Διατροφή για πρόληψη ασθενειών: 8 συμβουλές μαγειρικής ιατρικής

Παραφράζοντας τον Ιπποκράτη, αλλά κρατώντας την ουσία, η διατροφή γίνεται πολύ σημαντικός παράγοντας για καλή υγεία.

Διατροφή για πρόληψη ασθενειών

Από τη Δέσποινα Μαρσέλου, κλινικό διαιτολόγο με εξειδίκευση στα αυτοάνοσα και μετεκπαίδευση στη φυτοφαγία, εξ αποστάσεως λέκτορα στο Winchester University και επιστημονική συνεργάτιδα των plant based professionals Αγγλίας (getactive.gr, notanordinarymum.gr)

Φαντάσου να έχεις τη γνώση να επιλέγεις τροφές που αποτρέπουν τις ασθένειες, όπως τον καρκίνο του μαστού τρώγοντας μπρόκολο και πίτσα με ελιές Καλαμών. Να κρατάς μακριά το Αlzheimer βάζοντας στη διατροφή σου τα γογγύλια και να κρατάς υπό έλεγχο της καρδιακές παθήσεις με ένα κομμάτι μαύρης σοκολάτας και μια χούφτα αμύγδαλα κάθε μέρα. Αυτό είναι η διατροφική ιατρική στην πράξη.

Διατροφή για πρόληψη ασθενειών: 8 συμβουλές μαγειρικής ιατρικής

• Εάν υπάρχει ιστορικό καρκίνου του δέρματος στην οικογένεια: Πρόσθεσε στη διατροφή σου ρόδι, ντομάτα, μαύρη σοκολάτα. Τα αντιοξειδωτικά σ’ αυτά τα φαγητά μπορούν και «μεταναστεύουν» στο δέρμα κάνοντάς το πιο ανθεκτικό στις υπεριώδεις

ακτίνες. Προφανώς, δεν αντικαθιστά το αντηλιακό, αλλά είναι μια μέθοδος ενίσχυσης.

• Η προσθήκη συγκεκριμένων μπαχαρικών, όπως σκόρδο, κανέλα, ρίγανη και θυμάρι, στο μαγείρεμα έχει αποδειχτεί ότι μειώνει την ανάπτυξη Ε.coli μέχρι και 90% σε μη μαγειρεμένο κρέας.

• Επίλεγε φρέσκο τζίντζερ, τριμμένο στις σούπες, τις σαλάτες, στο ρύζι και τα όσπρια. Το τζίντζερ είναι πλούσιο σε αντιφλεγμονώδεις ουσίες.

• Η προσθήκη μιας φλούδας λεμονιού ή πορτοκαλιού στο αφέψημά σου μειώνει κατά 42% την πιθανότητα εμφάνισης καρκίνου του δέρματος.

• Η καθημερινή κατανάλωση πράσινων λαχανικών, φρούτων καθώς και σταυρανθών λαχανικών μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης πέτρας στη χολή.

• Σύνθλιψε το σκόρδο και άφησέ το να «ξεκουραστεί» για 10 λεπτά πριν το προσθέσεις στην σαλάτα. Με αυτό τον τρόπο, το ένζυμο αλλινάση μετατρέπεται σε αλλισίνη, ουσία με ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση.

• Συνδύασε ελαιόλαδο με ντομάτες ή και με πάστα ντομάτας για μεγαλύτερη απορρόφηση λυκοπενίου. Η πάστα ντομάτας έχει 10 φορές περισσότερο λυκοπένιο, αλλά μόνο 25% του λυκοπενίου απορροφάται χωρίς κάποια λιπαρή πηγή.

• Πρόσθεσε 1 κουταλάκι του γλυκού ξίδι σε ένα γεύμα υψηλό σε υδατάνθρακες για να μειώσεις την άνοδο του σακχάρου στο αίμα, την έκκριση της ινσουλίνης και των τριγλυκεριδίων κατά 20% μέσα σε 1 ώρα.

5 μικρές αλλαγές τώρα για καλή υγεία και καλύτερη ζωή στα 20, στα 30 και αργότερα!

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i