Φρέσκα ή αποξηραμένα φρούτα; Ποια είναι πιο θρεπτικά;

Κάνουμε ένα crash test ανάμεσα στα δύο είδη και στα θρεπτικά συστατικά τους.

16.10.2019

Γράφει: Επιστημονικός Συνεργάτης Shape

εχεις διαβασει

Φρέσκα ή αποξηραμένα φρούτα

Από τη Δήμητρα Γλυνού, κλινικό διαιτολόγο – διατροφολόγο (@glinoudimitra)

Τα αποξηραμένα φρούτα είναι αρκετά διαδεδομένα τελευταία και κάποια μάλιστα έχουν και τη φήμη των superfood. Χρησιμοποιούνται συχνά σαν υποκατάστατα των φρέσκων φρούτων στην καθημερινή διατροφή, γιατί κυρίως συντηρούνται μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα, είναι πιο οικονομικά σε σύγκριση με τις αυξημένες τιμές των φρέσκων φρούτων, αλλά και πιο γλυκιά γεύση από αυτά. Τα αποξηραμένα φρούτα είναι ένα εύκολο και γρήγορο σνακ που μπορείς να πάρεις παντού μαζί σου ή να τα φυλάς σε ένα συρτάρι του γραφείου για ώρα ανάγκης. Το ερώτημα που προκύπτει, λοιπόν, είναι κατά πόσο τα αποξηραμένα φρούτα μπορούν από να αντικαταστήσουν επάξια τα φρέσκα φρούτα στη διατροφή μας και αν έχει θρεπτικά οφέλη η συχνή κατανάλωσή τους.

Διάβασε επίσης: Πώς να αποξηράνω σύκα; Δες πώς θα το κάνεις βήμα βήμα

Μερικά πλεονεκτήματα των αποξηραμένων φρούτων:

Φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά
Βασικό πλεονέκτημα των αποξηραμένων φρούτων είναι η υψηλή τους συγκέντρωση σε φυτικές ίνες, απαραίτητες για την καλύτερη λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος, γιατί κατά τη διαδικασία της ξήρανσης αφαιρείται το νερό που εμπεριέχεται στο φρούτο. Παράλληλα, αποτελούν καλή πηγή αντιοξειδωτικών. Αποξηραμένα φρούτα, όπως βερίκοκα, δαμάσκηνα, σύκα, κράνμπερι και σταφίδες, παρά το μικρό τους μέγεθος, έχουν μεγάλη διατροφική αξία.

Υψηλή συγκέντρωση θρεπτικών συστατικών
Επιπρόσθετα, πολλά αποξηραμένα φρούτα έχουν υψηλές συγκεντρώσεις σε σίδηρο, σελήνιο και κάλιο, θρεπτικά συστατικά που έχουν να κάνουν κυρίως με καλύτερη αιματολογική και μυϊκή υγεία και λειτουργία. Ιδιαίτερα οι σταφίδες συστήνονται συχνά σε άτομα που πάσχουν από αναιμία.

Υψηλή θερμιδική αξία
Ωστόσο, με τη διαδικασία της ξήρανσης αυξάνεται ταυτόχρονα η συγκέντρωση σακχάρων και θερμίδων στα φρούτα. Η ζάχαρη των αποξηραμένων φρούτων, αν και φυσική, είναι πολύ περισσότερη σε σύγκριση με ίδια ποσότητα φρέσκων φρούτων.

Φρέσκα ή αποξηραμένα φρούτα;  Τελικά, ποια να προτιμήσεις; 

Τα αποξηραμένα φρούτα είναι φρόνιμο να υπάρχουν στη διατροφή μας συμπληρωματικά των φρέσκων φρούτων και σαν υποκατάστατα γλυκισμάτων που είναι πλούσια σε λιπαρά και ζάχαρη. Ωστόσο, πρέπει να δίνεται προσοχή στην ποσότητα αλλά και στο είδος των αποξηραμένων φρούτων που καταναλώνονται έτσι ώστε να αποφεύγεται η υπέρμετρη πρόσληψη θερμίδων.

Διάβασε επίσης: Ποια αποξηραμένα φρούτα είναι κατάλληλα για δίαιτα;

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

#shapegreece

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram access token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.