«Θέλω να παχύνω αλλά δεν παίρνω κιλά»: 5 συμβουλές για να πάρεις βάρος

Tο σώμα, κάθε φορά που προσπαθούμε να αυξήσουμε το βάρος του, αντιστέκεται στην αλλαγή αυτή με πολλούς μηχανισμούς.

24.06.2020

εχεις διαβασει

Θέλω να παχύνω αλλά δεν παίρνω κιλά

Από τους Στέφανο Δημητριάδη, διαιτολόγο-διατροφολόγο, MSc, RD, OLY, πρωταθλητή κολύμβησης, Μαρία Προκοπίου, ενδοκρινολόγο-διαβητολόγο, MD, MSc (mariaprokopiou.gr), και δρα Μαρία Τσιάκα, διευθύντρια του Ελληνικού Κέντρου Διατροφικών Διαταραχών, ψυχοθεραπεύτρια-οικογενειακή θεραπεύτρια

Όταν ακούς τις λέξεις δίαιτα και «διατροφή», το πρώτο που σου έρχεται στο μυαλό είναι το αδυνάτισμα και η στέρηση τροφής. Στην πραγματικότητα, τα πράγματα δεν είναι έτσι – και δε θα πρέπει να είναι. Η διατροφή είναι ένας όρος που περιλαμβάνει όλες εκείνες τις διατροφικές συνήθειες που μας χαρίζουν υγεία και ενισχύουν την προσπάθειά μας προς την επίτευξη της εικόνας του σώματος που επιθυμούμε.

Διάβασε επίσης: Πώς μπορώ να πάρω κιλά με υγιεινό τρόπο; Η διατροφολόγος μας δίνει τις καλύτερες συμβουλές!

Πώς διαμορφώνεται το βάρος σου

Υπάρχουν αρκετές γυναίκες που πραγματικά επιθυμούν να αλλάξουν την εικόνα του σώματός τους όχι αδυνατίζοντας, αλλά παίρνοντας βάρος. Γενικότερα, οι λόγοι που κάποιος παίρνει ή χάνει κιλά εύκολα –συγκριτικά με ένα άλλο άτομο που δεν μπορεί να πάρει ή να χάσει κιλά– είναι πολλοί και σύνθετοι. Ο τρόπος ζωής, ο μεταβολισμός, η ηλικία, το σύνηθες βάρος του ατόμου, οι τρέχουσες διατροφικές συνήθειες και η φυσική δραστηριότητα (άσκηση) συνθέτουν ένα πολύπλοκο σύστημα που επηρεάζει αυτή τη διαδικασία.

Θέλεις να παχύνεις;

Η ισορροπία του βάρους μας διέπεται από την αρχή του θερμιδικού ισοζυγίου, δηλαδή την ισορροπία της θερμιδικής πρόσληψης και της θερμιδικής δαπάνης. Αν, λοιπόν, θέλεις να αυξήσεις το βάρος σου, απαιτείται μια ενεργειακή πρόσληψη που θα είναι μεγαλύτερη από την ενέργεια που καις κατά τη διάρκεια της ημέρας. Όπως γίνεται και κατά την απώλεια βάρους, έτσι και κατά τη διάρκεια πρόσληψής του θα πρέπει να υπάρχει ένας συγκεκριμένος ρυθμός αύξησης βάρους ώστε να μπορεί το σώμα να προσαρμόζεται σε μια νέα κατάσταση. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό είναι ότι η διαδικασία αύξησης του βάρους, εκτός από το ότι πρέπει να είναι μια σταθερή διαδικασία, πρέπει να πραγματοποιηθεί με τρόπο που να ευνοεί τη διατήρηση της υγείας, την πρόσληψη όλων των απαραίτητων θρεπτικών συστατικών, βιταμινών και ιχνοστοιχείων.

5 συμβουλές για να πάρεις βάρος:

Η διατροφή για αύξηση βάρους θα πρέπει να είναι δομημένη έτσι ώστε να μην γίνεται ανεξέλεγκτη συσσώρευση λίπους, αλλά να δίνεται έμφαση στην αύξηση της μυϊκής μάζας, παράλληλα με την εναπόθεση λίπους σε φυσιολογικά επίπεδα.

1. Τρώγοντας έρχεται η όρεξη. Αύξησε τον αριθμό των γευμάτων σου δίνοντας έμφαση σε σνακ που σου αρέσουν, όπως γιαούρτι με μέλι, ξηροί καρποί, φρούτα εποχής, μπάρες δημητριακών, ψωμί με ταχίνι ή φιστικοβούτυρο.

2. Μη μετράς τις θερμίδες, αλλά κάν’τες να μετράνε. Προσπάθησε να αυξήσεις τον όγκο των γευμάτων κατά 30-40%, ιδιαίτερα των τροφίμων που είναι πλούσια σε σύνθετο υδατάνθρακα (ρύζι καστανό, άγριο, ζυμαρικά ολικής αλέσεως, πλιγούρι, κινόα). Πετυχαίνοντας αυτό, θα αυξήσεις τις θερμίδες που προσλαμβάνεις χωρίς να νιώθεις το στομάχι σου βαρύ.

3. Χτίσε το σώμα σου. Συνόδευσε το πιάτο σου με μια μικρή ποσότητα κρέατος, ψαριού ή πουλερικών. Η πρωτεΐνη, σε συνδυασμό με τον υδατάνθρακα, θα ενισχύσει τη διαδικασία της μυϊκής ανάπτυξης κάνοντας το σώμα σου πιο λειτουργικό και δομημένο.

4. Κάνε τα λιπαρά σύμμαχό σου. Ενίσχυσε τις σαλάτες σου με ξηρούς καρπούς και ντρέσινγκ που έχουν ως βάση το ελαιόλαδο ή το ταχίνι. Προσφέρουν αρκετές θερμίδες ανά μερίδα, αλλά ταυτόχρονα δίνουν πολλά ευεργετικά συστατικά στον οργανισμό. Ακόμα, συμβάλλουν σημαντικά στη διέγερση της όρεξης.

5. Ξύπνα το σώμα σου. Ασκήσου σε μέτρια ένταση ώστε να ενεργοποιείται το μυϊκό σύστημα και να ανοίγει η όρεξη.

Διάβασε επίσης: Πώς να πάρω βάρος αλλά χωρίς να αποθηκευτεί λίπος στους μηρούς;

[related id="473541"]

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Best of network

#shapegreece