Σιτάρι kamut, τεφ, κινόα και αμάρανθος: Ποια είναι τα οφέλη αυτών των αρχαίων σπόρων;

Σιτάρι Kamut, Τεφ, Κινόα και Αμάρανθος: Να γιατί οι επονομαζόμενοι αρχαίοι σπόροι θεωρούνται super foods

06.09.2017

Γράφει: Επιστημονικός Συνεργάτης Shape

Aπό τη Δημητρα Γλυνού, Κλινική Διαιτολόγος- Διατροφολόγος

 

Σιτάρι Kamut, Τεφ, Κινόα και Αμάρανθος

Τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργηθεί μεγάλο ενδιαφέρον γύρω απο τους σπόρους που καλλιεργούνται εδώ και πολλά χρόνια σχετικά με τα οφέλη που έχουν για τον οργανισμό.

Οι επονομαζόμενοι αρχαίοι σπόροι καλύπτουν μια ποικιλία σπόρων που με το πέρασμα των ετών έχουν διατηρηθεί αναλλοίωτοι. Η κινόα, ο αμάρανθος, το τεφ και πολλοί άλλοι σπόροι είναι τα νέα superfoods που έχουν κινήσει το ενδιαφέρον πολλών ανθρώπων και έχουν εισαχθεί στην καθημερινή τους διατροφή.

Όμως τι ακριβώς είναι αυτοί οι σπόροι;

«Τα θρεπτικά συστατικά τους ποικίλλουν καθώς έχουν αυξημένη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη , πολύ περισσότερο απο το σιτάρι, περιέχουν πλήθος βιταμινών, μετάλλων και φυτοχημικών και έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες», εξηγεί η ειδικός.

Επίσης πολλοί απο αυτούς τους σπόρους είναι χωρίς γλουτένη. Όλα αυτά συμβάλλουν στην κατανάλωση τους απο όλες τις ομάδες ατόμων λόγω όλων τον ευεργετικών ιδιοτήτων που προσδίδουν στον οργανισμό.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: ΤΕΦ ΤΟ ΝΕΟ ΣΟΥΠΕΡ ΤΡΟΦΙΜΟ ΕΙΝΑΙ ΠΑΛΙΟ

Αναλυτικά για κάθε ποικιλία:

 

Σιτάρι Kamut

Μια αρχαία αιγυπτιακή λέξη για το σιτάρι, το kamut είναι πλέον ένα εμπορικό σήμα, καταχωρημένο ως εμπορικό σήμα του αρχαίου σίτου. Το kamut είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, συμπεριλαμβανομένων των πολυφαινολών και του σεληνίου.

Το μισό φλυτζάνι, μαγειρεμένο, είναι μια καλή πηγή μαγνησίου, φωσφόρου, ψευδαργύρου και νιασίνης ενώ παρέχει μικρότερες ποσότητες καλίου, αλλά επειδή πρόκειται για ένα είδος σίτου, δεν είναι χωρίς γλουτένη και ως εκ τούτου δεν είναι κατάλληλο για ασθενείς και ασθενείς με κοιλιοκάκη.

Παρέχει έως και 40% περισσότερη πρωτεΐνη από το σύγχρονο σιτάρι και την ικανότητα να αναπτύσσεται καλά χωρίς χημικά λιπάσματα και φυτοφάρμακα, που το καθιστά την καλύτερη επιλογή για βιολογική καλλιέργεια.

Kάνε κλικ και στην gallery για να δεις τα θρεπτικά συστατικά της κινόα, του τεφ και του αμάρανθου:

 

 

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Best of network

#shapegreece