Δεν είναι μπανάνες, είναι πλατέινς! Τι είναι αυτό;

Στην πραγματικότητα, τα πλατέινς είναι η 10η πιο σημαντική βασική τροφή στον κόσμο σήμερα.

μπανανες_διατροφη istock

Μοιάζει με την κοινή μπανάνα, αλλά έχει μεγαλύτερο μέγεθος. Το πλατέινς είναι στενός συγγενής των μπανανών αλλά πολλοί τα μπερδεύουν. Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένες σημαντικές διαφορές ανάμεσα τους που τα διακρίνουν, παρά την εξαιρετική ομοιότητά τους στο εξωτερικό.

Για παράδειγμα το πλατέινς είναι πιο αμυλώδες, περιέχει λιγότερη ζάχαρη από τις μπανάνες και είναι πολύ πιο ευέλικτο ως συστατικό για το μαγείρεμα. To φυτό plantain ετυμολογικά προέρχεται από την ελληνική λέξη "πλάτανος", το πλατάνι δηλαδή, γιατί απλώνεται σε πλάτος (στη Λατινική Αμερική αποτελούν βασικό είδος διατροφής και προφέρεται plαtanos). Παρόλο που τα δύο είδη δεν έχουν μεταξύ τους ουδεμία σχέση, τα ενώνει αυτό το κοινό χαρακτηριστικό: η απλωτή διάταξη του φυλλώματός τους.

Δεν έχει συγκεκριμένη καλλιεργητική περίοδο και, ως εκ τούτου, είναι διαθέσιμο όλο το χρόνο. Αυτό καθιστά τα ώριμα πλατέινς μια πολύτιμη, αξιόπιστη πηγή τροφής για τις αναπτυσσόμενες χώρες. Ένα φλιτζάνι (περίπου 148 γραμμάρια) ωμό πλατέινς περιέχει περίπου τα εξής:

  • 181 θερμίδες
  • 47,2 γραμμάρια υδατάνθρακες
  • 1,9 γραμμάρια πρωτεΐνης
  • 0,5 γραμμάρια λίπους
  • 3,4 γραμμάρια φυτικών ινών

Διαβάστε επίσης: Σου αρέσουν μόνο οι μπανάνες; Μπορεί η μεγάλη κατανάλωσή τους να κάνει κακό;

Πλατέινς: Τα 6 οφέλη του για την υγεία 

  1. Αποτελεί σημαντική πηγή καλίου
  2. Συμβάλει στην υγεία του πεπτικού συστήματος
  3. Μειώνει τις ελεύθερες ρίζες
  4. Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα
  5. Προωθεί την υγιή λειτουργία του εγκεφάλου
  6. Είναι σημαντική πηγή μαγνησίου

πλατεινς_οφελη
istock

1. Αποτελεί σημαντική πηγή καλίου

Υπάρχουν 913 mg καλίου σε ένα φλιτζάνι μαγειρεμένα, πολτοποιημένα πλατέινς. Αυτό αντιπροσωπεύει περίπου το 27% της συνιστώμενης ημερήσιας ποσότητας καλίου, καθιστώντας τα μία από τις πιο πλούσιες σε κάλιο τροφές στον πλανήτη. Το κάλιο είναι το τρίτο πιο άφθονο μέταλλο στο σώμα, αλλά όταν εξαντλείται, μπορεί να επηρεάσει τη λειτουργία ορισμένων οργάνων και διεργασιών.

2.  Συμβάλει στην υγεία του πεπτικού συστήματος

Έρευνα που διεξήχθη στο Πρόγραμμα του Τμήματος Εσωτερικής Ιατρικής και Διατροφικών Επιστημών του Πανεπιστημίου του Κεντάκι υποδεικνύει ότι η κατανάλωση ινών όπως περιέχουν τα ώριμα πλατέινς είναι ένας πολύ καλός τρόπος για την ανακούφιση από τη δυσκοιλιότητα και την ανακούφιση από αιμορροΐδες και πεπτικές παθήσεις όπως η εκκολπωματίτιδα.

3. Μειώνει τις ελεύθερες ρίζες

Οι ελεύθερες ρίζες, οι οποίες παράγονται όταν το σώμα σου διασπά τα τρόφιμα ή όταν εκτίθεσαι σε άλλα επιβλαβή στοιχεία όπως ο καπνός του τσιγάρου ή η ακτινοβολία, παίζουν ρόλο στη γήρανση, τις ασθένειες και τον καρκίνο. Η βιταμίνη C είναι ένα αντιοξειδωτικό που καταπολεμά τις βλάβες από τις ελεύθερες ρίζες.

Μια μερίδα πλατέινς μπορεί να παρέχει πάνω από το 35% της βιταμίνης C που απαιτείται ημερησίως, καθιστώντας το ένα από τα καλύτερα τρόφιμα με βιταμίνη C.

4. Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα

Τα πλατέινς περιέχουν το 36% της ημερήσιας συνιστώμενης ποσότητας βιταμίνης Α. Ως άλλο ισχυρό αντιοξειδωτικό, η βιταμίνη Α παρέχει μια σειρά από οφέλη στον οργανισμό. Μαζί με τη βιταμίνη C, βοηθά στον έλεγχο της ανοσολογικής σου απόκρισης, η οποία σε προστατεύεις από ιώσεις, λοιμώξεις και ασθένειες, και μια σειρά από σημαντικές αποκρίσεις του ανοσοποιητικού συστήματος βασίζονται στη βιταμίνη Α για τη σωστή απόδοση του.

5. Προωθεί την υγιή λειτουργία του εγκεφάλου

Η βιταμίνη Β6, που ονομάζεται επίσης πυριδοξίνη, δημιουργεί αρκετούς σημαντικούς νευροδιαβιβαστές που μεταφέρουν πληροφορίες από το ένα κύτταρο στο άλλο. Μια μερίδα πλατέινς μπορεί να παρέχει έως και το 24% της ημερήσιας ποσότητας που χρειάζεσαι σε βιταμίνη Β6.

Η βιταμίνη Β6 ωφελεί την υγιή λειτουργία του εγκεφάλου και, όπως υποδεικνύεται σε έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Cochrane Database of Systematic Reviews, ότι βοηθάει στη δημιουργία ορμονών όπως η σεροτονίνη και η νορεπινεφρίνη, που διατηρούν σταθερή τη μελατονίνη, η οποία ρυθμίζει το "ρολόι" του σώματος.

6. Είναι σημαντική πηγή μαγνησίου

Η ανεπάρκεια μαγνησίου είναι ένα πολύ κοινό πρόβλημα λόγω του τρόπου διατροφής στη Δύση και το εξαντλημένο έδαφος λόγω της εντατικής καλλιέργειας. Τα πλατέινς προσφέρουν περίπου το 16% της καθημερινής σου ανάγκης για μαγνήσιο, κάτι που είναι ιδιαίτερα σημαντικό επειδή το μαγνήσιο επηρεάζει περισσότερες από 300 βιοχημικές αντιδράσεις στο σώμα.

Διαβάστε επίσης: Μπανάνες: Προκαλούν ή ανακουφίζουν τη δυσκοιλιότητα;

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i