Keep your mind & body in good shape

Μην ξεχάσεις την εγγραφή σου στο newsletter

Γιατί το φθινόπωρο πεινάμε πιο πολύ; Οι 16 τεχνικές της διαιτολόγου για να νικήσεις την πείνα του χειμώνα!

Τα ναι και τα όχι της φθινοπωρινής πείνας, τώρα που οι λιγούρες ξαναχτυπούν

02.10.2017

εχεις διαβασει

Από την  Κλειώ Δημητριάδου, κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος, Msc στη συμβουλευτική ψυχολογία (coachmydiet.wordpress.com).

 

Η διαιτολόγος – διατροφολόγος Κλειώ Δημητριάδου μας εξηγεί τι ισχύει για την πείνα που έρχεται μαζί με τα πρώτα κρύα και προτείνει σε τι πρέπει ή όχι να αντισταθούμε.

H νευροφυσιολογία της πείνας είναι ιδιαίτερα περίπλοκη, βάζοντας τις ορμόνες, τα συναισθήματα, τον εγκέφαλο και το περιβάλλον να σε ταλαιπωρούν, ειδικά τώρα που αλλάζει ο καιρός.

Η μέρα μικραίνει, η θερμοκρασία πέφτει και η πείνα αυξάνεται! Μήπως κάθε χειμώνα παχαίνεις; Και μήπως ήρθε η ώρα αυτή τη φορά να πάρεις τα μέτρα σου;

Τα dos της φθινοπωρινής πείνας

Kράτησε το σώμα σου ζεστό.

Μόλις νιώσεις τη γνωστή πείνα, κάνε ένα ζεστό μπάνιο, πιες ένα ρόφημα ή ακόμα καλύτερα κάνε λίγες ασκήσεις που θα ανεβάσουν τη θερμοκρασία του σώματός σου. Με ένα σχοινάκι στο σπίτι έχεις μια εύκολη λύση.

Kατανάλωσε ζεστά τρόφιμα και ροφήματα.

Σίγουρα μια χορτόσουπα βελουτέ είναι περισσότερο comfort food από μια χωριάτικη σαλάτα.

Φρόντισε να παίρνεις επαρκή ποσότητα βιταμίνης D.

Φρόντισε να εκτίθεσαι έστω και λίγο στον ήλιο και κατανάλωσε αυγά (τον κρόκο) και λιπαρά ψάρια. Η βιταμίνη D θα σε βοηθήσει και στη διάθεση και στην αντοχή, αλλά και στο αδυνάτισμα.

Προσπάθησε να συντηρήσεις ένα υγιές βάρος και ένα φυσιολογικό ποσοστό σωματικού λίπους. Έχει βρεθεί πως τα άτομα με τιμές βάρους και λίπους στο φυσιολογικό πεινούν λιγότερο.

Κάνε εξετάσεις και διόρθωσε τη διατροφή σου (ή πάρε τα αντίστοιχα συμπληρώματα) ανάλογα με τις πιθανές ελλείψεις που έχεις.

Βελτίωσε τον ύπνο σου, αλλάζοντας την ώρα που ξαπλώνεις, μεταφέροντας τη λίγο νωρίτερα εφόσον σκοτεινιάζει πιο νωρίς. Προσπάθησε να μειώσεις την έκθεσή σου σε οθόνες πριν από τον ύπνο, καθώς για η πείνα επηρεάζεται όχι μόνο από την ποσότητα αλλά και την ποιότητα του ύπνου.

Κατανάλωσε επαρκή ποσότητα πρωτεΐνης που θα σε χορτάσει περισσότερο.

Αύξησε τις φυτικές ίνες στη διατροφή σου (με φρούτα, λαχανικά και προϊόντα ολικής άλεσης) που θα συντηρήσουν τον κορεσμό σου για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα

Προσπάθησε να παραμείνεις ενυδατωμένη.

Yupiii Daily Update

Βάσω Λασκαράκη & Γιάννης Τσιμιτσέλης- Το φωτογραφικό άλμπουμ της κοινής τους πορείας

Ελεονώρα Μελέτη- Η πρώτη εμφάνιση μετά τις φήμες περί εγκυμοσύνης: Φωτογραφίες

Όλγα Κιουρτσάκη – Έχασε το μωρό της! Όσα αποκάλυψε η ίδια

 

 

Τα don’ts της φθινοπωρινής πείνας

Μην εκθέτεις τον εαυτό σου σε δύσκολες συνθήκες.

Δεν είπαμε να γίνεις αντικοινωνική, αλλά δε χρειάζεται για παράδειγμα να πας στο αγαπημένο σου εστιατόριο σε περίοδο που βρίσκεσαι σε δίαιτα ή να μαγειρέψεις την αγαπημένη σου σπεσιαλιτέ για να φάνε μόνο οι υπόλοιποι του σπιτιού.

Μην το παρακάνεις με το αλκοόλ.

Σίγουρα το cocooning μπορεί να το έχεις συνδυάσει με ένα κρασάκι, αλλά και με ένα χαμομήλι θα χαλαρώσεις χωρίς τις περιττές θερμίδες. Εξάλλου, δε φταίει μόνο το αλκοόλ, αλλά και τα συνοδευτικά του.

Detox Σεπτεμβρίου: Πώς θα κάνεις συναισθηματική και σωματική αποτοξίνωση

Μην κάθεσαι μέσα.

Μπορείς να βρεις άπειρες δικαιολογίες, με τον καιρό να είναι η πρώτη, αλλά η κλεισούρα θα σε οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στο ψυγείο. Το να βγεις από το σπίτι θα βελτιώσει και τη διάθεσή σου και αν συνδυαστεί και με δραστηριότητα θα αυξήσει και τις ορμόνες της ευτυχίας.

Προσπάθησε να μην τρως γρήγορα γιατί δε θα προλάβει το στομάχι να δώσει το σήμα του κορεσμού.

Απόφυγε τα επεξεργασμένα τρόφιμα που θα διαταράξουν το σάκχαρό σου και θα σε κάνουν να πεινάς συνέχεια.

Για τον ίδιο λόγο μην ξεκινάς την ημέρα σου με γλυκό.

Είναι πιο πιθανό να μπορέσεις να «κάψεις» το γλυκό αν το καταναλώσεις στην αρχή της ημέρας, από την άλλη όμως, αν βομβαρδίσεις το σώμα σου με μεγάλη ποσότητα ζάχαρης από το πρωί, μπορεί να το βάλεις σε διαδικασία σε έναν κύκλο υπερφαγίας και υπογλυκαιμίας που θα σου χαλάσουν το πρόγραμμα όλης της ημέρας

Μη χάνεις γεύματα και ειδικά το πρωινό.

Ας είναι αυτό το φθινόπωρο διαφορετικό από τα άλλα!

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

H συνταγή για το πιο νόστιμο μπισκοτόσπιτο βήμα βήμα (είναι πιο εύκολο απ’ ότι νομίζεις)

Η συνταγή για το μπισκοτόσπιτο έρχεται για εσένα και για να χαρούν τα παιδιά σου.

Μελομακάρονο, κουραμπιές ή δίπλες; Ποιο γλυκό είναι πιο υγεινό;

Κάθε χρόνο, τέτοια εποχή, υπάρχει το ίδιο δίλημμα, «Να φάω μελομακάρονο, κουραμπιέ ή δίπλα;». Τι να επιλέξεις σύμφωνα με την ειδικό.

Vegan χριστουγεννιάτικα τρουφάκια χωρίς ζάχαρη, χωρίς αλεύρι, χωρίς βούτυρο από τον Cool Artisan

Τα χριστουγεννιάτικα γλυκά, όπως και τα γλυκά όλης της χρονιάς μπορούν να είναι νόστιμα, λαχαρτιστά και vegan συγχρόνως. Χωρίς τύψεις, χωρίς ενόχες απόλαυσε τα όλη την εορταστική περίοδο!

#ShapeTested: Να πώς φτιάξαμε γιορτινή σφολιάτα σαν χριστουγεννιάτικο δέντρο!

Τι θα έλεγες να φτιάξεις ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο με σφολιάτα και γλύκα ή αλμυρή γέμιση! Θα χρειαστείς δύο φύλλα σφολιάτα και μπόλικη όρεξη!

Tα 5 τρόφιμα που πρέπει να φας τα Χριστούγεννα σύμφωνα με τη διατροφολόγο

Το τι πρέπει να μη φας μέσα στις γιορτές πιθανώς το γνωρίζεις. Το τι πρέπει να φας οπωσδήποτε όμως στα γιορτινά τραπέζια είναι ακόμα πιο σημαντικό! Η διαιτολόγος – διατροφολόγος Κλειώ Δημητριάδου μας φτιάχνει τη λίστα με όσα ΠΡΕΠΕΙ να φάμε.

#shapegreece