Βασικά τρόφιμα που πρέπει να έχεις στα ντουλάπια σου για γρήγορα υγιεινά γεύματα

Μια σωστά εξοπλισμένη κουζίνα αποτελεί σύμμαχο της καλής υγείας.

βασικες τροφες στα ντουλαπια της κουζίνας iStock

"Η καλή υγεία από τα ντουλάπια της κουζίνας φαίνεται" συμφωνούν ομόφωνα οι ειδικοί διατροφής και εν μέρη έχουν δίκαιο. Αφού για την απόκτηση γερού ανοσοποιητικού αλλά και για την σωστή διαχείριση του βάρους στο πέρασμα των χρόνων, η υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή αποτελεί αναπόσπαστη επιλογή. Πολλοί θεωρούν πως η προετοιμασία ενός υγιεινού γεύματος απαιτεί, εκτός από αρκετό χρόνο, εξεζητημένα υλικά και τροφές που είναι δύσκολο να βρεθούν σε κάθε κουζίνα.

Ωστόσο, η πεποίθηση αυτή μάλλον αποτελεί μια δικαιολογία, αφού αν το καλοσκεφτούμε, σύμφωνα με τις υποδείξεις των ειδικών, υπάρχουν βασικές (και απολύτως "απλές") τροφές, τις οποίες όταν έχουμε πάντα στην διάθεση μας, μπορούμε να ετοιμάσουμε γρήγορα και εύκολα, νόστιμα και θρεπτικά γεύματα. Αυτές είναι:

Φακές και φασόλια (αποξηραμένα ή/και σε κονσέρβα)

Οι φακές και τα φασόλια αποτελούν εξαιρετικής θρεπτικής αξίας όσπρια, τα οποία μπορείς να διατηρείς στην κουζίνα σου για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Προσφέρουν πληθώρα θρεπτικών συστατικών όπως φυτικές ίνες, μαγνήσιο, βιταμίνη Β και σίδηρο, ενώ μπορούν να μαγειρευτούν με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους, από μια απλή πράσινη σαλάτα με γαρνιτούρα βραστής φακής έως ζεστές σούπες.

Δημητριακά

Και δεν εννοούμε μόνο τις νιφάδες που πιθανότατα τρως για πρωινό. Στα ντουλάπια της κουζίνα σου πρέπει να υπάρχουν βρώμη, καστανό ρύζι, κινόα, φαγόπυρο, τα οποία μπορούν να λειτουργήσουν συμπληρωματικά σε ένα γεύμα με κρέας ή ψάρι, εμπλουτίζοντας το με βιταμίνες και φυτικές ίνες.  Μάλιστα, αν τα προφυλάξεις από την υγρασία και τη σκόνη, διατηρούνται σε ασφαλές μέρος από μήνες έως και ένα - δύο χρόνια.

Ξηροί καρποί

Οι ξηροί καρποί και τα φυσικά βούτυρα τους (φυστικοβούτυρο, αμυγδαλοβούτυρο κ.α.) παρέχουν στον οργανισμό υγιή λίπη, χορταστική πρωτεΐνη, φυτικές ίνες και μια σειρά από βιταμίνες και μέταλλα. Επομένως, αποτελούν μια γρήγορη και εύκολη επιλογή σνακ που μπορείς να έχεις πάντα στην τσάντα σου. Διατηρούνται κυρίως σε θερμοκρασία δωματίου και μπορούν να καταναλωθούν σε 4 έως 6 μήνες.

Μέλι ή σιρόπι σφενδάμου

Η ύπαρξη μιας γλυκιάς και νόστιμης προσθήκης στη διατροφή μας είναι σχεδόν απαραίτητη. Το μέλι και το σιρόπι σφενδάμου αποτελούν φυσικές πηγές γλυκύτητας που ταιριάζουν σε αρκετές συνταγές, αντικαθιστώντας επιτυχώς τη ζάχαρη. Πέραν αυτού προσφέρουν σημαντικά οφέλη στον οργανισμό, αφού το βιολογικό μέλι έχει αντιμικροβιακές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και περιέχει ισχυρά αντιοξειδωτικά, ενώ το σιρόπι σφενδάμου, που είναι επίσης πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, διαθέτει (μικρές) ποσότητες θρεπτικών συστατικών όπως μαγνήσιο, κάλιο και μαγγάνιο.

Μπαχαρικά και αποξηραμένα βότανα

Τα μπαχαρικά και τα βότανα αναδεικνύουν τη γεύση των πιάτων και είναι απόλυτα χρήσιμα σε κάθε σχεδόν συνταγή. Επιπλέον, η προσθήκη μπαχαρικών αλλά και βοτάνων στη διατροφή μας, βελτιώνει σημαντικά την υγεία του οργανισμού μας. Και αυτό γιατί, για παράδειγμα, ο κουρκουμάς, η κανέλα, το τζίντζερ, η ρίγανη κ.α. προσφέρουν εντυπωσιακά οφέλη στην καρδιά ενώ μάλιστα μειώνουν την φλεγμονή στο σώμα.

"Μακράς διάρκειας" φρούτα και λαχανικά

Οι περισσότερες ποικιλίες φρούτων και λαχανικών έχουν σχετικά μικρή διάρκεια και σαπίζουν σε μόλις λίγες ημέρες από την αγορά τους. Υπάρχουν, ωστόσο, ορισμένα φρούτα και λαχανικά που διατηρούνται περισσότερο φρέσκα, προσφέροντάς πολλές βιταμίνες στον οργανισμό. Αυτά είναι η γλυκοπατάτα, η κολοκύθα, τα καρότα, τα εσπεριδοειδή, τα μήλα, το ρόδι, το λάχανο, τα παντζάρια κ.α. Μερικά πρέπει να φυλάσσονται στο ψυγείο ώστε να παρατείνουμε τη διάρκεια ζωής τους.

Αυγά

Τα αυγά είναι μια ευέλικτη τροφή που καταναλώνεται με διάφορους τρόπους οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας. Είναι γεμάτα με πρωτεΐνη, βιταμίνες και μέταλλα, γι' αυτό και θεωρούνται από πολλούς ως πολυβιταμίνες της φύσης. Τα αυγά, αν και είναι μια ευαίσθητη τροφή, μπορούν να μείνουν στο ψυγείο έως και πέντε εβδομάδες, ωστόσο είναι σημαντικό να προσέχεις την ημερομηνία συλλογής αλλά και λήξης τους.

Γιαούρτι

Ένα ακόμα τρόφιμο που μπορεί να αποτελέσει από μόνο του ολοκληρωμένο γεύμα ή να συμπληρώσει μια συνταγή. Μπορείς να απολαύσεις ένα γιαούρτι (χωρίς ζάχαρη) με φρούτα ή να προσθέσεις δύο τρεις κουταλιές από αυτό στα smoothies σου. Η προσθήκη αυτού στην καθημερινή διατροφή σου, σε προστατεύει από διάφορες μακροχρόνιες παθήσεις, όπως ο διαβήτης, χάρη στις ευεργετικές ιδιότητες των συστατικών του.  

Άλλες τροφές

Η κουζίνα σου πρέπει επίσης να περιέχει και άλλες βασικές τροφές που θα δημιουργούν τα μεγάλα γεύματα σου, όπως κόκκινο κρέας, ψάρι, πουλερικά. Οι εν λόγω προσθήκες θα σου χαρίσουν ζωτικής σημασίας θρεπτικά συστατικά, όμως καλό είναι να επιλέγεις με βάση τις δικές σου ανάγκες τις ποσότητες που θα διατηρείς είτε φρέσκες στο ψυγείο για μερικές ημέρες, είτε κατεψυγμένες για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Τα μπαχαρικά που κάνουν το φαγητό υγιεινό (καγιέν αντί για μαύρο πιπέρι και δεντρολίβανο αντί για βασιλικό!)

Φαγητό απέξω: 7 κανόνες για υγιεινές επιλογές σε πακέτο

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i