Αγαπάς τα ροδάκινα; Μάθε πώς τα φρούτα αυτά σε κάνουν πιο υγιή!

Τα ροδάκινα είναι τα αγαπημένα μας καλοκαιρινά φρούτα, αποδεικνύεται όμως ότι εκτός από άρωμα και γεύση έχουν πολλά οφέλη για την υγεία μας.

ροδάκινο φρούτα istock

Τα ροδάκινα είναι τα φρούτα που παίρνουμε μαζί μας στην παραλία -ή στο γραφείο- και είναι ζουμερά και αρωματικά. Και παρότι όλα τα φρούτα είναι ωφέλιμα και το ξέρουμε, τα ροδάκινα έχουν ορισμένα παραπάνω οφέλη που μας εξασφαλίζουν καλή υγεία, όπως τονίζει και η διαιτολόγος Christine Mikstas.

Είναι πλούσια σε βιταμίνη C

Ένα μέτριο ροδάκινο διαθέτει περίπου το 13% της βιταμίνης C που χρειαζόμαστε κάθε μέρα. Η βιταμίνη C βοηθά στην επούλωση των πληγών και ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Συμβάλει επίσης στην εξουδετέρωση των ελευθέρων ριζών, χημικών ουσιών που βλάπτουν τα κύτταρα και που έχουν συνδεθεί με την ανάπτυξη καρκίνου.

Βοηθούν την όραση

Το ζωηρό χρυσαφένιο-πορτοκαλί χρώμα των ροδάκινων οφείλεται σε ένα αντιοξειδωτικό, τη βήτα καροτίνη. Όταν τρώμε το ροδάκινο, η βήτα καροτίνη μετατρέπεται σε βιταμίνη Α, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για την υγιή όραση. Βοηθά όμως και άλλα συστήματα του οργανισμού, όπως το ανοσοποιητικό, να δουλεύουν αποτελεσματικά. 

Διαβάστε Επίσης

Είναι ιδανικά για τη διατήρηση ενός υγιούς βάρους

Με μόλις 60 θερμίδες που μας δίνει ένα μέτριο ροδάκινο, το φρούτο αυτό είναι ιδανικό για σνακ ή για επιδόρπιο όταν θέλουμε κάτι γλυκό. Επίσης, τα ροδάκινα δεν περιέχουν καθόλου νάτριο, λιπαρά ή χοληστερόλη ενώ το 85% τους είναι νερό! 

Είναι πλούσια σε βιταμίνη Ε

Η βιταμίνη Ε είναι γνωστή για της κοσμητικές της ιδιότητες αφού σχετίζεται με την ελαστικότητα και την υγεία του δέρματος. Τα οφέλη της όμως δεν περιορίζονται εκεί, αφού είναι σημαντική για την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού, για την υγεία των κυττάρων ενώ προλαμβάνουν το σχηματισμό θρόμβων στο αίμα.

Μας δίνουν έναν καλό λόγο για να χαμογελάμε!

Παρότι είναι γλυκά και θα έλεγε κανείς ότι κάνουν "κακό" στα δόντια, στην πραγματικότητα τα ροδάκινα περιέχουν φθόριο που διατηρεί τα δόντια μας υγιή. Το μέταλλο αυτό, που το βρίσκουμε στις οδοντόκρεμες, απομακρύνει από τη στοματική κοιλότητα τα βακτήρια που μπορεί να προκαλέσουν τερηδόνα.

Συμβάλουν στην καλή πέψη

Ένα μέτριο ροδάκινο μπορεί να μας δώσει από το 6 έως το 9% των φυτικών ινών που χρειάζεται το σώμα μας κάθε μέρα. Οι πλούσιες σε φυτικές ίνες τροφές συμβάλουν στην προστασία μας από νοσήματα όπως διαβήτης, καρδιοπάθειες και καρκίνο του παχέος εντέρου. Ένα πιο άμεσο όφελος που θα παρατηρήσεις: ρυθμίζει τις κενώσεις και βελτιώνει τη λειτουργία του εντέρου. 

Διατηρούν υγιή τα οστά 

Το κάλιο έρχεται και αντισταθμίζει την επίδραση μιας διατροφής υψηλής σε νάτριο. Μειώνει επίσης την αυξημένη αρτηριακή πίεση καθώς και τις πιθανότητες για σχηματισμό πέτρας στα νεφρά και απώλεια οστικής μάζας. Η ημερήσια ανάγκη σε κάλιο είναι περίπου 4.700 mg και ένα μικρό ροδάκινο παρέχει 247 mg κάλιο. 
 
 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Life

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i