«Γιατί παχαίνω;» Αυτοί είναι οι 8 λόγοι που σήμερα παχαίνουμε πιο πολύ

Γιατί παχαίνω; Οι πιο πιθανοί λόγοι για τους οποίους οι άνθρωποι στη σύγχρονη εποχή παχαίνουν περισσότερο από ό,τι παλαιότερα. Δες τι δεν πρέπει να κάνεις

shutterstock_171293552

Είναι σημάδι της εποχής, των επιλογών, των νόσων. Δες τους βασικούς λόγους

Μας αρέσει περισσότερο από ποτέ το πρόχειρο φαγητό Τρώμε περισσότερες θερμίδες και δεν τις καίμε. Στις αρχές του 20ου αιώνα, οι άνθρωποι έτρωγαν πιο απλά, σπιτικά γεύματα. Γύρω στο 2009, περίπου τα μισά φαγητά μας ήταν από φαστ φουντ ή άλλου είδους έτοιμο φαγητό. Επιπλέον, ακόμα και οι σπιτικές τροφές σήμερα βασίζονται σε μεγάλο βαθμό σε επεξεργασμένες ανθυγιεινές πρώτες ύλες.

Τρώμε περισσότερη ζάχαρη από ποτέ Η ζάχαρη αναδεικνύεται στο πιο συχνό (και χειρότερο) συστατικό της σύγχρονης διατροφής. Αναρίθμητες μελέτες δείχνουν πως η κατανάλωση υπερβολικής ποσότητας ζάχαρης μπορεί να έχει βλαβερή επίδραση στο μεταβολισμό, οδηγώντας σε αντίσταση στην ινσουλίνη, αύξηση του κοιλιακού λίπους, υψηλότερα τριγλυκερίδια και «κακή» χοληστερίνη. Υπάρχουν επίσης πολλές μελέτες που δείχνουν πως οι άνθρωποι οι οποίοι τρώνε περισσότερη ζάχαρη κινδυνεύουν από  εμφάνιση διαβήτη τύπου 2, καρδιοπάθειας, ακόμη και καρκίνου.

Καταναλώνουμε συνολικά περισσότερες θερμίδες Μπορεί οι ειδικοί να μην συμφωνούν σε όλες τις αιτίες που μπορεί να ευθύνονται για την παχυσαρκία -αν οφείλεται στη ζάχαρη, τους υδατάνθρακες, τα λιπαρά ή σε κάτι άλλο- θεωρούν όμως αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι ένας από τους βασικούς παράγοντες είναι η αυξημένη θερμιδική πρόσληψη. Σύμφωνα με μελέτες, η μεγαλύτερη πρόσληψη θερμίδων αρκεί για να εξηγήσει την αύξηση της παχυσαρκίας. Είναι όμως σημαντικό να έχουμε υπόψη πως δεν πρόκειται για κάποια συλλογική… ηθική παρακμή που μας οδηγεί στην αυξημένη πρόσληψη θερμίδων. Η ανθρώπινη συμπεριφορά καθοδηγείται από την υποκείμενη βιολογία και οι αλλαγές στη διατροφή και το περιβάλλον έχουν διαφοροποιήσει τον τρόπο που λειτουργεί ο εγκέφαλος και οι ορμόνες μας.

Παίρνουμε έξτρα κιλά μερικές φορές το χρόνο και δεν τα χάνουμε Οι περισσότεροι άνθρωποι παίρνουν βάρος στη διάρκεια των γιορτών. Αν είναι λογικό ότι αυτές τις μέρες θα υποκύψουμε στα νόστιμα γιορτινά φαγητά, το πρόβλημα όμως είναι πως μερικές φορές δεν χάνουμε αυτό το επιπλέον βάρος. Ή μπορεί να πάρουμε 1,5 κιλό και να χάσουμε μόνο το 1, οδηγώντας σε μια αργή και σταθερή αύξηση βάρους.

Το φαγητό είναι πιο φτηνό από παλιά Ένας σημαντικός παράγοντας που είναι πολύ πιθανό να συμβάλει στην αυξημένη κατανάλωση τροφής είναι η χαμηλότερη τιμή των φαγητών, μαζί με το γεγονός ότι υπάρχει μια τεράστια ποικιλία επιλογών. Αν και αυτό ακούγεται καλό, σημείωσε πως τα «αληθινά» τρόφιμα δεν είναι ιδιαίτερα οικονομικά. Αντίθετα, φτηνές είναι οι επεξεργασμένες τροφές. Για την ακρίβεια, τα αληθινά τρόφιμα είναι πολύ ακριβότερα απ’ όσο μπορούν να διαθέσουν οι περισσότεροι άνθρωποι.

Δεν καίμε θερμίδες όταν δουλεύουμε Πολλοί κατηγορούν για την παχυσαρκία τη μειωμένη φυσική δραστηριότητα, καθώς οι περισσότεροι άνθρωποι εργάζονται σε έχουν δουλειές που δεν έχουν ιδιαίτερη σωματική καταπόνηση. Έτσι, χρειάζεται πραγματική προσπάθεια για να βρίσκουμε τρόπο για σωματική δραστηριότητα όπως γυμναστική, τρέξιμο, γιόγκα ή κάτι άλλο.

Πίνουμε πολλά αναψυκτικά και χυμούς Η ζάχαρη δεν προσφέρει κάτι στον οργανισμό μας, όμως όταν είναι σε υγρή μορφή γίνεται ακόμη χειρότερη. Ο εγκέφαλος είναι το όργανο που ευθύνεται για τη ρύθμιση της ενεργειακής μας ισορροπίας, εξασφαλίζοντας πως δεν θα λιμοκτονήσουμε και δεν θα καταναλώσουμε υπερβολικό λίπος. Αποδεικνύεται πως ο εγκέφαλος δεν «καταγράφει» τις θερμίδες από την υγρή ζάχαρη έτσι όπως κάνει με τις θερμίδες από στερεές τροφές. Έτσι, αν καταναλώσεις ένα συγκεκριμένο αριθμό θερμίδων από ένα γλυκό ρόφημα, ο εγκέφαλός σου δεν θα σε κάνει αυτόματα να φας λιγότερες από κάτι άλλο μετά. Γι’ αυτό οι θερμίδες από την υγρή ζάχαρη συνήθως αυξάνουν την καθημερινή μας θερμιδική πρόσληψη. Μελέτες έχουν δείξει πως μία μόνο μερίδα ροφήματος με ζάχαρη συνδέεται με 60,1% αυξημένο κίνδυνο παχυσαρκίας στα παιδιά.

Δεν κοιμόμαστε αρκετά Είναι γνωστό πως η έλλειψη ύπνου έχει αρνητικές συνέπειες στη λειτουργία διάφορων ορμονών που σχετίζονται με την αύξηση του βάρους και μπορεί να συμβάλει στην αύξηση της πείνας και της επιθυμίας για φαγητό. Οι λόγοι για τον οποίο στη σύγχρονη εποχή ο ύπνος είναι λιγότερος είναι πολλοί, όμως ο τεχνητός φωτισμός και οι ηλεκτρονικές συσκευές όπως τα tablet και τα κινητά.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Fitness

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i