Θέλεις να μειώσεις τις λιγούρες σου; Ασκήσου λέει η επιστήμη

Αν νομίζεις ότι η γυμναστική σου προκαλεί πείνα και λιγούρες, ήρθε η ώρα να αναθεωρήσεις.

portrait-of-girl-sitting-on-stairs-after-exercising-picture-id935551910 Credit:pitchwayz

Στην έρευνα, που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Applied Psychology, πήραν μέρος 30 νέες και σε καλή φυσική κατάσταση γυναίκες. Αφού χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, η πρώτη γυμνάστηκε έντονα για μία ώρα ενώ η δεύτερη δεν έκανε απολύτως τίποτα. Το ίδιο πείραμα έγινε ξανά και οι δύο ομάδες εκτέθηκαν σε διάφορα φαγητά, από υγιεινές σαλάτες μέχρι γλυκά, ενώ οι ειδικοί μελετούσαν τις αντιδράσεις του εγκεφάλου τους σε αυτά τα ερεθίσματα.

Διάβασε επίσης: Τι να φάω πριν την προπόνηση (και τι όχι)

Προς έκπληξη των ερευνητών, οι γυναίκες που προτίμησαν να φάνε και, μάλιστα, όχι ιδιαίτερα υγιεινά ήταν αυτές που δεν γυμνάστηκαν καθόλου. Αντίθετα όσες είχαν αθληθεί έντονα δεν έδειξαν καμία επιθυμία για φαγητό και μάλιστα δεν ικανοποιήθηκαν ιδιαίτερα από τα είδη φαγητού που έβλεπαν.

«Το "κλειδί" της υπόθεσης είναι ότι η άσκηση καταστέλλει την πρόσληψη τροφής» υποστηρίζει ο Todd A. Hagobian, καθηγητής κινησιολογίας στο Πολυτεχνείο της Καλιφόρνια. Ο καθηγητής, ο οποίος επέβλεψε και τη συγκεκριμένη μελέτη, εξηγεί ότι η άθληση επηρεάζει τα τμήματα του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνα για το αίσθημα της πείνας. «Αρκετά είναι τα δεδομένα, συμπεριλαμβανομένων και των δικών μας, που δείχνουν ότι η άσκηση δεν έχει επιπτώσεις στις ορμόνες που ρυθμίζουν την πείνα, αλλά καταστέλλει την πρόσληψη τροφής» προσθέτει.

Διάβασε επίσης: Έχεις λιγούρα για γλυκό; 6 τρόποι για να τρως γλυκά χωρίς να παίρνεις βάρος

Αν βέβαια αναρρωτιέσαι ακόμη γιατί πεινάς μετά τη γυμναστική, θα πρέπει να στραφείς σε άλλους παράγοντες που μπορεί να παίζουν κάποιο ρόλο. «Αυτοί οι παράγοντες περιλαμβάνουν το να έρθεις σε οπτική επαφή με κάποιο φαγητό, το κοινωνικό πλαίσιο, τη διαθεσιμότητα των τροφίμων, τις διατροφικές σου συνήθειες, κ.α.. Ο εγκέφαλος συνδυάζει όλα αυτά τα σήματα και καθορίζει αν αλλάξει η πρόσληψη τροφής» εξηγεί ο Hagobian.

Η ηλικία και η φυσική κατάσταση παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο. «Στις περισσότερες έρευνες πήραν μέρος νέοι και σε καλή φυσική κατάσταση άνθρωποι. Εκτιμάται ότι υπέρβαρα/παχύσαρκα άτομα και όσοι κάνουν καθιστική ζωή μπορεί να μην είχαν την ίδια αντίδραση» καταλήγει ο  Hagobian.

Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να βρεις ποιο είδος άσκησης σου ταιριάζει και πόσο χρόνο πρέπει να γυμνάζεσαι ώστε να καταφέρεις να ελέγξεις την όρεξή σου. «Οι άνθρωποι είναι διαφορετικοί και δεν ανταποκρίνονται όλοι στους ίδιους χρόνους άσκησης. Αν ξεκίνησες ήδη να γυμνάζεσαι, είναι πιθανό να νιώθεις σταδιακά μείωση της πείνας, από ότι όταν πρωτοξεκίνησες. Είναι πολύ καλό γιατί μπορεί να διαμορφώσει την όρεξή σου» τονίζει ο Hagobian.

Διάβασε επίσης: Τι είδος άσκησης να επιλέξεις ανάλογα με τον τρόπο ζωής σου;

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i