Τα 5 σημάδια που δείχνουν ότι έχεις διαταραγμένη σχέση με το φαγητό

Η ειδικός σού δείχνει τα 5 σημάδια που θα σε κάνουν να το συνειδητοποιήσεις

19.10.2018

Γράφει: Επιστημονικός Συνεργάτης Shape

εχεις διαβασει

Διαταραγμένη σχέση με το φαγητό

Aπό την Βίρνα Σκουλίδη, Διαιτολόγο – Διατροφολόγο, Facebook: Dietliciousgr, Instagram: dietlicious.gr

Η αναγνώριση κάποιων χαρακτηριστικών ή σημείων που δείχνουν μία διαταραγμένη σχέση με το φαγητό είναι καθοριστικός παράγοντας στην επίτευξη ενός φυσιολογικού βάρους σώματος και γενικά ενός ποιοτικού τρόπου ζωής.

Τα παρακάτω πέντε συμπτώματα μπορούν να σε βοηθήσουν να συνειδητοποιήσεις αν η σχέση σου με το φαγητό δεν είναι τόσο υγιής.

Διαταραγμένη σχέση με το φαγητό; Τα 5 σημάδια που δείχνουν ότι όντως έχεις: 

Έγνοια για το φαγητό

Όλοι μας σκεφτόμαστε το φαγητό. Ωστόσο, υπάρχουν άτομα, για τα οποία αυτές οι σκέψεις οδηγούν σε εμμονές όπου οι διατροφικές τους συνήθειες καθοδηγούνται καθαρά από αυτές τις σκέψεις και όχι από πραγματική όρεξη. Η όρεξη, ή πιο συγκεκριμένα το πραγματικό αίσθημα πείνας, είναι ένα σωματικό συναίσθημα / σύμπτωμα και φεύγει από μόνο του με την κατανάλωση φαγητού, σε αντίθεση με τις λιγούρες που οφείλονται σε ψυχολογικούς παράγοντες. Σε αυτή την περίπτωση, ακόμα και μετά το τέλος του γεύματος, μπορεί αν συνεχίσεις να σκέφτεσαι το φαγητό ή να νιώθεις την ανάγκη να συνεχίσεις να τρως.  

Διάβασε επίσης: Οι top τροφές που προτείνει ο trainer Κωνσταντίνος Παγκαλίδης για μετά την προπόνηση

 

Αίσθημα ενοχής μετά από γεύμα

Υπάρχουν φορές που πολλοί μας θα φάμε περισσότερο από αυτό που χρειαζόμασταν ή θα καταναλώσουμε κάτι που ευχόμαστε να μην είχαμε φάει και μετά το μετανιώνουμε. Όταν όμως, αυτό όταν αυτά τα συναισθήματα αρχίζουν να εμφανίζονται συχνότερα και συνδυάζονται με με ένα αίσθημα ενοχής ή θυμού, ο κίνδυνος να διαταράξεις την αυτοεκτίμηση σου αυξάνεται ραγδαία. Το αίσθημα ενοχής μπορεί επίσης να οδηγήσει σε άλλες μη υγιεινές στρατηγικές όπως η χρόνια περιοριστική δίαιτα ή υπερβολική άσκηση ώστε να κάψεις εκείνο το κομμάτι κέικ που έφαγες.  

Κατανάλωση φαγητού σε περιόδους στρες

Ίσως πρόκειται για το πιο δύσκολο ζήτημα, γιατί είναι τόσο συχνή περίπτωση. Η σύνδεση μεταξύ του στρες και του φαγητού ξεκινάει από τη στιγμή που γεννιόμαστε. Όταν το μωρό κλαίει, η μητέρα θα το καθησυχάσει με ένα μπουκάλι γάλα. Αργότερα, σαν παιδιά, μας δίνουν μικρά γλυκίσματα για να μας αποσπάσουν την προσοχή ή για να μας απαλύνουν τον πόνο από κάποιο τραυματισμό ή από κάτι που μας στενοχώρησε. Ο πρώτος συσχετισμός του φαγητού με το άγχος μπορεί να θέσει την αρχή για την αντιμετώπιση στρεσογόνων και δυσάρεστων συμβάντων αργότερα στην ενήλικη ζωή μας. Επειδή το άγχος είναι σχεδόν καθημερινό κομμάτι της ζωής μας, αυτή η απόκριση μπορεί να οδηγήσει σε ανεπιθύμητη αύξηση του σωματικού βάρους ή σε άλλα προβλήματα υγείας.  

Ακραίες δίαιτες

Ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων σε κάποια φάση της ζωής τους ξεκινάνε κάποια δίαιτα. Όταν όμως μπαίνεις σε αυτή τη διαδικασία με μεγαλύτερη συχνότητα ακολουθώντας μάλιστα ακραίες τακτικές δίαιτας, περιορίζοντας κατά πολύ τις θερμιδικές σου ανάγκες ή αποκλείοντας κάποιες ομάδες τροφίμων από τη διατροφή σου, θέτεις την υγεία σου σε σοβαρό κίνδυνο. r another.  Το τελικό αποτέλεσμα είναι έντονο αίσθημα στέρησης που πυροδοτεί την εμφάνιση λιγούρας για συγκεκριμένες τροφές και επεισοδίων υπερφαγίας.

Απόκρυψη φαγητού

Μήπως έχεις αρχίσει να γίνεσαι πιο μυστικοπαθής με τα γεύματα σου και γενικά δεν τρως δημόσια γιατί παλεύεις καιρό με το βάρος σώματος σου; Το αίσθημα ντροπής μπορεί να οδηγήσει το άτομο στο να αποθηκεύει και να καταναλώνει τρόφιμα σε μέρη που δεν μπορεί να δει ή δεν έχει πρόσβαση κάποιος άλλος. Εάν η αμηχανία αυτή συμπεριλαμβάνει και τον φόβο της υπερκατανάλωσης φαγητού μπροστά σε άλλους ή κατανάλωσης τροφίμων που θεωρούνται ανθυγιεινά, τα αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Αίσθημα ντροπής και αμηχανία για την βασική ανάγκη του φαγητού.  

 

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Best of network

#shapegreece