5 εναλλακτικές θεραπείες στην αντιμετώπιση και θεραπεία της κατάθλιψης

Υπάρχουν εναλλακτικές τεχνικές για τη θεραπεία της κατάθλιψης που ίσως δεν ξέρεις.

27.11.2020

εχεις διαβασει

Γιορτινή κατάθλιψη λόγω χωρισμού

Ιδού οι νέες ψυχολογικές προσεγγίσεις που επικρατούν όσον αφορά την κατάθλιψη. Μιλάμε για 8 εναλλακτικές τεχνικές που βοηθούν στην αντιμετώπιση και θεραπεία της κατάθλιψης.

Μελέτες δείχνουν πως διάφορες μορφές ψυχοθεραπείας μπορεί να καταπολεμήσουν την ήπια έως μέτρια κατάθλιψη. Η γνωστική συμπεριφορική θεραπεία έχει ως στόχο να αλλάξει τον τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς που συμβάλουν στην κατάθλιψη.

Η διαπροσωπική θεραπεία προσδιορίζει το πώς επιδρούν οι σχέσεις σου στη διάθεσή σου. η ψυχοδυναμική ψυχοθεραπεία βοηθά τους ανθρώπους να κατανοήσουν πώς η συμπεριφορά και η διάθεσή τους επηρεάζονται από άλυτα θέματα και ασυνείδητα συναισθήματα. Ορισμένοι ασθενείς βρίσκουν πως μερικοί μήνες θεραπείας αρκούν, ενώ άλλοι συνεχίζουν για μεγαλύτερο διάστημα.

Φάρμακα για την κατάθλιψη

Τα αντικαταθλιπτικά επηρεάζουν τα επίπεδα των χημικών στον εγκέφαλο, όπως η σεροτονίνη και η νορεπινεφρίνη. Υπάρχουν πολλές επιλογές. Για να δράσουν τα φάρμακα αυτά χρειάζεται να περάσουν μερικές εβδομάδες. Η καλή επικοινωνία μετά με το γιατρό σου είναι σημαντική για να εκτιμηθεί η αποτελεσματικότητά τους και να γίνουν τυχόν προσαρμογές στη δοσολογία. Εάν το πρώτο φάρμακο που θα δοκιμάσεις δεν βοηθά, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να βοηθήσει κάποιο άλλο. Ο σύνδεσμος της ψυχοθεραπείας με τα φάρμακα φαίνεται πως είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικός.

Ο ρόλος της άσκηση στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης

Έρευνα υποδεικνύει πως η άσκηση είναι ένα ισχυρό όπλο απέναντι στην ήπια προς μέτρια κατάθλιψη. Η σωματική δραστηριότητα απελευθερώνει ενδορφίνες που μπορεί να βοηθήσουν στην ενίσχυση της διάθεσης. Η τακτική άσκηση σχετίζεται επίσης με υψηλότερη αυτοεκτίμηση, καλύτερο ύπνο, λιγότερο άγχος και περισσότερη ενεργητικότητα. Κάθε είδος μέτριας δραστηριότητας, από κολύμπι μέχρι τις δουλειές του σπιτιού, μπορεί να βοηθήσει. Διάλεξε κάτι που απολαμβάνεις και προσπάθησε να ασκείσαι 20 με 30 λεπτά, τέσσερις με πέντε φορές την εβδομάδα.

 

Φωτοθεραπεία για την κατάθλιψη

Η φωτοθεραπεία είναι πολλά υποσχόμενη ως μια αποτελεσματική θεραπεία όχι μόνο για την SAD αλλά και για κάποιες άλλες μορφές κατάθλιψης. Πώς γίνεται; Κάθεσαι μπροστά σε ένα ειδικά σχεδιασμένο φωτεινό κουτί που παρέχει είτε λαμπερό είτε πιο αμυδρό φως για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα κάθε μέρα. Η φωτοθεραπεία μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε συνδυασμό με άλλες θεραπείες. Συζήτησε με το γιατρό σου για να βρείτε αν θα μπορούσε να σε βοηθήσει.

Το βαλσαμόχορτο στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης

Η βοήθεια του βαλσαμόχορτου στην κατάθλιψη (St. John’s wort) έχει συζητηθεί εκτεταμένα. Υπάρχουν ορισμένα στοιχεία πως μπορεί να καταπολεμήσει την ήπια κατάθλιψη, αλλά δύο μεγάλες μελέτες έχουν δείξει πως είναι αναποτελεσματικό απέναντι στη μέτρια και σοβαρή μορφή κατάθλιψης.

Το βαλσαμόχορτο μπορεί να αλληλεπιδράσει με άλλα φάρμακα που μπορεί να παίρνεις ή με τα αντισυλληπτικά. Συζήτησέ το με το γιατρό σου πριν αρχίσεις να παίρνεις αυτό ή κάποιο άλλο συμπλήρωμα.

Οικόσιτα ζωάκια και ο ρόλος τους στην κατάθλιψη

Ένα παιχνιδιάρικο κουτάβι ή ένας φλύαρος παπαγάλος δεν αντικαθιστούν τα φάρμακα ή την ψυχοθεραπεία. Ερευνητές όμως λένε πως τα μικρά ζώα μπορεί να βελτιώσουν σε πολλούς ανθρώπους τα συμπτώματα της ήπιας προς μέτριας κατάθλιψης. Τα ζωάκια προσφέρουν άνευ όρων αγάπη, ανακουφίζουν τη μοναξιά και δίνουν στους ασθενείς μια αίσθηση σκοπού. Μελέτες έχουν βρει πως οι ιδιοκτήτες μικρών ζώων έχουν λιγότερα προβλήματα ύπνου και συνολικά καλύτερη υγεία.

 

Ο ρόλος της κοινωνικής υποστήριξης

Επειδή η μοναξιά πηγαίνει χέρι με χέρι με την κατάθλιψη, η ανάπτυξη ενός κοινωνικού δικτύου υποστήριξης μπορεί να αποτελεί σημαντικό κομμάτι της θεραπείας. Αυτό μπορεί να γίνει μέσα από τη συμμετοχή σε μια ομάδα υποστήριξης, φυσική ή ηλεκτρονική, ή κάνοντας μια ειλικρινή προσπάθεια να βλέπεις πιο συχνά φίλους και μέλη της οικογένειας.

Ακόμη και η συμμετοχή σε μια λέσχη ανάγνωσης ή να γραφτείς στο γυμναστήριο της γειτονιάς σου μπορεί να σε βοηθήσει να σχετίζεσαι τακτικά με ανθρώπους.

Μην ξεχνάς: Όταν περνάς μια σοβαρή κατάθλιψη μπορεί να νιώθεις απελπισία και ότι είσαι αβοήθητη. Η κατάσταση αυτή όμως θεραπεύεται και μάλιστα σε μεγάλο βαθμό.

Πάνω από το 80% των ανθρώπων βελτιώνονται με τα φάρμακα, την ψυχοθεραπεία ή ένα συνδυασμό τους. Ακόμη κι αν αυτές οι θεραπείες δεν σε βοηθήσουν, υπάρχουν πάντα καινοτόμες θεραπείες που θα σε βοηθήσουν να νιώσεις καλύτερα.

Διάβασε επίσης: Ψυχική υγεία: Πώς θα θωρακίσουμε τον εαυτό μας μέσα στην πανδημία του κορονοϊού

Διάβασε επίσης: Σώμα και ψυχική υγεία: 3 στοιχεία για να έχεις ψυχοσωματική υγεία

[related id="65224"]

Περισσότερα από Υγεία

Best of network

#shapegreece

This error message is only visible to WordPress admins
Error: There is no connected account for the user 531918802.