Mouth taping: Η νέα μέθοδος για να κοιμάσαι με το στόμα κλειστό

Εάν κοιμάσαι με το ανοιχτό το στόμα το "σφράγισμα" των χειλιών στον ύπνο ή άλλιώς mouth taping προσφέρει 7 οφέλη στην υγεία σου.

mouth taping istock

To mouth taping έχει γίνει δημοφιλές trend ευεξίας τα τελευταία χρόνια, με ισχυρισμούς για διάφορα οφέλη. Αν κοιμάσαι με το στόμα ανοιχτό μια ταινία ιατρικού τύπου θα σου το... κλείσει!

Τι είναι το mouth taping;

Το mouth taping ή αλλιώς "ταινία στο στόμα", είναι μία μέθοδος ύπνου που κλείνει τα χείλη με μια ταινία, συνήθως ιατρική, με σκοπό την αποτροπή της αναπνοής από το στόμα κατά τη διάρκεια του ύπνου. Η ταινία στόματος (mouth taping) είναι άνετη και προάγει την ασφάλεια

Γιατί είναι τόσο σημαντική η αναπνοή από τη μύτη;

Σύμφωνα με τον Dr. Michael J. Wei, αισθητικός οδοντίατρος, "η αναπνοή από τη μύτη βοηθά στο φιλτράρισμα, την ύγρανση και τη θέρμανση του αέρα πριν εισέλθει στους πνεύμονες, γεγονός που μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της συνολικής υγείας του αναπνευστικού συστήματος. Η ρινική αναπνοή προάγει επίσης την καλύτερη πρόσληψη οξυγόνου και μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο ροχαλητού και διαταραχών του ύπνου".

Από την άλλη πλευρά, η Dr. Erin Fraundorf, ορθοδοντικός, σημειώνει ότι: "Ο ύπνος με ανοιχτό στόμα και η αναπνοή μέσω του στόματος μπορεί να σε κάνει να ξυπνάς κουρασμένη και με ξηρό στόμα, το οποίο έχει βρεθεί ότι συμβάλλει στην κακή αναπνοή, τις κοιλότητες, τη βραχνή φωνή και τα ξηρά χείλη". Ποια είναι όμως τα οφέλη του mouth taping στην υγεία σου;

Νιώθεις διαρκώς εξαντλημένη και νυστάζεις συνέχεια; Τι μπορεί να σου "φωνάζει" το σώμα σου

Tα 7 οφέλη του mouth taping

  1. Βελτιωμένη ρινική αναπνοή
  2. Αυξημένη πρόσληψη οξυγόνου
  3. Μειωμένο ροχαλητό
  4. Πρόληψη του βρουξισμού
  5. Βελτιωμένη στοματική υγιεινή
  6. Καλύτερη αναπνοή
  7. Καλύτερος ύπνος και αυξημένη ενέργεια

1. Βελτιωμένη ρινική αναπνοή

Το βασικό πλεονέκτημα του mouth taping είναι ότι αναπνέεις από τη μύτη αντί από το στόμα, το οποίο είναι ο καταλύτης μιας σειράς πλεονεκτημάτων. Για παράδειγμα, η Fraundorf λέει: "Μέσω της ρινικής αναπνοής, παράγεις ένα αέριο που ονομάζεται μονοξείδιο του αζώτου, το οποίο αυξάνει τη ροή του αίματος, μειώνει την αρτηριακή πίεση και βελτιώνει τη λειτουργία του εγκεφάλου".

2. Αυξημένη πρόσληψη οξυγόνου

"Η ρινική αναπνοή ενεργοποιεί το κατώτερο αναπνευστικό σύστημα, επιτρέποντάς σου να παίρνεις βαθύτερες αναπνοές, επομένως και περισσότερο οξυγόνο", εξηγεί η Fraundorf. Ο Wei προσθέτει ότι αυτή η βελτιωμένη πρόσληψη οξυγόνου συνοδεύεται από καλύτερη διήθηση του αέρα και καλύτερη αποβολή του διοξειδίου του άνθρακα σε σύγκριση με την αναπνοή από το στόμα.

3. Μειωμένο ροχαλητό

Η αναπνοή από τη μύτη μπορεί να εξαλείψει ή να μειώσει το ροχαλητό. Ωστόσο, επειδή η αναπνοή από το στόμα μπορεί να οφείλεται σε ιατρικές παθήσεις όπως η ρινική συμφόρηση ή η υπνική άπνοια, η ταινία στο στόμα σε αυτές τις περιπτώσεις μπορεί να είναι επιβλαβής.

4. Πρόληψη του βρουξισμού

Σε ορισμένες περιπτώσεις, η ταινία στόματος μπορεί να σε βοηθήσει στην πρόληψη του τριξίματος των δοντιών (βρουξισμός) ενθαρρύνοντας τη σωστή τοποθέτηση του στόματος και της γνάθου κατά τη διάρκεια του ύπνου", λέει ο Wei.

Προειδοποίηση! Αν πάσχεις από διαταραχές της κροταφογναθικής άρθρωσης ή από πόνο στη γνάθο θα πρέπει να αποφεύγεις την ταινία στόματος, καθώς μπορεί να αυξήσει την ένταση στους μυς της γνάθου και να επιδεινώσει τα συμπτώματά τους.

5. Βελτιωμένη στοματική υγιεινή

Η Fraundorf αναφέρει τη μειωμένη ξηρότητα του στόματος, τις λιγότερες κοιλότητες και τον μειωμένο κίνδυνο ουλίτιδας ως θετικά αποτελέσματα του mouth taping (ταινία στόματος).

6. Καλύτερη αναπνοή

Σύμφωνα με τους ειδικούς σε θέματα στοματικής υγείας, η κακή αναπνοή και η τερηδόνα συνδέονται με την αναπνοή από το στόμα, επειδή μπορεί να επιτρέψει σε βακτήρια και ιούς να εισέλθουν στον οργανισμό σου, επομένως η ρινική αναπνοή προάγει την καλύτερη αναπνοή.

7. Καλύτερος ύπνος και αυξημένη ενέργεια

Επειδή η ταινία στόματος μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα του ύπνου, η Fraundorf αναφέρει ότι τα σχετικά οφέλη, όπως ο αυξημένος ύπνος REM, η υψηλότερη ενέργεια το πρωί, η βελτιωμένη γνωστική λειτουργία και η μείωση του άγχους, μπορεί να είναι δευτερογενή αποτελέσματα.

Τι πρέπει να προσέξεις

Το "σφράγισμα" των χειλιών στον ύπνο δεν κάνει για όλους. Έτσι:

  • Εάν δυσκολεύεσαι να αναπνεύσεις από τη μύτη λόγω ανατομικού προβλήματος, πρόβλημα στο διάφραγμα, αλλεργίες, ιγμορίτιδα ή χρόνια συμφόρηση.
  • Εάν ροχαλίζεις ή ξυπνάς και νιώθεις κουρασμένη, είναι χρήσιμο να επισκεφτείς έναν πνευμονολόγο με εξείδικευση στον ύπνο πριν βάλεις ταινία στο στόμα.
  • Σε κάθε περίπτωση, δεν βάζεις οποιαδήποτε άλλη ταινία στο στόμα σου, αλλά κάποια φιλική προς το δέρμα.

Γιατί ξυπνάς με πρωινό πονοκέφαλο;

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Life

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i