Διατροφή χωρίς γαλακτοκομικά: Τελικά πρέπει να την ακολουθούμε;

Κατά πόσο τα γαλακτοκομικά είναι απαραίτητα;

26.01.2020

Γράφει: Βίκυ Πασχάλη

εχεις διαβασει

Διατροφή χωρίς γαλακτοκομικά

Τα γαλακτοκομικά περιέχουν αμινοξέα απαραίτητα στον οργανισμό μας για την ανάπτυξη και την επιδιόρθωση των ιστών του σώματος. Άρα είναι καλό να ακολουθείς μια διατροφή χωρίς γαλακτοκομικά;

Σε πρόσφατη μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Σάρεϊ στην Αγγλία, βρέθηκε πως τα μη γαλακτοκομικά «γάλατα» έχουν χαμηλή ή καθόλου περιεκτικότητα σε ιώδιο (τα γαλακτοκομικά είναι βασική πηγή αυτού του μετάλλου).

Δες επίσης:  Μπάλες ενέργειας: 10 διαφορετικές συνταγές χωρίς ψήσιμο για το πιο υγιεινό σνακ

Διατροφή χωρίς γαλακτοκομικά: Το πρόβλημα αν δεν τρως:

  • Σε πείραμα στη Σουηδία ανακαλύφθηκε πως οι γυναίκες που ακολουθούν διατροφή Paleo (δηλαδή χωρίς γαλακτοκομικά) ήταν πιο πιθανό να παρουσιάσουν ήπια ανεπάρκεια ιωδίου από εκείνες που έκαναν νορβηγική διατροφή. Το ιώδιο παίζει σημαντικό ρόλο στην παραγωγή των θυρεοειδικών ορμονών που ρυθμίζουν το θυρεοειδή.
  • Επιπλέον, η ανεπάρκειά του μπορεί να προκαλέσει προβλήματα γονιμότητας και στην εγκυμοσύνη. «Εάν έχεις αποκλείσει τα γαλακτοκομικά, καλό είναι να χρησιμοποιείς ιωδιούχο επιτραπέζιο αλάτι αντί για θαλασσινό» συνιστά η διατροφολόγος Keri Gans, συγγραφέας του The Small Change Diet. Ή αύξησε την κατανάλωση των φυσικών πηγών του, όπως θαλασσινά, αβγό και φύκια.

Δες επίσης: Διαλυτές και αδιάλυτες φυτικές ίνες: Τα οφέλη, οι διαφορές τους και πού θα τις βρεις

Ποια είναι τα βασικά οφέλη της κατανάλωσης γαλακτοκομικών; 

  • Είναι απαραίτητα για την καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος, καθώς διατηρεί τη μυελίνη (το «στρώμα» που προστατεύει τα νευρικά κύτταρα) και αποτελεί πρόδρομο της ισταμίνης, ενός βασικού νευροδιαβιβαστή στο σώμα μας. Η ισταμίνη παίζει σημαντικό ρόλο στο ανοσοποιητικό, προστατεύει το στομάχι και τη σεξουαλική υγεία.
  • Απαιτούνται επίσης για την παρασκευή των ερυθρών κυττάρων και προστατεύει τους ιστούς από τις φθορές που προκαλούνται από την ακτινοβολία και τα βαρέα μέταλλα. Φυσική πηγή της είναι τα ζωικά τρόφιμα και κυρίως τα γαλακτοκομικά, με βασικά το γάλα και τη φέτα.

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

#shapegreece