Θυμός: Σε ποια όργανα του σώματος "χτυπάει";

Αν και ο θυμός είναι ένα φυσιολογικό συναίσθημα, η υγιής διαχείρισή του είναι απαραίτητη για την υγεία σου.

γυναίκα και θυμός istock

Έκλεισες ποτέ την πόρτα του γραφείου σου στα μούτρα των συναδέλφων σου ή σφίγγεις τη γροθιά σου και δαγκώνεσαι; Είτε ξεσπάς, είτε τον κρατάς μέσα σου, ο θυμός επηρεάζει αρνητικά την υγεία σου. Μάθε που χτυπάει και πώς μπορείς να ηρεμήσεις.

Όταν η επιλόχειος κατάθλιψη εμφανίζεται ως έντονος θυμός

Στον εγκέφαλο

Ο θυμός μπορεί να παρεμποδίζει τη μνήμη σου. Το συναίσθημα προκαλεί την έκκριση υψηλών επιπέδων κορτιζόλης και άλλων ορμονών του στρες, που μπορεί να συρρικνώσει τα κέντρα μνήμης του εγκεφάλου.

Στην καρδιά σου

Λόγω της εχθρότητας που κρατάς μέσα σου εκκρίνεται αδρεναλίνη, μια ορμόνη του στρες που εκτοξεύει την πίεση. Η μόνιμα υψηλή αρτηριακή πίεση συνδέεται με το έμφραγμα και τις καρδιοπάθειες.

Στο ανοσοποιητικό σου

Διαπληκτίζεσαι έντονα; Τότε παράγεις την ορμόνη της αντίδρασης "φυγής ή μάχης", την επινεφρίνη. Τα χρόνια υψηλά επίπεδα εξασθενούν το ανοσοποιητικό σύστημα, κάνοντάς σε πιο επιρρεπή στις ασθένειες.

Στα μάτια σου

Πρόσεξε: ο θυμός μπορεί να προκαλέσει οφθαλμικές ημικρανίες, με λάμψεις και γραμμές στην όραση. Οι αυξημένες ορμόνες του στρες συμπιέζουν τα αιμοφόρα αγγεία στον εγκέφαλο, προκαλώντας διαταραχές στην όραση.

Στα δόντια σου

Η καταπιεσμένη οργή μπορεί να προκαλέσει τρίξιμο στα δόντια (βρουξισμός), που συμβαίνει ασυνείδητα στη διάρκεια της μέρας ή όσο κοιμάσαι. Η τριβή προκαλεί πόνο στο πρόσωπο και τη γνάθο και με τον καιρό ακόμα και ραγίσματα στα δόντια.

Στο στομάχι σου 

Όταν εκνευριζόμαστε, ο εγκέφαλος εκκρίνει τους νευροδιαβιβαστές ακετυλοχολίνη και σεροτονίνη, που μειώνουν τη ροή αίματος στην κοιλιά. Στις συνέπειες περιλαμβάνονται ο στομαχόπονος και η διάρροια.

Στην υγεία σου

Ο χρόνιος θυμός έχει συσχετιστεί με διάφορα προβλήματα υγείας, όπως υψηλή αρτηριακή πίεση, καρδιακές παθήσεις, άγχος, κατάθλιψη και εξασθένηση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Τεχνικές χαλάρωσης 

Ο θυμός, ως φυσιολογικό ανθρώπινο συναίσθημα, μπορεί να μας επηρεάσει με διάφορους τρόπους, τόσο θετικά όσο και αρνητικά, ανάλογα με την ένταση, τη διάρκεια και τον τρόπο έκφρασής του.

Όταν όμως ο θυμός είναι έντονος και δεν τον διαχειρίζεται σωστά, μπορεί να οδηγήσει σε άστοχες ή επιθετικές αντιδράσεις, οι οποίες μπορεί να βλάψουν τις σχέσεις σου με τους άλλους ή να φέρουν προβλήματα στην καθημερινότητά σου.

  • Χαλάρωσε ακολουθώντας τα παρακάτω όταν το αίμα σου αρχίζει να βράζει: ανάπνευσε βαθιά, σε στιλ γιόγκα.
  • Επανάλαβε μια χαλαρωτική λέξη ή φαντάσου μια γαλήνια σκηνή, όπως το ηλιοβασίλεμα.
  • Προγραμμάτισε επίσης λίγη ώρα άσκησης ή κάποιο διάλειμμα καθημερινά.

Σε περίπτωση που ο θυμός σου γίνεται ανεξέλεγκτος ή επηρεάζει σημαντικά την καθημερινότητά σου, είναι σημαντικό να αναζητήσεις επαγγελματική βοήθεια σε ψυχολόγο ή ψυχίατρο.

Θυμός | 5 επιστημονικοί λόγοι που δεν μπορείς να τον διαχειριστείς

 

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Life

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i