5 απόλυτα φυσικοί τρόποι για ενέργεια στη στιγμή (και το μαγικό smoothie!)

Απόκτησε ενέργεια και ενεργοποίησε το μεταβολισμό σου με τις 5 τεχνικές που είναι εύκολα εφαρμόσιμες στην καθημερινότητά σου.

road-trips-put-me-in-a-happy-mood-picture-id1133563360

Πιες ένα πράσινο «τέρας»

Πιστεύεις ότι δεν μπορείς να ξεκινήσεις δυναμικά την ημέρα σου χωρίς μία κούπα καφέ; Ήρθε η ώρα να αλλάξεις γνώμη και να δοκιμάσεις ένα ρόφημα πλούσιο σε θρεπτικά στοιχεία. «Συνήθως πίνω αυτό και δεν χρειάζεται να πιω καφέ», αναφέρει η Joanna Chodorowska, διατροφολόγος και προπονήτρια σε τρίαθλο στην Βόρεια Ουαλία της Πενσυλβάνια.

Ορίστε πώς θα το φτιάξεις: Σε έναν αποχυμωτή(ή μπλέντερ) ανάμειξε 2-4 φύλλα από λάχανο κέιλ, 2-4 φύλλα από μαρούλι, 16gr τζίντζερ, μισό λεμόνι(με τα σπόρια), ένα μήλο(χωρίς το κουκούτσι) και μία σκελίδα σκόρδο(προαιρετικά, για να καθαρίσεις το ανοσοποιητικό σου σύστημα).

Η Chodorowska εξηγεί ότι μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτό το χυμό σαν βάση και να προσθέσεις άλλα σκούρα λαχανικά, καρότα, σέλερι, παντζάρι ή ακόμα και ένα πορτοκάλι ή ένα αχλάδι στη θέση του μήλου, για να δημιουργήσεις το δικό σου ενεργειακό ποτό.

Κάνε παρέα με φίλους που σφύζουν από ενέργεια

Κάνε παρέα με φίλους που σε παρακινούν να κάνεις πράγματα και σου αναζωογονούν το σώμα και το μυαλό. «Να έχεις φίλους με υψηλή ενέργεια. Η ενέργεια τους αυτή και ο ενθουσιασμός τους σύντομα θα σε κατακλύσει και εσένα», αναφέρει ο Dr. Graham.

Πιες λίγο νερό

«Η πιο συνηθισμένη αιτία της κούρασης είναι η αφυδάτωση», λέει η Peggy Kotsopoulos, ολιστική διατροφολόγος και συγγραφέας του βιβλίου Must Have Been Something I Ate. Ο λόγος; «Εάν δεν υπάρχουν αρκετά υγρά στο σώμα σου, μπορεί να μειωθεί ο όγκος του αίματος με αποτέλεσμα να πρέπει να εργαστούν πιο σκληρά το σώμα και το μυαλό σου, ώστε να προσφέρουν οξυγόνο και θρεπτικά στοιχεία στα κύτταρά σου».

Η αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει διανοητική σύγχυση, μειωμένη βραχυπρόθεσμη μνήμη, ζάλη και κόπωση, όπως επισημαίνει. Σιγουρέψου ότι παραμένεις ενυδατωμένη σε όλη τη διάρκεια της ημέρας και ειδικότερα όταν αρχίζεις να νιώθεις την κούραση, προκειμένου να καταπολεμήσεις την χαμηλή ενέργεια που νιώθεις.

Ανάπνευσε βαθιά

«Το να μάθεις πώς να εισπνέεις πλήρως και πώς να εκπνέεις πλήρως αποτελεί μία από τις καλύτερες τονωτικές ενέσεις», λέει η Dr. Laurel Clark, πρόεδρος της Σχολής της Μεταφυσικής στο Windyville του Μιζούρι.

Την επόμενη φορά που θα χρειάζεσαι μία τόνωση, δοκίμασε αυτή την απλή άσκηση από την Dr. Clark: Κάθισε με την σπονδυλική σου στήλη ίσια και τα μάτια κλειστά. Συγκέντρωσε την προσοχή σου στην αναπνοή σου και αργά εισέπνευσε μετρώντας μέχρι το 6. Κράτησε την αναπνοή σου μετρώντας μέχρι το 3 και τέντωσε όλους τους μυς του σώματός σου.

Εξέπνευσε μετρώντας μέχρι το 6, αφήνοντας εντελώς την αναπνοή σου και χαλαρώνοντας παράλληλα τους μυς σου. Κράτησε πάλι την αναπνοή σου μετρώντας μέχρι το 3.

Επανάλαβε αυτό το αργό ρυθμικό μέτρημα- εισπνέοντας, κρατώντας αναπνοή και τεντώνοντας τους μυς, εκπνέοντας και χαλαρώνοντας, κρατώντας και πάλι την αναπνοή σου. «Μετά από λίγο, μπορείς να σταματήσεις το τέντωμα και να χαλαρώσεις τους μυς, επικεντρώνοντας την προσοχή σου μόνο στην αργή, ρυθμική αναπνοή σου», λέει η Dr. Clark.

Κάθισε ίσια

«Η αλλαγή στη στάση του σώματός σου μπορεί να σου προσφέρει περισσότερη ενέργεια στο λεπτό», λέει η Dana Davis, καθηγήτρια γιόγκα στο Sonoma Body Balance, στο Petaluma της Καλιφόρνια. Συνήθως καθόμαστε ή στεκόμαστε με τους ώμους, το λαιμό και το κεφάλι γερμένα προς τα εμπρός, γεγονός που μπορεί να επηρεάσει τις αρτηρίες που μεταφέρουν το αίμα στον εγκέφαλο, λέει η Davis.

«Όταν οι αρτηρίες είναι λυγισμένες εκτός σχήματος, μπορεί να περιορίσουν τη ροή του αίματος προς τον εγκέφαλο. Αλλά και η λανθασμένη στάση του σώματός μας επίσης μας ξοδεύει πολλή ενέργεια, καθώς οι μύες πρέπει να κάνουν και τη δουλειά που κανονικά θα είχαν αναλάβει τα οστά μας». Η Davis συνιστά μία υγιεινή, φυσικά ίσια στάση του σώματος, ώστε να μειωθεί η μακροχρόνια κούραση και το άγχος.

Φάε ένα μήλο

Είναι σίγουρα δελεαστικό να απευθυνθείς στη ζάχαρη για ενέργεια(γεια σου σοκολάτα!), αλλά η κατανάλωση τροφών με πολλή ζάχαρη μόνο θα μεγαλώσει την κούρασή σου στη συνέχεια. Αντιθέτως, μπορείς να έχεις κοντά σου ένα μήλο, στο σπίτι ή στο γραφείο.

«Ένα απλό μήλο μπορεί να απογειώσει την ενέργειά σου και να αποτελέσει το αγαπημένο σου απογευματινό σνακ. Γεμάτο βιταμίνη C, φυτικές ίνες και σύνθετους υδατάνθρακες, το μήλο μπορεί να σου προσφέρει μία γερή δόση ενέργειας και να φέρει σε ισορροπία τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα σου», λέει η Kotsopoulos.

Επίσης, μία νέα έρευνα του Κρατικού Πανεπιστημίου της Φλόριντα φανερώνει ότι τα αντιοξειδωτικά και η πηκτίνη(εκείνο το κολλώδες μέρος του φρούτου που χρησιμοποιείται σε όλες τις μαρμελάδες) των μήλων μπορεί να σε βοηθήσουν να μειώσεις την «κακή» LDL χοληστερίνη και να καταπολεμήσεις τη φλεγμονή του σώματος, που είναι γνωστό ότι οδηγεί σε πρόωρη γήρανση και σε άλλες ασθένειες.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i