Έχεις διαβήτη; Αυτές οι 3 συμβουλές είναι για σένα και για όσους θέλουν να προλάβουν το διαβήτη

Αν θέλεις να προλάβεις το διαβήτη, ή να τον διαχειρίζεσαι πιο αποτελεσματικά, η διατροφή σου είναι το μυστικό.

09.04.2019

εχεις διαβασει

γυναίκα σοκολάτα δίαιτα γλυκό διαβήτης

Πανδημία χαρακτηρίζει το σακχαρώδη διαβήτη ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας και πράγματι η εξάπλωσή του θυμίζει επιδημία. Τα καλά νέα είναι πως στις περισσότερες περιπτώσεις μπορείς να ελέγξεις αποτελεσματικά το σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2 ή και να προλάβεις το διαβήτη με δύο πολύ απλούς τρόπους.

Το μυστικό δεν είναι καθόλου μυστικό, τα έχουμε πει αρκετές φορές αλλά θα τα λέμε όσο συχνά χρειάζεται μέχρι να τα υιοθετήσουμε όλοι – γιατί ποιος δεν θέλει να προλάβει το διαβήτη; Εάν υιοθετήσουμε μερικές υγιεινές αλλαγές στις διατροφικές μας συνήθειες και αυξήσουμε τη φυσική μας δραστηριότητα, μπορούμε να περιορίσουμε έως και κατά 91% τις πιθανότητες εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 σύμφωνα με σχετικές έρευνες.

3 + 1 διατροφικές αλλαγές για να προλάβεις το διαβήτη

Βάλε περισσότερα γαλακτοκομικά στη διατροφή σου

Μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση The Lancet Diabetes & Endocrinology αποκαλύπτει πως κάποιες μορφές κορεσμένων λιπαρών που υπάρχουν στα πλήρη γαλακτοκομικά, προστατεύουν από την εμφάνιση διαβήτη τύπου 2.

Μη στερείσαι τα σιτηρά, αρκεί να είναι ολικής άλεσης

Οι σύνθετοι υδατάνθρακες είναι πλούσιοι σε φυτικές ίνες και δεν επιτρέπουν την απότομη άνοδο του σακχάρου στο αίμα.

Διάβασε επίσης: Συμπτώματα διαβήτη: Μπορεί να έχεις διαβήτη και να μην το ξέρεις;

Διάβασε επίσης: Cheesecake για διαβητικούς – και αν δεν τρως ζάχαρη θα το απολαύσεις επίσης!

Βάλε στο πιάτο σου περισσότερα πράσινα λαχανικά

Έχει φανεί σε μελέτες πως η κατανάλωση πράσινων λαχανικών βελτιώνει τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα και μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης διαβήτη. Οι ειδικοί θεωρούν πως το μαγνήσιο στα πράσινα λαχανικά είναι το «κλειδί» γι’ αυτή την ευεργετική τους δράση.

+1: Να τρως συχνά και μικρά γεύματα

Ακόμη κι αν οι τιμές του σακχάρου στο αίμα σου δεν είναι παθολογικές το «μοίρασμα» των γευμάτων μέσα στη μέρα βοηθά να παραμένει σταθερό το σάκχαρο στο αίμα. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για ανθρώπους που έχουν κληρονομική προδιάθεση για διαβήτη ή παρουσιάζουν προδιαβήτη.

Η πρόληψη είναι καλύτερη από τη θεραπεία

Συζήτησε με τον γιατρό ή τον διατροφολόγο τις διατροφικές σου συνήθειες και φτιάξτε μαζί ένα πρόγραμμα που θα μπορείς να τηρήσετε και που θα σε βοηθήσει να έχεις ποικιλία και ισορροπία στη διατροφή σου. Εάν ανήκεις στις ομάδες υψηλού κινδύνου, κάνε τακτικά τα τσεκ απ και τις αιματολογικές εξετάσεις που θα σου συστήσει ο γιατρός. Μία φορά εξάμηνο έλεγχε την τιμή της γλυκοζυλιωμένης αιμοσφαιρίνης, η οποία «αποκαλύπτει» το μέσο όρο των τιμών του σακχάρου σου τους τελευταίους δύο με τρεις μήνες και θα δώσει πολύτιμες πληροφορίες στο γιατρό σου.

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

#shapegreece