Πρόληψη ιώσεων: Πώς θα κρατήσεις μακριά σου τους ιούς (και τον κορονοϊό) και τη γρίπη

Πώς θα προλάβεις τις ιώσεις αλλά και πώς θα αντιμετωπίσεις τα πρώτα συμπτώματα.

09.04.2020

Γράφει: Επιστημονικός Συνεργάτης Shape

εχεις διαβασει

γρίπη ίωση κρυολόγημα

Από την Τριανταφυλλιά Δήμου, MD, Therapy specialist, Pain and personal care unit (therapiaspecialists.com)

Η εποχή της έξαρσης της γρίπης προχωρά προς το τέλος της. Αυτό όμως που ίσως δεν γνωρίζουμε όλοι, είναι πως η γρίπη βρίσκεται «γύρω μας» όλο το χρόνο. Επιπλέον, η πανδημία του κορονοϊού αυτή την εποχή είναι ένας ακόμη λόγος να είσαι διπλά προσεκτική όταν μιλάμε για πρόληψη ιώσεων.

Πρόληψη ιώσεων, της γρίπης και αντιμετώπιση των πρώτων συμπτωμάτων

Να ξεκινήσουμε από τα βασικά: Ποια η διαφορά μεταξύ του απλού κρυολογήματος και της γρίπης; Η γρίπη και το κοινό κρυολόγημα έχουν παρόμοια συμπτώματα και είναι συχνά δύσκολο να τα ξεχωρίσουμε. Και στις δύο περιπτώσεις, μιλάμε για νόσους του αναπνευστικού συστήματος που, ωστόσο, προκαλούνται από διαφορετικούς ιούς.

Η γρίπη είναι πολύ χειρότερη από το κοινό κρυολόγημα με πιο έντονα και επιβλαβή συμπτώματα. Οι άνθρωποι που έχουν απλώς «κρυώσει» πιθανότατα θα έχουν μπούκωμα ή καταρροή και λίγο πυρετό, αλλά σπάνια θα αντιμετωπίσουν προβλήματα υγείας και επιπλοκές που μπορούν να οδηγήσουν στο νοσοκομείο, κάτι που συχνά συμβαίνει στην περίπτωση της γρίπης.

Τα συμπτώματα ενός κρυολογήματος περιλαμβάνουν συμφόρηση, αδυναμία και κόπωση, πονόλαιμο, φτέρνισμα και βήχα. Στη γρίπη εμφανίζονται πυρετός, βήχας, πονόλαιμος, πονοκέφαλος, κόπωση, μπούκωμα και καταρροή, πόνος των μυών.

Πρόληψη του κρυολογήματος και της γρίπης

  • Το πρώτο βήμα στην πρόληψη είναι το πλύσιμο των χεριών. Όπως συστήνεται και για την πρόληψη του κορονοϊού, πλένουμε τα χέρια με ζεστό νερό για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα αρκετές φορές μέσα τη μέρα. Σκέψου πόσα πράγματα αγγίζεις με τα χέρια σου! Κι αν αυτά είναι λιγότερα τώρα που μένουμε σπίτι, και πάλι όταν βγαίνεις έξω ή πριν το φαγητό πάντα, πάντα καλό πλύσιμο των χεριών. Η συνήθεια αυτή αποτελεί σημαντική προφύλαξη για να κρατήσει εσένα και τους γύρω σου υγιείς.
  • Απόφυγε να αγγίζεις τα μάτια και τη μύτη σου, καθώς αυτές είναι οι πιο συνηθισμένες πύλες για την είσοδο μικροβίων στον οργανισμό σου.
  • Περισσότερος ύπνος! Οι γιατροί συστήνουν μια σταθερή δόση ύπνου οκτώ έως δέκα ώρες κάθε βράδυ για την ενίσχυση του οργανισμού. Ένας κουρασμένος οργανισμός είναι πιο ευάλωτος στα χτυπήματα του κρυολογήματος και της γρίπης.
  • Απόφυγε το αλκοόλ όταν νοιώθεις ότι… κάτι σε τριγυρίζει. Το αλκοόλ εμποδίζει την ικανότητα του οργανισμού να «επισκευάζει» τις φθορές και μάλιστα διαταράσσει τους κύκλους ύπνου που λειτουργούν προς αυτή την κατεύθυνση.
  • Αναπόσπαστο μέρος της διατήρησης της καλής υγείας είναι η διατροφή σου θωράκισε το ανοσοποιητικό σου σύστημα με υγιεινή τροφή. Μια διατροφή πλούσια σε χυμούς φρούτων, λαχανικών και μεγάλες δόσεις βιταμίνης C θα συμβάλλει στην προστασία από ιούς και την πρόληψη ιώσεων.
  • Και φυσικά, κράτησε τις αποστάσεις σου από ανθρώπους που πάσχουν. Η διατήρηση μιας ασφαλούς απόστασης από οποιονδήποτε εμφανίζει τα συμπτώματα κρυολογήματος ή γρίπης είναι ένα άλλο μέτρο ασφάλειας.

Αντιμετώπιση των πρώτων συμπτωμάτων

Παρόλα τα μέτρα που έλαβες, τελικά κόλλησες ίωση. Καταβολή, κόπωση, μπούκωμα, λίγα ρίγη. Τα καλά νέα είναι πως μπορείς ακόμα να το προλάβεις πριν εξελιχθεί και να ανακουφίσεις τα συμπτώματα. Να πώς:

Μείνε ενυδατωμένη: Τα άφθονα υγρά, το νερό, τα αφεψήματα και οι χυμοί φρούτων είναι το καλύτερο που μπορείς να κάνεις όταν έχετε κρυώσει. Ο πυρετός είναι ένα από τα πιο διαδεδομένα συμπτώματα της γρίπης και συχνά μπορεί να οδηγήσει σε αφυδάτωση και στην απώλεια ουσιωδών συστατικών για την άμυνα του οργανισμού.

Κάνε γαργάρες: Δοκίμασε με ζεστό-χλιαρό νερό και μισό κουταλάκι του γλυκού μέλι και χυμό λεμονιού. Εναλλακτικά, δοκίμασε γαργάρες με ζεστό αλατόνερο αρκετές φορές μέσα στην ημέρα. Έτσι εξουδετερώνονται τα επιβλαβή βακτηρίδια και καταπραΰνεται ο πονόλαιμος και ο ερεθισμός.

Δοκίμασε τη βιταμίνη C: Oι μεγάλες δόσεις βιταμίνης C μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση των συμπτωμάτων της γρίπης. Ο χυμός πορτοκαλιού είναι μια σταθερή πηγή φυσικής βιταμίνης C, αλλά στην περίπτωση της γρίπης τα συμπληρώματα είναι επιβεβλημένα ώστε το σώμα σου να εξασφαλίσει αρκετή ποσότητα για την καταπολέμηση των συμπτωμάτων.

Αν, παρά τις προσπάθειές σου, το πράγμα ξεφύγει και πέσεις στο κρεββάτι, υπάρχουν ακόμη πιο δραστικές λύσεις για την αντιμετώπιση της γρίπης και την ενίσχυση του ανοσοποιητικού σου συστήματος. Η προληπτική θεραπεία της Μονάδας Therapia Specialists Immune System IV Treatment, υψώνει ασπίδα προστασίας απέναντι στα κρυολογήματα και τη γρίπη. Επιπλέον, η Cold & Flu IV Treatment με υψηλές δόσεις της αντιοξειδωτικής βιταμίνης C σε συνδυασμό με μαγνήσιο και βιταμίνες του συμπλέγματος Β στη σωστή αναλογία μαζί με αντιφλεγμονώδη φάρμακα και ενυδατικούς παράγοντες μπορούν να βοηθήσουν το σώμα σου να αποβάλει τον ιό σε πολύ μικρότερο χρονικό διάστημα.

Διάβασε επίσης: Είναι η εποχή τους! 4+1 συμβουλές για να μειώσεις τα συμπτώματα αλλεργίας

Διάβασε επίσης: Σωστή διατροφή και υγεία: Οι κανόνες της βασικής διατροφής

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

Best of network

#shapegreece