Γιατί, πότε και πώς να φάω το σπανάκι; Η ειδικός απαντά κι εμείς απολαμβάνουμε το αγαπημένο μας λαχανικό

Ένα τρόφιμο με πολλές ιδιότητες και θρεπτικά στοιχεία.

01.07.2020

εχεις διαβασει

πώς να φάω το σπανάκι

Συνεργάστηκε η Κλειώ Δημητριάδου, κλινικός διαιτολόγος- διατροφολόγος (Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο), MSc στη συμβουλευτική ψυχολογία, Life Coaching Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο (coachmydiet.wordpress.com).

Πίσω στο χρόνο, γύρω στο 700 μ.Χ., ο αυτοκράτορας της Κίνας δέχτηκε ένα πρασινωπό λαχανικό ως δώρο από το βασιλιά του Νεπάλ. Είχε γλυκιά γεύση και οι μάγειρες της αυτοκρατορικής αυλής το αγάπησαν αμέσως. Ήταν το σπανάκι και η… επιλογή τους δικαιώθηκε στην πορεία του χρόνου, αφού πρόκειται για ένα τρόφιμο με πολλές ιδιότητες.

Διάβασε επίσης: Τα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά που πρέπει να τρως κάθε μέρα

Η θρεπτική του αξία

  • Είναι πλούσιο σε σίδηρο και πολλά άλλα θρεπτικά συστατικά.
  • Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε βήτα-καροτένιο, βιταμίνες C, Ε και Κ, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, σελήνιο, ψευδάργυρο, ασβέστιο, μαγνήσιο, χλωροφύλλη, άλατα ιωδίου και σαπωνίνες, που του χαρίζουν την ιδιότητα του προστάτη των οστών.
  • Χάρη στα φλαβονοειδή και στις πολυφαινόλες που περιέχει, παρουσιάζει αντικαρκινική δράση.
  • Βοηθά στη σωστή λειτουργία του εντέρου και δρα κατά της αναιμίας.
  • Συμβάλλει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού και του νευρικού συστήματος.
  • Τα αντιοξειδωτικά που περιέχει το σπανάκι προστατεύουν την καρδιακή λειτουργία και έχουν προληπτική δράση για εγκεφαλικά επεισόδια.
  • Περιέχει πεπτίδια, τα οποία σε συνδυασμό με το κάλιο βοηθούν στη ρύθμιση της αρτηφυτικές ίνες, συμβάλλει αποφασιστικά στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας.
  • Τα φυτοθρεπτικά συστατικά και οι χρωστικές προστατεύουν το δέρμα από τις βλαβερές ακτίνες του ήλιου, ενώ τελευταίες μελέτες έδειξαν ότι μπορεί η κατανάλωσή του να βοηθά και στην πρόληψη από εκφύλιση της εγκεφαλικής λειτουργίας.

Πώς θα το διαλέξεις;

Το πρώτο πράγμα που θα κοιτάξεις είναι το χρώμα. Το έντονο, λαμπερό πράσινο χρώμα δείχνει ότι είναι φρεσκοκομμένο, ενώ τα φύλλα του θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο άκαμπτα. Αν δεις κιτρινωπά φύλλα και ξερά κοτσάνια, άφησέ το πίσω στον πάγκο – τα θρεπτικά του συστατικά είναι ήδη ανύπαρκτα. Το κατεψυγμένο σπανάκι, από την άλλη, είναι μια επίσης πολύ καλή επιλογή για όλο το χρόνο, καθώς διατηρεί αναλλοίωτα τα θρεπτικά του συστατικά. Ο σίδηρος στο σπανάκι δεν είναι άμεσα βιοδιαθέσιμος στον οργανισμό, όπως είναι ο σίδηρος που βρίσκουμε στα ζωικά προϊόντα, καθώς το σπανάκι περιέχει οξαλικό οξύ, μια οργανική ουσία που μπορεί να αποτρέψει την απορρόφηση ουσιών, όπως του ασβεστίου και του σιδήρου. Η θερμότητα όμως αλλάζει τα δεδομένα, οπότε, σοτάροντας ή μαγειρεύοντας το σπανάκι σου, θα λάβεις όλες τις θρεπτικές του ουσίες.

Πώς να φάω το σπανάκι; Ιδέες μαγειρέματος

Το απολαμβάνουμε μαγειρεμένο (σπανακόρυζο, σουπιές με σπανάκι), σε πίτες (σπανακόπιτα), σε ομελέτα, μπορείς όμως να το βάλεις στο πιάτο σου και ωμό (ή βραστό) και να το γευτείς σε διάφορες σαλάτες. Για να μη χαθούν οι υδατοδιαλυτές βιταμίνες κατά τη διάρκεια του βρασμού, μαγείρεψέ το στον ατμό ή τσιγάρισέ το ελαφριά σε αντικολλητικό σκεύος.

Μυστικά συντήρησης

Τύλιξέ το με μια υγρή πετσέτα κουζίνας και βάλ’ το στο ψυγείο. Έτσι, θα διατηρήσει τη φρεσκάδα του. Επίσης, μπορείς να το κλείσεις σε μια ειδική σακούλα τροφίμων και μετά να το αποθηκεύσεις στο ψυγείο. Θα διατηρηθεί σε αυτή την κατάσταση για 4-5 ημέρες.

Διάβασε επίσης: 2 συνδυασμοί με σπανάκι που πρέπει να αποφύγεις 

[related id="477359"]

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Best of network

#shapegreece