Τι συστήνουν 3 ειδικοί για τα λιπαρά στη διατροφή;

Ο καρδιολόγος, η διατροφολόγος και ο chef... Ποια είναι η γνώμη τους για τα λιπαρά στη διατροφή μας;

flavoring-olive-oil-garlic-pepper-salt-and-rosemary-picture-id585601190

Παρόλο που οι περισσότεροι στη λέξη «λιπαρά» κάνουν ένα βήμα πίσω, οι ειδικοί αναφέρονται σε νέα δεδομένα για τη σημασία της ποιότητάς τους στη διατροφή και την υγεία της καρδιάς, καθώς και σε νέες συστάσεις για την πρόσληψή τους. Ποιες είναι; Δες παρακάτω τι λέει ο καθένας για το ρόλο που παίζουν τα λιπαρά στη διατροφή και την υγεία μας και τι μας συμβουλεύουν.

Τι συστήνουν 3 ειδικοί για τα λιπαρά στη διατροφή;

*Κράτα το 30%

Η Μαρία Καψοκεφάλου, επίκουρη καθηγήτρια, Μονάδα Διατροφής του Ανθρώπου στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, συστήνει η πρόσληψη των λιπαρών να περιορίζεται στο 30-35% της ημερήσιας ενεργειακής πρόσληψης. Συστήνει τα απαραίτητα πολυακόρεστα λιπαρά (Ω-3 και Ω-6) να συνεισφέρουν το 6-10% της ημερήσιας ενεργειακής πρόσληψης, ενώ τα κορεσμένα θα πρέπει να περιορίζονται στο 10% και τα τρανς λιπαρά στο 1%. Το υπόλοιπο θα πρέπει να παρέχεται από μονοακόρεστα λιπαρά οξέα.

Διάβασε επίσης: 7 τροφές που προσθέτουν «καλά» λιπαρά στη σαλάτα

*Μάθε τα οφέλη

Ο Ιωάννης Λεκάκης, αναπληρωτής καθηγητής Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών, Β' Καρδιολογικής Κλινικής Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου ΑΤΤΙΚΟΝ, συνιστά την πρόσληψη των απαραίτητων Ω-6 πολυακορέστων λιπαρών οξέων, η οποία μειώνει τον κίνδυνο στεφανιαίας νόσου καθώς μειώνει τα επίπεδα χοληστερόλης, βελτιώνει την αντίσταση στην ινσουλίνη, μειώνει την πιθανότητα σακχαρώδους διαβήτη όπως επίσης και την αρτηριακή πίεση.

Διάβασε επίσης: Όλα όσα πρέπει να ξέρεις για τα καλά λιπαρά Ω3

*Μαγείρεψε υγιεινά

Πολλές φορές το βούτυρο δε γίνεται να αντικατασταθεί με λάδι στη μαγειρική, γι' αυτό ο Ηλίας Μαμαλάκης, food writer, συστήνει την κατανάλωση της δεύτερης γενιάς τροφίμων και συγκεκριμένα τη χρήση της μαργαρίνης έναντι του βουτύρου. Η νέα γενιά μαργαρίνης περιέχει πολυακόρεστα λίπη και είναι πιο... «αθώα» από το βούτυρο.

Διάβασε επίσης: 9 λάθη που κάνεις στην κουζίνα

Πηγή: Μονάδα Διατροφής του Ανθρώπου του Τμήματος Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών και Β' Καρδιολογικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γενικό Νοσοκομείο Αττικόν.

Read Next

MORE FROM

Fitness

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i