Ορμόνες που παχαίνουν: Κορτιζόλη = λίπος στην κοιλιά, ινσουλίνη = περιφέρεια, οιστρογόνα = ψωμάκια! Να τι να κάνεις

Μήπως σε παχαίνουν οι ορμόνες σου; Ο ενδοκρινολόγος μας εξηγεί τις τρεις βασικές ορμόνες και το πώς επηρεάζουν το σώμα μας.

17.07.2018

εχεις διαβασει

γυναίκα παραλία μαγιό καλοκαίρι

Συνεργάστηκε ο Ανδρέας Θωμόπουλος, ενδοκρινολόγος διαβητολόγος, κλινικός
διαιτολόγος.

Μήπως σε παχαίνουν οι ορμόνες σου; Μήπως αυτές είναι η απάντηση στο γιατί αποθηκεύουμε λίπος σε συγκεκριμένα σημεία στο σώμα μας και δυσκολευόμαστε να το ξεφορτωθούμε.

Οι ορμόνες μας είτε δουλεύουν για εμάς είτε εναντίον μας, ενώ όταν ακόμα και μία είναι εκτός ισορροπίας, έχει αποτέλεσμα ντόμινο στις υπόλοιπες. Οποιοδήποτε είδος ορμονικής ανισορροπίας μπορεί να κάνει τη μείωση βάρους έναν ανηφορικό αγώνα. Οι ορμόνες βρίσκονται σε συνεχείς διακυμάνσεις και επηρεάζονται από όλες τις επιλογές άσκησης, διατροφής και τρόπου ζωής μας: Πόση ώρα και πόσο σκληρά γυμναζόμαστε, τι βάζουμε στο σώμα μας, πότε κοιμόμαστε, πόσο νερό πίνουμε και πόσο στρες έχουμε.

Με αυτά δεδομένα, μπορούμε να πούμε μιλώντας με γενικούς όρους ότι ναι, οι ορμόνες σε παχαίνουν. Αν όμως το εξετάσουμε πιο επιστημονικά, οι ορμόνες μπορούν να εξηγήσουν γιατί μερικές γυναίκες έχουν λεπτό στομάχι αλλά γεμάτους μηρούς και γιατί η «μάχη» με τη γήρανση απαιτεί διαφορετικές τακτικές. Οι τρεις συνηθέστερες γυναικείες «προβληματικές περιοχές» είναι το στομάχι, οι γοφοί και οι μηροί.

10 τρόποι να κάψεις θερμίδες και λίπος με σωστά σνακ

Βίντεο: Κάψε λίπος με αυτές τις αερόβιες ασκήσεις κοιλιακών

Σε παχαίνουν οι ορμόνες και πώς επηρεάζουν την ικανότητά σου να χάνεις λίπος και ειδικά σε προβληματικές περιοχές;

Λίπος στην κοιλιά: Κορτιζόλη

Αυτό συσχετίζεται με τα υψηλά επίπεδα της κορτιζόλης, της ορμόνης του στρες, για παρατεταμένο χρονικό διάστημα. Η κορτιζόλη είναι ουσιαστικά υπεύθυνη για την αντίδραση «μάχη ή φυγή», αλλά σχεδιασμένη μόνο για να εκκρίνεται σε σύντομο χρονικό διάστημα. Κάθε περίσσεια κορτιζόλης που κυκλοφορεί στο σώμα μετατρέπεται σε λίπος. Η πλειοψηφία των υποδοχέων κορτιζόλης είναι στην κοιλιά, επομένως αυτή γίνεται η κύρια περιοχή αποθήκευσης. Οι περιπτώσεις που επηρεάζουν την κορτιζόλη δεν είναι μόνο συναισθηματικές, αλλά περιλαμβάνουν δυσανεξία σε τρόφιμα, πεπτικά προβλήματα, υποσιτισμό, κακό ύπνο, αφυδάτωση, υπερβολική προπόνηση.

The Mamagers Update:

Η απίστευτη μαγεία του μυαλού μετά τα 40

5 αρνητικές παιδικές εμπειρίες που διαμόρφωσαν τον χαρακτήρα μας ως ενήλικες

Τι χρειάζεται ένας γιος από τον πατέρα του για να τον προετοιμάσει για τη ζωή

Σε παχαίνουν οι ορμόνες; Πολέμησέ το!

Αν έχεις στρες, ένα γερό σχέδιο επίθεσης θα ήταν ένα πρόγραμμα αντοχής και ασκήσεων με μεγάλα βάρη, HIIT, ελάχιστη καφεΐνη και ζάχαρη και τεράστια έμφαση στις πρακτικές διαχείρισης του άγχους (yoga, διαλογισμός και μασάζ).

Κατακράτηση στους μηρούς: Οιστρογόνα

Η ισορροπία οιστρογόνων είναι απαραίτητη για την επίτευξη και τη διατήρηση της απώλειας
λίπους, αλλά η μεγάλη ποσότητα οιστρογόνων προκαλεί αύξηση λίπους, κατακράτηση νερού, φούσκωμα και μια σειρά από άλλα θέματα υγείας. Υπάρχουν δύο τρόποι συσσώρευσης υπερβολικής ποσότητας οιστρογόνου στο σώμα: είτε το παράγουμε υπερβολικά (ενδογενές)
είτε το αποκτάμε από το περιβάλλον μας (εξωγενές). Είμαστε συνεχώς εκτεθειμένοι σε οιστρογονικές ενώσεις όπως είναι τα πλαστικά, τα παρασιτοκτόνα και τα parabens. Αυτές οι ενώσεις είναι τοξίνες που αποθηκεύονται σε λιπώδη κύτταρα, με την πλειοψηφία των θηλυκών λιποκυττάρων στους μηρούς.

Σε παχαίνουν οι ορμόνες; Πολέμησέ το!

Οι γυναίκες με περισσότερα οιστρογόνα τείνουν να έχουν επιτυχία με πρωτόκολλα άσκησης που περιλαμβάνουν πολλές επαναλήψεις και μικρά διαστήματα ξεκούρασης, με έμφαση στην άσκηση με βάρη για το κάτω μέρος του σώματος. Επίσης, προσθέτουν ένα πλάνο διατροφής με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και πράσινα σταυρανθή λαχανικά και μεγάλη
έμφαση στην αποτοξίνωση (σάουνα, λουτρά άλατος Epsom, λεμφικό μασάζ).

Φαρδιά περιφέρεια: Ινσουλίνη

Μια περίσσεια σωματικού λίπους γύρω από τους γοφούς υποδηλώνει προβλήματα με την αντίσταση στην ινσουλίνη, την ανοχή των υδατανθράκων ή αλλιώς τη διαχείριση του σακχάρου στο αίμα. Όταν τρώμε, τα σάκχαρα στο αίμα μας διεγείρουν την έκκριση ινσουλίνης από το πάγκρεας. Η ινσουλίνη συνδέεται με τις κυτταρικές μεμβράνες και, όταν
υπάρχει υπερβολική ποσότητα λίπους στο σώμα, το σώμα των κυττάρων πιέζεται και οι υποδοχείς της κλείνουν. Η περίσσεια ζάχαρης στο αίμα αποθηκεύεται ως λίπος.

Σε παχαίνουν οι ορμόνες; Πολέμησέ το!

Ουσιαστικά, η λύση του προβλήματος αφορά την κατανάλωση των σωστών τροφών στη σωστή στιγμή και κυρίως με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Τα σώματά μας είναι πολύ έξυπνα και, μαθαίνοντας να ακούμε τι έχουν να πουν, είμαστε σε θέση να αναπτύξουμε εξατομικευμένες μακροπρόθεσμες στρατηγικές για την επιτυχή απώλεια λίπους.

 

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

πόδια κιρσοί ευρυαγγείες
Όλα τα νεότερα για τις θεραπείες για κιρσούς και ευρυαγγείες

Μπορείς να έχεις σε κάθε ηλικία όμορφα και υγιή πόδια; Φυσικά! Ενημερώσου για τα νεότερα για τις θεραπείες για κιρσούς και ευρυαγγείες.

8 τροφές για καλό ύπνο (έτσι θα νικήσεις τις αϋπνίες!)

Ο ύπνος! Αυτό το σπουδαίο αγαθό. Εσύ γνωρίζεις γιατί αξίζει να κοιμάσαι λίγο παραπάνω; Σου έχουμε την απάντηση!

5 σημάδια ότι μπορεί να έχεις ανεπάρκεια βιταμίνης Β12

Λίγα θρεπτικά συστατικά βρίσκονται τόσο στη δημοσιότητα αυτή τη στιγμή όσο η βιταμίνη Β12.

Διατροφή για χαμηλό αιματοκρίτη: Τι να τρώω για να αντιμετωπίσω την αναιμία;

Διατροφή για χαμηλό αιματοκρίτη: H διατροφολόγος Διονυσία Αγαλιώτη μας δίνει γενικές οδηγίες διατροφής σε περίπτωση αναιμίας.

Αν ΔΕN θες να ζήσεις πολύ, να τι πρέπει να κάνεις

Τα 4 σημεία στα οποία έχει καταλήξει η επιστήμη

παιδιά φρούτα φράουλες υγιεινή διατροφή οικογένεια
Παγκόσμια ημέρα διαβήτη 2018: Η πρόληψη του διαβήτη ξεκινά μέσα από την οικογένεια

Στην οικογένεια είναι αφιερωμένη η φετινή παγκόσμια ημέρα διαβήτη. Τι θα κρατήσουμε στο μυαλό μας; Η πρόληψη του διαβήτη είναι εφικτή και ξεκινά μέσα από την οικογένεια!

#shapegreece