσε ότι οι θάνατοι που σχετίζονται με το αλκοόλ έχουν υπερδιπλασιαστεί τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ συνδέεται επίσης με την άνοια πρώιμης έναρξης. Ο περιορισμός της κατανάλωσης αλκοόλ μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών προσβολών, εγκεφαλικών επεισοδίων ή θανάτου από καρδιακές παθήσεις, παρατείνοντας έτσι τη διάρκεια της ζωής με υγεία.

Διαβάστε Επίσης

2. Να διατηρούν ένα υγιές βάρος

Το υγιές βάρος ορίζεται σε αυτή τη μελέτη ως δείκτης μάζας σώματος μεταξύ 18,5 και 24,9. Ένας άνθρωπος με ΔΜΣ μεταξύ 25 και 29,9 θεωρείται υπέρβαρος και πάνω από 30 θεωρείται παχύσαρκος. Παρόλο που η κοινωνία έχει γίνει πιο αποδεκτή σε όλους τους σωματότυπους, η Shauna Levy, χειρουργός και επίκουρη καθηγήτρια στο Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Tulane, δήλωσε στο wellandgood.com ότι η παχυσαρκία εξακολουθεί να αποτελεί σοβαρό ιατρικό ζήτημα. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας αναφέρει ότι η παχυσαρκία θέτει σε μεγάλο βαθμό τους ανθρώπους σε αυξημένο κίνδυνο για χρόνιες ασθένειες.

Η Alissa Rumsey, RD, πιστοποιημένη σύμβουλος διαισθητικής διατροφής και ιδιοκτήτρια του Alissa Rumsey Nutrition and Wellness, λέει ότι η έρευνα δείχνει ότι οι άνθρωποι μπορούν να βελτιώσουν την υγεία τους μέσω της αλλαγής συμπεριφοράς, ανεξάρτητα από το βάρος τους. "Οι άνθρωποι με υψηλότερο βάρος που αλλάζουν τη συμπεριφορά τους βλέπουν τα ίδια θετικά αποτελέσματα για την υγεία, ακόμη και όταν το βάρος τους παραμένει το ίδιο. Νομίζω ότι ως κουλτούρα έχουμε πιάσει πάτο στη δίαιτα και επιτέλους καταλαβαίνουμε πως τα ίδια τα πράγματα που κάναμε για να βοηθήσουμε το σώμα μας στην πραγματικότητα το έβλαπταν".

3. Να ασκούνται τακτικά

Κάνοντας περίπου 3,5 ώρες μέτριας έως έντονης άσκησης κάθε εβδομάδα, αυξάνουν σημαντικά τη διάρκεια της υγείας τους. Αντίθετα , το να μην είναι δραστήριοι έχει τρομερά επιζήμιες συνέπειες για την υγεία. Η τακτική άσκηση μπορεί να επηρεάσει θετικά την υγεία των αγγείων, τον κίνδυνο άνοιας, την αρτηριακή πίεση, τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και την υγεία των οστών. Και ενώ κάθε μορφή άσκησης είναι καλή, η έρευνα δείχνει ότι ο συνδυασμός στατικών και δυναμικών δραστηριοτήτων, όπως η προπόνηση δύναμης και το τρέξιμο, έχει τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στην υγεία της καρδιάς.

Διαβάστε Επίσης

4. Να μην καπνίζουν ποτέ

Το κάπνισμα βλάπτει σχεδόν κάθε όργανο του σώματος. Μια μελέτη του 2015 στο The Annals of Epidemiology διαπίστωσε ότι ένας στους τρεις θανάτους που σχετίζονται με τον καρκίνο στις ΗΠΑ προκαλείται από το κάπνισμα.

5. Να καταναλώνουν υγιεινά τρόφιμα

Ενώ ορισμένες δίαιτες, όπως η μεσογειακή δίαιτα, εστιάζουν στην κατανάλωση πιο θρεπτικών τροφίμων, άλλες, όπως η keto, εστιάζουν στον περιορισμό και είναι πραγματικά κατάλληλες μόνο για ορισμένες πληθυσμιακές ομάδες και με την επίβλεψη γιατρού. Οι ειδικοί λένε ότι ο ευκολότερος τρόπος για να τρώνε οι άνθρωποι υγιεινά είναι να διατηρούν απλή τη διατροφή τους, με ποικιλία από τρόφιμα και πολλά φρούτα και λαχανικά. Να προσέχουν τι τρώνε και να μην αναγκάζουν τον εαυτό τους να τρώει πράγματα που δεν τους αρέσουν ή να στερούνται τροφές που αγαπούν.

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Life

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i