6 σημάδια που προειδοποιούν ότι το ανοσοποιητικό σου κινδυνεύει

Όταν τα προβλήματα στην κοιλιά ή η κούρασή σου δεν είναι φυσιολογική το ανοσοποιητικό σου θέλει ενίσχυση, τώρα!

flu istock

Το να αρρωσταίνεις συχνά, μπορεί να έχει να κάνει με το ανοσοποιητικό σου σύστημα. Το να νιώθεις κουρασμένη όλη την ώρα και να κρυώνεις συνεχώς μπορεί να σημαίνει ότι το ανοσοποιητικό σου κινδυνεύει.


Το ανοσοποιητικό σου σύστημα αποτελείται από διαφορετικά όργανα και κύτταρα που προστατεύουν το σώμα σου από μικρόβια, όπως βακτήρια, ιούς και τοξίνες. Είναι βασικά ένα εργαλείο που βοηθά στην πρόληψη ή τον περιορισμό της μόλυνσης, απελευθερώνοντας αντισώματα για να επιτεθούν σε μικρόβια που θα μπορούσαν να σε αρρωστήσουν. Μερικές φορές, το φυσικό αμυντικό σύστημα του σώματός σου απλώς δεν λειτουργεί στο μέγιστο των δυνατοτήτων του.

6 σημάδια που προειδοποιούν ότι το ανοσοποιητικό σου κινδυνεύει 

Ακολουθούν έξι σημάδια που δείχνουν ότι το ανοσοποιητικό σου σύστημα έχει πέσει.

1. Έχεις πολύ στρες

Όλοι μας νιώθουμε άγχος από καιρό σε καιρό. Αλλά αν το στρες σου είναι σταθερό και χρόνιο, το ανοσοποιητικό σου σύστημα δεν μπορεί να καταπολεπήσει μικρόβια και ιούς. Μια έκθεση της Αμερικανικής Ψυχολογικής Εταιρείας λέει ότι το σώμα μας είναι καλά εξοπλισμένο για να χειρίζεται το στρες σε μικρές δόσεις Αλλά όταν αυτό το στρες γίνει χρόνιο, μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις στο σώμα και να μειώνει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού.
Το άγχος μειώνει τα λεμφοκύτταρα, τα λευκά αιμοσφαίρια που βοηθούν στην καταπολέμηση της μόλυνσης, και γι αυτό κινδυνεύεις περισσότερο από τις ιώσεις.

2. Κρυολογείς συνεχώς

Μιλώντας για κρυολόγημα, έχεις παρατηρήσει ότι πολύ συχνά φταρνίζεσαι και βήχεις; Ο μέσος ενήλικας παθαίνει από δύο έως τέσσερα κρυολογήματα το χρόνο, σύμφωνα με το Johns Hopkins Medicine. Περισσότερες φορές από αυτές δηλώνει ότι το ανοσοποιητικό σου έχει πέσει. Αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι το σώμα σου δεν παράγει αρκετά λεμφοκύτταρα, τα οποία παράγουν αντισώματα που καταπολεμούν τις ιογενείς λοιμώξεις.

Ένας λόγος για αυτό είναι ότι η διατροφή σου μπορεί να μην σου παρέχει τις βιταμίνες που χρειάζεσαι για να παράγεις αυτά τα κύτταρα, όπως Β12, φυλλικό οξύ ή ψευδάργυρο.

3. Αντιμετωπίζεις προβλήματα με το στομάχι

Μπορεί να μην πιστεύεις ότι το στομάχι σου έχει σχέση με το ανοσοποιητικό σου, αλλά σύμφωνα με έρευνα το 70% του ανοσοποιητικού συστήματος βρίσκεται στο έντερο. Τα καλά βακτήρια και οι μικροοργανισμοί που ζουν εκεί προστατεύουν το έντερο από μολύνσεις και υποστηρίζουν το ανοσοποιητικό σύστημα, αλλά οι χαμηλές ποσότητες αυξάνουν τον κίνδυνο για ιούς, χρόνιες φλεγμονές και ακόμη και αυτοάνοσα νοσήματα.

Κανονικά καταπολεμούν τις τοξίνες που μπορεί να έχουν καταποθεί. Ρυθμίζουν επίσης τα θρεπτικά συστατικά που εισέρχονται, αλλά ένα εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα μπορεί να προκαλέσει κράμπες στο στομάχι και διάρροια. Η Penn Medicine αναφέρει ότι τα συχνά αέρια θα μπορούσαν επίσης να είναι σύμπτωμα ενός εξασθενημένου ανοσοποιητικού συστήματος.

4. Είσαι κουρασμένη όλη την ώρα

Εάν νιώθεις διαρκώς κουρασμένη, παρά το γεγονός ότι κοιμάσαι καλά, αυτό μπορεί να είναι άλλο ένα σημάδι ότι το ανοσοποιητικό έχει πέσει. Τα επίπεδα ενέργειάς σου πέφτουν όταν το ανοσοποιητικό σου σύστημα δυσκολεύεται επειδή το σώμα σου προσπαθεί να εξοικονομήσει ενέργεια για να τροφοδοτήσει το ανοσοποιητικό ώστε να καταπολεμήσει τα μικρόβια.

5. Παθαίνεις συχνές λοιμώξεις

Αυτό μπορεί να είναι οτιδήποτε, από ωτίτιδες μέχρι πνευμονία και ιγμορίτιδα, ουλίτιδα, πόδι του αθλητή και στομαχικές διαταραχές είναι σημάδια ότι το ανοσοποιητικό σου σύστημα αγωνίζεται να παραμείνει υγιές αλλά δεν είναι.

6. Οι πληγές σου αργούν να επουλωθούν

Όταν παθαίνεις έγκαυμα, κόβεσαι ή χτυπάς, το σώμα σου εργάζεται για να προστατεύσει την πληγή στέλνοντας αίμα, πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, στην περιοχή που τραυματίστηκες για να βοηθήσει στην αναγέννηση του νέου δέρματος. Αλλά αυτή η διαδικασία επούλωσης εξαρτάται από την ύπαρξη υγιών κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήματος, επομένως οι πληγές σου θα χρειαστούν περισσότερο χρόνο για να επουλωθούν εάν το ανοσοποιητικό σου σύστημα είναι υποτονικό, σύμφωνα με την Penn Medicine.

Πώς να ενισχύσεις το ανοσοποιητικό σου

Ένας από τους πιο απλούς τρόπους για να προστατευτείς από τις ιώσεις είναι να πλένεις τα χέρια σου. Έτσι ελαχιστοποιείς τον κίνδυνο μόλυνσης. Το Harvard Health προτείνει τις ακόλουθες στρατηγικές που μπορούν να βοηθήσουν το ανοσοποιητικό σου να λειτουργεί καλύτερα:

  1. Μην καπνίζεις
  2. Τρώγε πολλά φρούτα και λαχανικά.
  3. Ασκήσου τακτικά
  4. Διατήρησε ένα υγιές βάρος
  5. Εάν πίνεις αλκοόλ, πίνε με μέτρο
  6. Κοιμήσου επαρκώς, από 7 - 9 ώρες
  7. Λάβε μέτρα για να αποφύγεις τις ιώσεις, όπως το συχνό πλύσιμο των χεριών σου και το σχολαστικό μαγείρεμα του κρέατος
  8. Μείωσε το άγχος 
  9. Κάνε τα συνιστώμενα εμβόλια, καθώς βοηθούν το ανοσοποιητικό σου σύστημα να καταπολεμήσει τις λοιμώξεις πριν αυτές καταλάβουν τον οργανισμό σου.

Διάβασε ακόμη: 3 άγνωστα συμπληρώματα που ενισχύουν το ανοσοποιητικό καλύτερα από ό,τι έχεις δοκιμάσει μέχρι τώρα

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i