Βρες τη σωστή μερίδα σε κάθε τροφή (Super οδηγός για φρούτα, λαχανικά, κρέας, ζυμαρικά, ξηροί καρποί!)

Η σωστή μερίδα είναι στο χέρι σου! Ο έξυπνος οδηγός του Shape.gr σου δείχνει πως να βάζεις πάντα τη σωστή μερίδα –και όχι αυτή του λέοντος στο πιάτο σου.

29.03.2018

εχεις διαβασει

Αναρωτιέσαι γιατί, ενώ προσέχεις τη διατροφή σου και αποφεύγεις καθετί λιπαρό και με πολλές θερμίδες, δεν μπορείς να αδυνατίσεις; Η απάντηση μάλλον κρύβεται στο μέγεθος της ποσότητας των επιλογών σου, οι οποίες, αν και υγιεινές, δεν πρέπει ποτέ να είναι XL.

Ποιες είναι οι σωστές μερίδες;

Στις κατευθυντήριες γραμμές του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας συστήνονται ημερησίως:

  • 5 με 7 μερίδες υδατάνθρακες,
  • 2 με 3 μερίδες πρωτεΐνη,
  • 3 μερίδες λαχανικά και 2 μερίδες φρούτα,
  • 2-3 μερίδες γαλακτοκομικά.

Όμως, στον πραγματικό κόσμο, ένα πιάτο στο εστιατόριο μάλλον δε θα σου δώσει τις σωστές ποσότητες
από κάθε διατροφική ομάδα. Στην πραγματικότητα, ένα πιάτο μπορεί να έχει παραπάνω μερίδες από κάποιες ομάδες τροφίμων, το οποίο μπορεί να σε δυσκολέψει.

«Στις ημέρες μας τείνουμε να τρώμε υπερβολικά ακριβώς γιατί παίρνουμε πολλά» τονίζει η Δέσποινα Μαρσέλου, κλινική διαιτολόγος- διατροφολόγος, ΜSc, BSc.

Δώσε προσοχή στον οδηγό που ακολουθεί και μάθε τι σημαίνει μία μερίδα από κάθε διατροφική ομάδα και πώς θα την υπολογίζεις με τα χέρια σου, όταν δε θα μπορείς να τη ζυγίζεις.

 

Περισσότερες μερίδες: πες ναι στα λαχανικά!

Η Δέσποινα Μαρσέλου συστήνει εύρος επιλογών για να ταιριάζει σε κάθε τρόπο ζωής. Βάλε στόχο το χαμηλότερο όριο για τους υδατάνθρακες (5 μερίδες) και την πρωτεΐνη (2 μερίδες) αν δεν είσαι δραστήρια. Σε νέες έρευνες υποστηρίζεται ότι το να τρως περισσότερα λαχανικά σε ωφελεί. Επομένως, αν και οι διεθνείς συστάσεις είναι στις 5 μερίδες, η ειδικός επισημαίνει ότι δε θα σου κάνει κακό να βάλεις περισσότερα λαχανικά στη διατροφή σου.

Συρρίκνωσέ το

Όσο περισσότερα βλέπεις τόσο περισσότερα τρως. Ακόμη και οι ειδικοί της διατροφής σερβίρουν μεγαλύτερη ποσότητα φαγητού στους εαυτούς τους όταν χρησιμοποιούν μεγαλύτερα μπολ, επισημαίνεται σε έρευνα του Πανεπιστημίου Cornell. Βάλε μικρότερα πιάτα και… κορόιδεψε τον εαυτό σου για να τρως λιγότερο.

 

Η γενιά του «καθαρού πιάτου»

Η μαμά σου σου έλεγε πάντα να μην αφήνεις ποτέ τη δύναμή σου (ήτοι η τελευταία μπουκιά) και να καθαρίζεις το πιάτο σου; Είναι καλή συνήθεια, αλλά όχι αν το δικό σου είναι παραγεμισμένο. Σέρβιρε μικρότερη ποσότητα φαγητού ή ζήτα στο εστιατόριο να κάνουν το μισό σου φαγητό πακέτο. Έτσι, η σιλουέτα σου δε θα κινδυνεύει!
Κι από πρωτεΐνη;

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Συνδυασμοί τροφών
Συνδυασμοί τροφών: Γιατί η πρωτεΐνη και η ζάχαρη δεν πάνε μαζί;

Ένας από τους συνδυασμούς που θα πρέπει να αποφεύγεις

5 λόγοι να φας κολοκύθα ΤΩΡΑ (ναι, ξεκινάει η εποχή της!)

5 λόγοι που η κολοκύθα είναι ένα πολύ θρεπτικό λαχανικό με λίγες θερμίδες

Ταϊλανδέζικη σαλάτα
Ταϊλανδέζικη σαλάτα στο φούρνο με λαχανικά! Δοκίμασέ την!

Όταν ψήσεις τα λαχανικά, η σαλάτα αποκτά βαθύτερο χρώμα αλλά και τραγανή υφή

#shapegreece