Έχεις δυσκοιλιότητα ή ευερέθιστο έντερο; Έχουμε την απάντηση

Βάλε τις φυτικές ίνες στη διατροφή σου και ξέχνα για πάντα τη δυσκοιλιότητα.

01.07.2019

Γράφει: Αμαλία Δούκα

εχεις διαβασει

fit woman κοιλιά πόνος στην κοιλιά φούσκωμα μετεωρισμός
Συνεργάστηκε η Αναστασία Κόκκαλη, κλινική διαιτολόγος-διατροφολόγος B.SC HONS (SRD).
Είναι, πλέον, επιστημονικά τεκμηριωμένο ότι η σωστή διατροφή προασπίζει την υγεία και συμβάλλει στην πρόληψη χρόνιων παθήσεων. Οι φυτικές ίνες δεν ανήκουν στα «θρεπτικά συστατικά», αποτελούν όμως βασικό συστατικό της διατροφής μας. Είναι πολύ σημαντικές για την καλή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος και αποτελούν μια απλή και πολύ αποτελεσματική λύση για τη δυσκοιλιότητα!

Πόσες πρέπει να καταναλώνω;

Οι νέες συστάσεις είναι 25 γραμ. ίνες ημερησίως! Τροφές πλούσιες σε ίνες είναι:
  • τα όσπρια,
  • τα σιτηρά,
  • τα πιτυρούχα δημητριακά,
  • τα φρέσκα φρούτα και τα λαχανικά
​​​Συστήνεται η καθημερινή κατανάλωση τουλάχιστον 5 μερίδων φρούτων και λαχανικών, η κατανάλωση οσπρίων και λαδερών 3-4 φορές την εβδομάδα, μία σαλάτα λαχανικών πάντα με το βασικό γεύμα.

Γιατί είναι σημαντικές;

Οι διαλυτές ίνες υπόκεινται σε ζύμωση από την εντερική χλωρίδα και αυξάνεται η μάζα τους, επομένως αυξάνεται ο όγκος των κοπράνων ενώ συμβάλλουν και στην ενυδάτωσή τους. Συγκεκριμένα, σχηματίζουν γέλες στο νερό, μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο για παχυσαρκία δημιουργώντας έντονο αίσθημα κορεσμού και μειώνουν την απορρόφηση των υδατανθράκων και των λιπαρών οξέων. Επίσης έχουν και πρεβιοτική δράση. Εάν η πρόσληψη φυτικών ινών είναι χαμηλή, τότε παρουσιάζονται δυσκοιλιότητα, επώδυνες κενώσεις, σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου (ΣΕΕ), γενικά πεπτικά προβλήματα, αιμορροΐδες και κιρσοί, φλεβίτιδα, θρόμβωση, ραγάδες, καθυστέρηση του αισθήματος κορεσμού και παχυσαρκία.

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

#shapegreece