Shape Tested: Κάναμε διαλογισμό για να δούμε: α) Τι είναι β) Αν αξίζει να το κάνεις (και στα λέμε όλα!)

Διάβασε την εμπειρία πέντε διαφορετικών ανθρώπων για ένα μάθημα διαλογισμού για αρχάριους.

07.04.2019

Γράφει: Βίκυ Πασχάλη

εχεις διαβασει

διαλογισμός

Ευχαριστούμε την Κατερίνα Λαρή Γαρυφάλλου, δασκάλα yoga και ιδιοκτήτρια του Mandala Studio (www.mandalastudio.gr). Φωτογράφηση: Νίκος Κόκκας

Η ιδέα και μόνο σου φαίνεται αστεία, περίεργη, πολυτέλεια, μόνο για λίγους; Πέντε (δύσκολες) editors του Shape το δοκίμασαν και κάνουν review! Plus: Ο οδηγός για να κάνεις κι εσύ διαλογισμό!

διαλογισμός

H Shape Tested εμπειρία

Δεν μπορούσαμε να γράψουμε για διαλογισμό χωρίς να τον δοκιμάσουμε κι εμείς, γι’ αυτό ζητήσαμε από την Κατερίνα Λαρή Γαρυφάλλου, δασκάλα yoga και ιδιοκτήτρια του Mandala Studio, να ανοίξει το μυαλό μας και να μας χαλαρώσει σε ένα group meditation session.

Δες ποιες πέρασαν σε ζεν ζώνη.

Πώς θα το κάνεις

1. Κάτσε άνετα σε μια καρέκλα, με τα πόδια στο πάτωμα και τα χέρια στους μηρούς (αν προτιμάς να ξαπλώσεις, ελεύθερα). Πάρε δύο βαθιές αναπνοές και κλείσε τα μάτια.

2. Ξεκινώντας από την κορυφή του κεφαλιού και συνεχίζοντας προς τα κάτω, κάνε ένα νοητικό σκανάρισμα του σώματος, παρατηρώντας τις περιοχές όπου νιώθεις ένταση ή δυσκαμψία. Άρχισε να προσέχεις το ρυθμό των αναπνοών σου.

3. Όσο παρατηρείς τις αναπνοές σου ακολούθησε την άνοδο και την πτώση και μέτρα σιωπηλά τις αναπνοές σου. Το μυαλό σου θα αρχίσει να τρέχει, είναι αναπόφευκτο. Όταν παρατηρήσεις ότι μια σκέψη σε έχει στρέψει αλλού, επανάφερε την προσοχή σου στις αναπνοές σου.

4. Άσε μερικά λεπτά το μυαλό σου να πάει όπου θέλει. Άρχισε πάλι να δίνεις προσοχή στους ήχους γύρω σου. Άνοιξε τα μάτια σου. Συγχαρητήρια! Μόλις έκανες τον πρώτο σου διαλογισμό.

Σε περίπτωση που ενδιαφέρεσαι για τα πιο άνετα και stylish ρούχα που φορέσαμε μάθε ότι: H Ελένη και η Κατερίνα (πρώτη σειρά, αριστερά και δεξιά) φοράνε κολάν και sweater Tezenis (Calin AE). Η Ευμορφία, η Βίκυ και η Μυρτώ φοράνε κολάν και φούτερ Aerie (American Eagle Outfitters).

H διαδικασία

Στο Mandala Studio τα 5 yoga mats με τις κουβερτούλες μας μας περίμεναν για να μπούμε σε zen mode. Η Κατερίνα μας έβαλε αρχικά να κάτσουμε οκλαδόν και κατόπιν να ξαπλώσουμε στα mats με ένα μαξιλαράκι κάτω από το κεφάλι, μια fleece κουβερτούλα να μας σκεπάζει και ένα «μαξιλαράκι» στα μάτια, που περιείχε βότανα για χαλάρωση, για να κλείνει απέξω το φως. Ήταν δύσκολο λοιπόν να μην μπεις στο κλίμα. Και αφού τα κάνεις όλα αυτά όμως και πάλι το μυαλό σου τρέχει στο άρθρο που δεν έχεις δώσει ακόμη, στα παιδιά και σε προθεσμίες που πρέπει να προλάβεις.

Πώς θα κλείσεις τον έξω κόσμο από το μυαλό σου για λίγη ώρα; Θα τον βάλεις να συντονιστεί με τη στιγμή. Η Κατερίνα με απαλή, καθαρή φωνή σε καθοδηγεί με μια… ιστορία, διαφορετική κάθε φορά. Στη δική μας περίπτωση –ίσως επειδή γνωριζόμασταν μεταξύ μας και νιώθαμε ήδη άνετα– δεν προσπάθησε να μας κάνει να σκεφτούμε ότι βρισκόμαστε κάπου αλλού, αλλά το story κινήθηκε στο σώμα μας.

Στην αρχή κάναμε practice τις διαφραγματικές αναπνοές (όπου σκέφτεσαι ότι το οξυγόνο γεμίζει την κοιλιά σου). Στη συνέχεια έπρεπε σταδιακά να «νιώσουμε» διάφορα μέρη του σώματός μας (λεκάνη, αφαλός, καρδιά) και να φτιάχνουμε εικόνες με λωτούς σε κάθε περιοχή. Κάθε λωτός είχε δικό του χρώμα κι αυτό έπρεπε να το οπτικοποιήσουμε σαν να γεμίζει το σώμα μας.

Όταν η Κατερίνα ένιωθε ότι… ξεστρατούσαμε, χρησιμοποιούσε ήχους από όργανα για να μας επαναφέρει στις εικόνες μας. Το σημαντικότερο; Από την αρχή έπρεπε να σκεφτούμε μια ευχή, ένα στόχο, έπρεπε να σκεφτόμαστε κάτι που θέλουμε να γίνει σε συγκεκριμένες στιγμές.

Διάβασε τι ένιωσαν οι Shape Editors στη σελίδα 2.

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

#shapegreece