Βρες τη σωστή μερίδα σε κάθε τροφή: Ο super οδηγός για φρούτα, λαχανικά, κρέας, ζυμαρικά, ξηρούς καρπούς

Ο έξυπνος οδηγός του Shape.gr σου δείχνει πως να βάζεις πάντα τη σωστή μερίδα.

22.03.2019

εχεις διαβασει

Πόσες θερμίδες χρειάζεσαι τη μέρα

Συνεργάστηκε η Δέσποινα Μαρσέλου, κλινικός διαιτολόγος με ειδίκευση στα αυτοάνοσα νοσήματα, BSc, ΜSc, PgD.

Αναρωτιέσαι γιατί, ενώ προσέχεις τη διατροφή σου και αποφεύγεις καθετί λιπαρό και με πολλές θερμίδες, δεν μπορείς να αδυνατίσεις; Η απάντηση μάλλον κρύβεται στο μέγεθος της ποσότητας των επιλογών σου, οι οποίες, αν και υγιεινές, δεν πρέπει ποτέ να είναι XL.

Ποιες είναι οι σωστές μερίδες;

Στις κατευθυντήριες γραμμές του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας συστήνονται ημερησίως:

  • 5 με 7 μερίδες υδατάνθρακες,
  • 2 με 3 μερίδες πρωτεΐνη,
  • 3 μερίδες λαχανικά και 2 μερίδες φρούτα,
  • 2-3 μερίδες γαλακτοκομικά.

Όμως, στον πραγματικό κόσμο, ένα πιάτο στο εστιατόριο μάλλον δε θα σου δώσει τις σωστές ποσότητες
από κάθε διατροφική ομάδα. Στην πραγματικότητα, ένα πιάτο μπορεί να έχει παραπάνω μερίδες από κάποιες ομάδες τροφίμων, το οποίο μπορεί να σε δυσκολέψει.

«Στις ημέρες μας τείνουμε να τρώμε υπερβολικά ακριβώς γιατί παίρνουμε πολλά» τονίζει η Δέσποινα Μαρσέλου, κλινική διαιτολόγος – διατροφολόγος, ΜSc, BSc.

Δώσε προσοχή στον οδηγό που ακολουθεί και μάθε τι σημαίνει μία μερίδα από κάθε διατροφική ομάδα και πώς θα την υπολογίζεις με τα χέρια σου, όταν δε θα μπορείς να τη ζυγίζεις.

Διάβασε επίσης: Μήπως τρώμε παραπάνω και φταίει το Instagram γι’ αυτό; Ποια είναι η σωστή μερίδα φαγητού;

Περισσότερες μερίδες: πες «ναι» στα λαχανικά

Η Δέσποινα Μαρσέλου συστήνει εύρος επιλογών για να ταιριάζει σε κάθε τρόπο ζωής. Βάλε στόχο το χαμηλότερο όριο για τους υδατάνθρακες (5 μερίδες) και την πρωτεΐνη (2 μερίδες) αν δεν είσαι δραστήρια. Σε νέες έρευνες υποστηρίζεται ότι το να τρως περισσότερα λαχανικά σε ωφελεί. Επομένως, αν και οι διεθνείς συστάσεις είναι στις 5 μερίδες, η ειδικός επισημαίνει ότι δε θα σου κάνει κακό να βάλεις περισσότερα λαχανικά στη διατροφή σου.

Συρρίκνωσέ το

Όσο περισσότερα βλέπεις τόσο περισσότερα τρως. Ακόμη και οι ειδικοί της διατροφής σερβίρουν μεγαλύτερη ποσότητα φαγητού στους εαυτούς τους όταν χρησιμοποιούν μεγαλύτερα μπολ, επισημαίνεται σε έρευνα του Πανεπιστημίου Cornell. Βάλε μικρότερα πιάτα και… κορόιδεψε τον εαυτό σου για να τρως λιγότερο.

Η γενιά του «καθαρού πιάτου»

Η μαμά σου σου έλεγε πάντα να μην αφήνεις ποτέ τη δύναμή σου (ήτοι η τελευταία μπουκιά) και να καθαρίζεις το πιάτο σου; Είναι καλή συνήθεια, αλλά όχι αν το δικό σου είναι παραγεμισμένο. Σέρβιρε μικρότερη ποσότητα φαγητού ή ζήτα στο εστιατόριο να κάνουν το μισό σου φαγητό πακέτο. Έτσι, η σιλουέτα σου δε θα κινδυνεύει!

Κι από πρωτεΐνη;

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

#shapegreece