Σπαγγέτι με σάλτσα παντζαριού: Η πιο νόστιμη και υγιεινή εκδοχή της μακαρονάδας

Ένας καλός λόγος να προσθέσεις τα παντζάρια στο διατροφικό σου πλάνο.

μακαρονια με παντζαρι iStock

Τα παντζάρια ανήκουν πλέον στην κορυφή μιας υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής καθώς τα θρεπτικά συστατικά που διαθέτουν ωφελούν συνολικά τον οργανισμό. Πλούσια σε ζωτικής σημασίας μέταλλα όπως το κάλιο, το ασβέστιο, το σίδηρο, το μαγνήσιο, το φώσφορο και το νάτριο, το "κοκκινογούλι", όπως επίσης είναι γνωστό το παντζάρι, έχει αποδειχθεί ότι αυξάνει τα επίπεδα ενέργειας, βελτιώνει την αντοχή, μειώνει την χοληστερίνη και την υψηλή αρτηριακή πίεση, ενώ ταυτόχρονα φροντίζει την υγεία του εγκεφάλου.

Τα αμινοξέα, οι βιταμίνες A, B και C, τα αντιοξειδωτικά όπως φλαβονοειδή και καροτενοειδή και οι φυτικές ίνες είναι μερικοί ακόμα καλοί λόγοι να προσθέσεις το εν λόγω λαχανικό στα γεύματα σου. Η γλυκιά και ζουμερή γεύση του αποτελεί χαρακτηριστικό της ευελιξίας του ως συστατικό, αφού εκτός από σαλάτες, ταιριάζει άψογα σε σούπες, smoothies, χυμούς και άλλες παρασκευές. Ανάμεσα σε αυτές βρίσκεται και η συνταγή της διατροφολόγου Hazel Wallace για σπαγγέτι με σπιτική σάλτσα παντζαριού. Μια νόστιμη και πρωτίστως υγιεινή εκδοχή για να απολαύσεις χωρίς ενοχές τα αγαπημένα σου ζυμαρικά.

Υλικά: (τέσσερις μερίδες)

300 γρ ωμά παντζάρια

40 ml έξτρα παρθένο ελαιόλαδο

2 σκελίδες σκόρδο (τριμμένες)

Χυμό από 1 λεμόνι

360 γρ μακαρόνια

160 γρ τυρί φέτα θρυμματισμένη (προαιρετικά)

Φρέσκος άνηθος για γαρνίρισμα

Εκτέλεση:

Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 180 βαθμούς. Χρησιμοποιώντας ένα μαχαίρι αφαιρούμε τις άκρες των παντζαριών και πλένουμε προσεκτικά με άφθονο νερό να φύγουν τυχόν χώματα. Τυλίγουμε κάθε παντζάρι σε ένα κομμάτι αλουμινόχαρτο και τοποθετούμε στο φούρνο, όπου ψήνουμε για 30 λεπτά μέχρι να μαλακώσουν. Αφού είναι έτοιμα αφήνουμε στην άκρη να κρυώσουν για 10 λεπτά. Όσο κρυώνουν ετοιμάζουμε τα ζυμαρικά σύμφωνα με τις οδηγίες της συσκευασίας.

Όταν τα παντζάρια είναι κρύα και μπορούμε να τα διαχειριστούμε, αφαιρούμε την εξωτερική φλούδα και τα πολτοποιούμε με ένα πιρούνι, όσο το δυνατόν περισσότερο. Έπειτα τα βάζουμε στο μπλέντερ με το ελαιόλαδο, το σκόρδο, το αλάτι και το χυμό λεμονιού και ανακατεύουμε πολύ καλά. Ρίχνουμε το μείγμα σε ένα τηγάνι και ζεσταίνουμε σε χαμηλή φωτιά για λίγα λεπτά προσθέτοντας νερό από τα βρασμένα μακαρόνια. Έπειτα βάζουμε τα μακαρόνια στην σάλτσα και ανακατεύουμε. Σερβίρουμε γαρνίροντας με τυρί και τον φρέσκο άνηθο.

Διάβασε επίσης: Σαλάτα με φακές και κινόα για ένα γεύμα με πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i