Κόπωση των επινεφριδίων: Μήπως γι’ αυτό είσαι συνέχεια κουρασμένη;

Αν νιώθεις συνέχεια κουρασμένη και δεν μπορείς να σηκωθείς από το κρεβάτι, ίσως το πρόβλημα να ονομάζεται κόπωση των επινεφριδίων.

10.05.2018

εχεις διαβασει

κόπωση των επινεφριδίων

Τα επινεφρίδια είναι δύο μικροί αδένες πάνω από τα νεφρά που, μεταξύ άλλων, παράγουν την ορμόνη κορτιζόλη, που μας βοηθά να αντιμετωπίζουμε το άγχος της κάθε μέρας. Όταν όμως το άγχος χτυπάει κόκκινο, τότε επιβαρύνεται το έργο των επινεφριδίων και «κουράζονται». Αυτό είναι με απλά λόγια η κόπωση των επινεφριδίων.

Παρότι τα συμπτώματα της κατάστασης αυτής μπορεί να κάνουν δύσκολη την καθημερινότητά σου, το σύνδρομο αυτό δεν θεωρείται ασθένεια αλλά ως μία κατάσταση που σχετίζεται με το αυξημένο άγχος.

Αυτός είναι ο τρόπος για να μειώσεις το άγχος και να αυξήσεις την ευτυχία!

Πόσες αναπνοές το λεπτό διώχνουν το άγχος;

Τα πιθανά συμπτώματα

Σύμφωνα με τον James Wilson, συγγραφέα του Adrenal Fatigue: The 21st Century Stress Syndrome, η κόπωση των επινεφριδίων είναι στην πραγματικότητα ένα σύνδρομο με βασικά χαρακτηριστικά την έντονη αίσθηση κούρασης και τη ληθαργικότητα σε συνδυασμό με συμπτώματα όπως δυσκολία συγκέντρωσης, αϋπνία, δυσκολία να χάσεις βάρος και έντονο άγχος. Επίσης μπορεί να αρρωσταίνεις εύκολα και να σε ταλαιπωρούν αλλεργίες, να έχεις πονοκεφάλους, κακή διάθεση και αδιαφορία για το σεξ.

Πώς θα βελτιώσεις τη λειτουργία των επινεφριδίων

  • Ξεκουράσου όταν νιώθεις κουρασμένη. Μην πιέζεις τον εαυτό σου να κάνεις όλο και περισσότερα πράγματα.
  • Προσπάθησε να διατηρείς σταθερές τις ώρες που κοιμάσαι και ξυπνάς, ακόμη και τα Σαββατοκύριακα.
  • Κράτα σταθερά τα γεύματά σου – προσπάθησε να τρως ένα μικρό γεύμα κάθε περίπου τρεις ώρες και μην ξεχνάς να πίνεις πολύ νερό.
  • Γυμνάσου – κάνε yoga και όποια άσκηση σου προκαλεί ψυχική ηρεμία και σε βοηθάει να βάζεις σε τάξη τις σκέψεις σου.
  • Βρες χρόνο για τις δραστηριότητες που αγαπάς – για να διαβάσεις ένα βιβλίο ή για να βγεις για καφέ με μια φίλη σου.
  • Απόφυγε ανθρώπους που σου προκαλούν αρνητικά συναισθήματα.
  • Μείωσε το χρόνο που περνάς στο κινητό ή στον υπολογιστή σου στο σπίτι.

+1: Άλλαξε διατροφικές συνήθειες

Απόφυγε την καφεΐνη, τη ζάχαρη, τα γλυκαντικά, τους απλούς υδατάνθρακες και τις επεξεργασμένες τροφές και αύξησε την κατανάλωση καλών λιπαρών, των λαχανικών (με προτίμηση στα σταυρανθή όπως είναι το μπρόκολο, το λάχανο και τα λαχανάκια Βρυξελλών), των ξηρών καρπών και των τροφών που έχουν υποστεί ζύμωση, όπως είναι το γιαούρτι και το τουρσί.

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

ζευγάρι σεξ κρεβάτι
Πόνος στη διάρκεια του σεξ; Να τι μπορείς να κάνεις

Ο πόνος στη διάρκεια του σεξ δεν σου χαλάει μόνο την ερωτική διάθεση, μπορεί και να σχετίζεται με ενδομητρίωση, μία κατάσταση που χρειάζεται ιατρική παρέμβαση. 

Πρέπει να κάνεις εξέταση για ηπατίτιδα C; Κάνε το online τεστ και σε 5′ θα έχεις την απάντηση

Γνωρίζεις ότι υπάρχουν εμβόλια για την ηπατίτιδα και πως ακόμη κι αν η εξέταση για ηπατίτιδα βγει θετική υπάρχει αποτελεσματική και εύκολη θεραπεία;

πόνος στη μέση
Πόνος στη μέση; Έτσι θα περάσει ΧΩΡΙΣ φάρμακα!

Υπάρχουν πολλές θεραπείες που στοχεύουν στην ανακούφιση στον πόνο στη μέση. Μάθε τις πιο απατελεσματικές εναλλακτικές μεθόδους.

Σε ποια ηλικία άντρες και γυναίκες φτάνουν στο σεξουαλικό τους peak
Σε ποια ηλικία άντρες και γυναίκες φτάνουν στο σεξουαλικό τους peak

Νέα μελέτη έρχεται να καταρρίψει διαδεδομένους μύθους για το σεξ.

Σε ποια σημεία ΔΕΝ πρέπει να κάνεις piercing; Γιατί πρέπει να γίνεται μόνο με βελόνα;

Κάθε piercing που παρεμβαίνει στις λειτουργίες του σώματος έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να προκαλέσει προβλήματα.

Τα πάντα για τη μύτη: Πώς λειτουργεί, τι κάνουν τα ιγμόρεια, γιατί είσαι μπουκωμένη;

Μύτη: τη φυσάμε, την πιάνουμε με τα χέρια μας, την τρυπάμε ή τη βάζουμε κάτω από το νυστέρι. Πόσο καλά γνωρίζουμε τη μύτη μας;

#shapegreece