Πρόληψη οστεοπόρωσης: Οι καλές συνήθειες που πρέπει να αποκτήσεις

Κράτα την οστεοπόρωση μακριά με αυτές τις συμβουλές.

23.09.2019

Γράφει: Κατερίνα Παπανικολάου

εχεις διαβασει

άσκηση γυμναστική οστά κόκαλα οστεοπόρωση υγεία

Θέλεις να κρατήσεις μακριά την οστεοπόρωση; Η πρόληψη οστεοπόρωσης είναι σημαντική γι’αυτό υιοθέτησε τις καλές συνήθειες που προτείνουμε.

Πρόληψη οστεοπόρωσης; Υιοθέτησε τις παρακάτω συνήθειες:

Τσέκαρε τη Βιταμίνη D στον οργανισμό σου

Η μόλυνση της ατμόσφαιρας και η τρύπα του όζοντος φαίνεται ότι επιδρούν αρνητικά στη σύνθεση της βιταμίνης D. Σύμφωνα με μελέτη που έγινε στο Βέλγιο, οι άνθρωποι που ζουν στην πόλη έχουν μειωμένα επίπεδα ενεργής βιταμίνης D, άσχετα με την ώρα που εκτίθενται στον ήλιο. Το εύρημα αυτό έχει επιβεβαιωθεί και σε άλλες χώρες, συμπεριλαμβανόμενης και της Ελλάδας!

Πίνε ανελλιπώς το γάλα σου

Η πρόσληψη του ασβεστίου με τη μορφή γάλακτος, σύμφωνα με έρευνες βοηθά περισσότερο στην απόκτηση υψηλής οστικής μάζας σε νεαρές έφηβες και ειδικά σε όσα κορίτσια βρίσκονται στα πρώτα χρόνια της εφηβείας, αμέσως μετά την εμμηναρχή. Μάλιστα, οι ίδιες έρευνες έδειξαν ότι η πρόσληψη γάλακτος στην εφηβική ζωή είναι πολύ σημαντική και δεν μπορεί να αναπληρωθεί από άλλες πηγές ασβεστίου (π.χ αυγά, τυρί).

Πρόσεξε τα φάρμακα που παίρνεις

Τα φάρμακα για το στομάχι και την κατάθλιψη αυξάνουν τον κίνδυνο οστεοπόρωσης. Η μακρόχρονη χορήγηση (για περισσότερα από 5-7 χρόνια) κοινών φαρμάκων, όπως είναι τα αντικαταθλιπτικά της ομάδας SSRΙ (αναστολείς της σεροτονίνης) και αναστολείς της αντλίας πρωτονίων (που χορηγούνται σε άτομα με στομαχικά προβλήματα και υπερέκκριση υδροχλωρικού οξέος) φαίνεται ότι σχετίζονται με αυξημένη συχνότητα οστεοπόρωσης και οστεοπορωτικά κατάγματα.

Για πρόληψη οστεοπόρωσης: Αύξησε τη δραστηριότητά σου

Η επίδραση της σωματικής αδράνειας στην οστική απώλεια που παρατηρείται μετεμμηνοπαυσιακά, έχει αποδειχθεί κυρίως σε άτομα που έχουν ακινητοποιηθεί ή ζουν καθιστική ζωή. Κυρίως προσβάλλονται τα κάτω άκρα παρά τα άνω άκρα, δηλαδή η οστική απώλεια είναι αντίστροφα ανάλογη προς τη βαρύτητα.

Για πρόληψη οστεοπόρωσης: Μείωσε το αλάτι στο φαγητό σου

Οι μεγάλες ποσότητες αλατιού στη διατροφή σου μπορούν να προκαλέσουν μεγάλη απέκκριση ασβεστίου από τα ούρα. Το αλάτι μπορεί να αποτελέσει μεγάλο εμπόδιο για ένα ανθεκτικό σκελετό. Έρευνες έδειξαν ότι οι γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση, που ακολουθούν διατροφή πλούσια σε αλάτι χάνουν περισσότερα ανόργανα άλατα. Οι ειδικοί συμβουλεύουν τον περιορισμό του νατρίου σε 2.300 mg την ημέρα, ίση με ένα κουταλάκι του γλυκού αλάτι.

Για πρόληψη οστεοπόρωσης: Σταμάτα τώρα το κάπνισμα

Το κάπνισμα προδιαθέτει στη νόσο ενώ η έστω και καθυστερημένη διακοπή του καπνίσματος βοηθά στην πρόληψη εμφάνισης οστεοπορωτικών καταγμάτων.

Διάβασε επίσης: Οστεοπόρωση: Έτσι θα την κατανοήσεις και θα την προλάβεις

Διάβασε επίσης: Μπορεί να έχεις οστεοπόρωση; Ποια είναι τα συμπτώματα;

 

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

#shapegreece

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.