Πώς θα ανακουφίσεις τα κουρασμένα μάτια σου

6 τρόποι να ξεκουράσεις τα μάτια σου και να χαλαρώσεις το βλέμμα σου.

μάτια iStock

Σου συμβαίνει συχνά συνήθως προς το τέλος της ημέρας να νιώθεις τα μάτια σου κουρασμένα, ερεθισμένα και ξηρά; Δεν είναι παράξενο αν σκεφτούμε το πόσες ώρες περνάμε μπροστά από έναν υπολογιστή ή από το κινητό μας. Παράλληλα, το ίδιο μπορεί να συμβεί στην περίπτωση που την προηγούμενη ημέρα δεν κοιμηθήκαμε καλά ή πολλές ώρες, με αποτέλεσμα την επομένη να νιώθουμε την κούραση από πάνω μέχρι κάτω. Τι μπορούμε λοιπόν να κάνουμε για τα μάτια μας ώστε να τα ανακουφίσουμε;

Σταγόνες για τα μάτια

Είτε προτιμώντας τα τεχνητά ή φυσικά δάκρυα, έστω λίγες σταγόνες και τα μάτια σου θα ενυδατωθούν και θα ανακουφιστούν, ειδικότερα όταν χρειάζεται να δουλέψεις μπροστά σε υπολογιστή. 

Γυαλιά υπολογιστή και διαλείμματα

Προκειμένου να μην ταλαιπωρήσεις τόσο τα μάτια σου, μπορείς να προμηθευτείς γυαλιά που είναι κατάλληλα για τον υπολογιστή, τα οποία μέσω των ειδικών φακών τους, έχουν τη δυνατότητα να αλλάζουν το focus. Μην τα μπερδέψεις όμως με τα γυαλιά που προστατεύουν από το blue light. Από την άλλη, πριν αγοράσεις τα γυαλιά, μπορείς να κάνεις κάποια διαλείμματα ακολουθώντας τον κανόνα 20-20-20. Πιο αναλυτικά, κάνε ένα διάλειμμα 20 δευτερολέπτων, κοιτώντας κάτι που βρίσκεται 20 πόδια μακριά από εσένα (6 μέτρα) κάθε 20 λεπτά. Παράλληλα, για κάθε 2 ώρες δουλειάς στον υπολογιστή, πρέπει να ξεκουράζεις τα μάτια σου για 15 λεπτά. 

Ζεστές κομπρέσες

Αν έχεις φτάσει στο τέλος της ημέρας και βρίσκεσαι στο σπίτι σου, τότε μπορείς να δοκιμάσεις να βάλεις χλιαρές κομπρέσες στα μάτια σου. Πιο αναλυτικά, με καθαρά χέρια βούτηξε την πετσέτα σου στο ζεστό νερό που έβρασες και στη συνέχεια σε κρύο, προκειμένου η κομπρέσα να είναι χλιαρή. Τοποθέτησέ τη στα μάτια σου για 10-15 λεπτά και θα δεις πως θα ανακουφιστείς.

Φωτεινότητα

Αν νιώθεις πως ακόμα και τα φώτα στο σπίτι σε ενοχλούν, προσπάθησε να αφήσεις ένα πιο απαλό που δεν θα σε ενοχλεί στα μάτια, ενώ το ίδιο μπορείς να κάνεις και στις συσκευές της τηλεόρασης και του κινητού, προσαρμόζοντας τη φωτεινότητα. 

Ασκήσεις ματιών

Δεδομένου πως και τα μάτια έχουν μύες, μπορείς να δοκιμάσεις να τα "γυμνάσεις", χωρίς αυτό να σημαίνει πως θα εκείνοι θα γίνουν πιο δυνατοί. Ωστόσο, οι ασκήσεις αυτές θα σε βοηθήσουν σε ό,τι αφορά την κούραση. Ειδικότερα, τοποθέτησε το δάχτυλό σου λίγα εκατοστά μακριά από τα μάτια σου και επικεντρώσου σε αυτό. Στη συνέχεια, επικέντρωσε το βλέμμα πίσω από αυτό και μετά ξανά στο δάχτυλο. Κλείσε τα μάτια σου και στρέψε τα προς το ταβάνι, προς τα κάτω, δεξιά και αριστερά.

Μέθοδος Bates

Ο οφθαλμίατρος William Bates, ο οποίος έζησε μέχρι το 1931, ήθελε να ερευνήσει το γεγονός αν μόνο τα γυαλιά μπορούν να επιδιορθώσουν την όραση ενός άτομο. Έτσι μέσω έρευνας, ακόμα κι αν δεν κατέληξε στο πώς να βελτιώσει την όραση κάποιου χωρίς γυαλιά, τουλάχιστον βρήκε έναν εύκολο τρόπο για να ανακουφίσει την κούραση. Με βάση τη μέθοδο Bates, βάλε τις παλάμες σου πάνω στα κλειστά σου μάτια, σαν να προσπαθήσεις να τα κρύψεις, χωρίς να βάζεις καμία πίεση στους οφθαλμούς. Με αυτό τον τρόπο στην ουσία, πραγματοποιείται η χαλάρωση των ματιών εύκολα και γρήγορα. 

Διαβάστε Επίσης

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Life

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i