6 συστατικά που οι διατροφολόγοι αποφεύγουν να βάλουν στο smoothie τους

Όχι μέλι ή χυμό; Τι ΔΕΝ χρειάζεται να βάλεις στο smoothie σου σύμφωνα με διαιτολόγους;

smoothie-bowls

6 συστατικά που οι διατροφολόγοι δεν θα έβαζαν ποτέ στο smoothie τους. Χρειάζονται περισσότερα πράγματα για να ετοιμάσεις μία θρεπτική συνταγή για smoothie από το να προσθέσεις απλώς τα συστατικά μέσα στο μπλέντερ.

Μερικές μόνο κακές επιλογές μπορεί να σε οδηγήσουν σε ένα ρόφημα γεμάτο με ζάχαρη κι θερμίδες αντί για ένα υγιεινό και δροσιστικό ποτό. Οι διαιτολόγοι συμφωνούν ότι είναι αρκετά σημαντικό να χρησιμοποιείς συστατικά από πραγματικές τροφές, καθώς το να το παρακάνεις με πρόσθετα που έχουν υποστεί υψηλή επεξεργασία μπορεί να σε οδηγήσει στο να δημιουργήσεις ένα «τέρας» ζάχαρης και θερμίδων.

Διάβασε παρακάτω τα 6 συστατικά τα οποία οι διατροφολόγοι δεν προσθέτουν ποτέ στο smoothie τους.

Παγωμένο γιαούρτι (Frozen yogurt)

Φυσικά και το παγωτό ανήκει στα απαγορευμένα, καθώς μόλις το βάλεις στο μπλέντερ θα έχεις ένα μιλκσέικ και όχι smoothie. Αλλά, αν και περιέχει λιγότερες θερμίδες από το παγωτό, το παγωμένο γιαούρτι θα πρέπει να αποφεύγεται επίσης.

«Υπάρχει και πάλι πολλή ζάχαρη σε αυτό, ενώ δεν πρόκειται να σε θρέψει», λέει η Sara Haas, RDN, LDN και εκπρόσωπος της Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτολογίας.

6 συστατικά που οι διατροφολόγοι αποφεύγουν να βάλουν στο smoothie τους - εικόνα 1

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: 4 συνταγές για αδυνατιστικά smoothies

Γλυκαντικά

Εάν το smoothie σου περιέχει κάποιο φρούτο, τότε δεν χρειάζεται κάποια πρόσθετη γλυκαντική ουσία.

«Δεν θα προσέθετα ποτέ ζάχαρη κρυσταλλική, μέλι ή νέκταρ αγαύης, καθώς ήδη αποκτάς αρκετή γλυκύτητα από τα φρούτα», λέει η Torey Armul, MS, RDN, CSSD, LD και εκπρόσωπος της Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτολογίας. Και ενώ τα φρούτα αποτελούν έναν καλό τρόπο να γλυκάνεις λίγο το smoothie σου, φρόντισε να προσέχεις τις μερίδες.

«Να προσθέτεις μόνο μία κούπα, επειδή όσο περισσότερα φρούτα προσθέτεις, τόσο περισσότερη ζάχαρη και θερμίδες προστίθενται», τονίζει η Angela Ginn-Meadow, RD, LDN, CDE και εκπρόσωπος της Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτολογίας.

Δες τα υπόλοιπα στοιχεία που αποφεύγουν οι διατροφολόγοι στο smoothie τους:

Χυμός

Χυμός

Το να προσθέσεις χυμό φρούτων στο smoothie σου δεν θα του δώσει έξτρα γεύση ή θρεπτικά στοιχεία, κατά την Ginn-Meadow. Εκτός του ότι οι χυμοί είναι συχνά γεμάτοι ζάχαρη και θερμίδες, καλύτερο είναι να προτιμάς το πραγματικό φρούτο αντί για τον χυμό του ή κάποιον συμπυκνωμένο χυμό.«Προτίμησε φρούτα πλούσια σε φυτικές ίνες όπως τα μούρα, τα αχλάδια, τα μήλα, ενώ μπορείς να προσθέσεις πράσινα φυλλώδη λαχανικά για επιπλέον φυτικές ίνες», λέει η Vandana Sheth, , RDN, CDE και εκπρόσωπος της Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτολογίας.

Γιαούρτι με γεύση

Γιαούρτι με γεύση

Το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να στοχεύεις στο απλό γιαούρτι, ώστε να μειώσεις τα πρόσθετα σάκχαρα. Σύμφωνα με την Αμερικανική Ένωση Καρδιολογίας, οι άνδρες θα πρέπει να καταναλώνουν μόνο 37,5g από πρόσθετα σάκχαρα την ημέρα, ενώ οι γυναίκες μόλις 25g την ημέρα. Κάποια γιαουρτάκια με γεύση περιέχουν περίπου 26g ζάχαρης ανά κυπελάκι, δηλαδή ξεπερνούν ήδη τη συνιστώμενη ποσότητα για τις γυναίκες.H Hass δεν προσθέτει ποτέ γιαούρτι με γεύση στο smoothie της. Αντιθέτως, χρησιμοποιεί γιαούρτι απλό με χαμηλά λιπαρά, το οποίο τυπικά περιέχει μόλις 6 με 9gr ζάχαρης ανά μερίδα, ενώ μειώνει την ποσότητα που προσθέτει στα 120 με 170gr. Καλό θα ήταν να διαβάζεις προσεκτικά τις ετικέτες των τροφίμων που αγοράζεις και να προσπαθείς να διατηρείς την πρόσθετη ζάχαρη που λαμβάνεις μέσα στη συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα. 

Πρωτεΐνη σε σκόνη

Πρωτεΐνη σε σκόνη

Πολλοί διατροφολόγοι προτιμούν να ανακαλύπτουν άλλες πηγές πρωτεΐνης. «Προτιμώ να προσθέτω γιαούρτι, τυρί κότατζ και τόφου. Εάν όμως προτιμάς κάποια σκόνη πρωτεΐνης, καλό θα ήταν να αναζητάς για κάποιο προϊόν το οποίο δεν περιέχει πολλά πρόσθετα σάκχαρα και δεν περιέχει υπερβολικές ποσότητες πρωτεΐνης», αναφέρει η Seth. Στα smoothies σου, το καλύτερο είναι να προσθέτεις μόνο 20-30gr πρωτεΐνης. Υπάρχουν κατά την Seth και σκόνες στην αγορά που περιέχουν μέχρι και 45-50gr πρωτεΐνης, αλλά αυτό ίσως είναι υπερβολικό. 

Αποξηραμένα φρούτα

Αποξηραμένα φρούτα

«Επειδή τα αποξηραμένα φρούτα δεν έχουν τόσο μεγάλη πυκνότητα όσο τα φρέσκα, πρέπει να τρως περισσότερο για να νιώσεις ικανοποίηση», λέει η Ginn-Meadow. Στα αποξηραμένα φρούτα το περισσότερο από το νερό έχει αφαιρεθεί κατά τη διαδικασία της αφυδάτωσης, είτε με φυσικό τρόπο είτε με εξειδικευμένο εξοπλισμό.Κάποια προϊόντα αποξηραμένων τροφίμων είναι και γεμάτα με πρόσθετα σάκχαρα. Κατά μέσο όρο, μόνο το 1/3 της κούπας των αποξηραμένων κράνμπερις περιέχει περίπου 26gr ζάχαρης. Καλύτερο θα είναι, λοιπόν, να χρησιμοποιείς πραγματικά φρούτα για να προσθέσεις φυτικές ίνες και διάφορες υφές στο smoothie σου και να αποφύγεις να ξεπεράσεις την ημερήσια συνιστώμενη ποσότητα ζάχαρης.

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i