Το ρόφημα που σε κάνει να λαμβάνεις καθημερινά 384 θερμίδες παραπάνω

Μήπως, όμως, πρέπει να ρίξουμε μία καλύτερη ματιά στα ροφήματα που επιλέγουμε; Ιδού το ρόφημα που μας κάνει να παρατρώμε.

rofima-paxos

Οι εθισμένοι στην καφεΐνη δεν μπορούν να λειτουργήσουν χωρίς να πιουν καφέ.

Αυτοί που πίνουν διαιτητικά αναψυκτικά δεν μπορούν να λειτουργήσουν χωρίς να έχουν πιει κάποιο πριν.

Οι λάτρεις του κρασιού πίνουν ένα ποτήρι κόκκινο κρασί κάθε βράδυ.

Μήπως, όμως, πρέπει να ρίξουμε μία καλύτερη ματιά στα ροφήματα που επιλέγουμε;

Μία νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics ανακάλυψε ότι τα αγαπημένα μας ροφήματα μπορεί να μας κάνουν να καταναλώνουμε περισσότερες θερμίδες στη διάρκεια της ημέρας.

Οι ερευνητές εξέτασαν τις διατροφικές συνήθειες περισσότερων από 20.000 Αμερικανών και ανακάλυψαν ότι το αλκοόλ, το τσάι, ο καφές, τα ζαχαρούχα ποτά και τα διαιτητικά αναψυκτικά συνδέονται στο σύνολό τους με κάποιο βαθμό υπερκατανάλωσης.

Το αλκοόλ βρέθηκε στην πρώτη θέση, κάνοντας αποδεδειγμένα τους ανθρώπους να καταναλώνουν 384 θερμίδες παραπάνω κατά μέσο όρο την ημέρα, αφήνοντας πίσω του τα ζαχαρούχα ποτά, όπως τα αναψυκτικά, που έκαναν τους ανθρώπους να καταναλώνουν μόλις 226 θερμίδες παραπάνω.

Αλλά, περισσότερη έκπληξη ένιωσαν οι ερευνητές όταν διαπίστωσαν ότι ο καφές σε κάνει να καταναλώσεις 108 περισσότερες θερμίδες, τη στιγμή που τα διαιτητικά αναψυκτικά αυξάνουν την ημερήσια πρόσληψη θερμίδων σου κατά 69 θερμίδες.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: 10 ροφήματα που δίνουν ενέργεια! Προτιμάς αφέψημα, smoothie ή βότανο;

Ακόμα και το τσάι, ένα από τα πιο υγιεινά ροφήματα στον κόσμο, συνδέθηκε με 64 παραπανίσιες θερμίδες ημερησίως.

Έχεις πιο έντονη την αίσθηση της γεύσης

Και δεν μιλάμε για επιπλέον θερμίδες από πρόσθετα, όπως από κοκτέιλ ή κρέμα γάλακτος και ζάχαρη, αλλά για επιπλέον θερμίδες που προέρχονται όλες από τα τρόφιμα.

Είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι ο καφές συνδέθηκε με τη μεγαλύτερη πρόσληψη τροφών υψηλής θερμιδικής αξίας αλλά χαμηλών θρεπτικών στοιχείων.

Για ποιο λόγο παρατηρείται όμως αυτό το φαινόμενο;

Ας ξεκινήσουμε με το αλκοόλ, για να δούμε ποιοι λόγοι κρύβονται πίσω από την υπερκατανάλωση που μας προκαλούν αυτά τα ροφήματα.

Οι επιστήμονες εδώ και καιρό γνωρίζουν το «φαινόμενο του απεριτίφ», δηλαδή της τάσης να τρως περισσότερο μετά την κατανάλωση αλκοόλ. Αν και δεν μπορούμε να εξηγήσουμε εύκολα για ποιο λόγο συμβαίνει, μία πρόσφατη έρευνα υποδεικνύει ότι το αλκοόλ μας κάνει περισσότερο ευαίσθητους στα λαχταριστά αρώματα των τροφών.

Μετά, είναι η σειρά των διαιτητικών ροφημάτων. Οι επιστήμονες υποψιάζονται ότι αυτά τα ποτά που δεν περιέχουν καθόλου θερμίδες μπορεί να μην ικανοποιούν την όρεξη αυτών που τα καταναλώνουν, κάνοντάς τους να τρώνε περισσότερο.

«Άλλος ένας πιθανός λόγος είναι ότι μπορεί να νιώθουν λιγότερες ενοχές και ότι δικαιούνται να καταναλώσουν περισσότερες θερμίδες αργότερα», αναφέρει ο συντάκτης της έρευνας Ruopeng An, PhD, του Τμήματος Κινησιολογίας και Κοινοτικής Υγείας στο Πανεπιστήμιο του Ιλινόι, στο Ουρμπάνα-Σαμπέιν.

Και τι συμβαίνει πραγματικά με τον καφέ, το τσάι και τα ζαχαρούχα ποτά; Μήπως γίνεται κάποια χημική αντίδραση στον εγκέφαλο ή στο στομάχι μας που μας κάνει να θέλουμε να φάμε περισσότερο αφού πιούμε κάποιο;

«Μπορεί», απαντάει ο An, «αλλά το πιο πιθανό είναι ότι υπάρχει κάποιος άλλος περισσότερο ισχυρός παράγοντας που μας κάνει να τρώμε παραπάνω: η συνήθεια.

Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν πίνουν αυτά τα ποτά μόνοι τους», τονίζει ο An.

Και τα είδη τροφών που συνήθως συνοδεύουν αυτά τα ροφήματα δεν είναι ιδιαίτερα υγιεινά. Ο καφές συνήθως συνοδεύεται με κάποιο φρεσκοψημένο κρουασανάκι της καφετέριας, το τσάι με μπισκότα ή μάφιν ενώ τα αναψυκτικά με ένα μπέργκερ και πατάτες τηγανιτές.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Τα καλύτερα και τα χειρότερα ροφήματα για αδυνάτισμα (με τη συμβουλή της διαιτολόγου μας!)

Ο An πιστεύει ότι αυτά τα βαθιά ριζωμένα στη συνήθειά μας ζευγαράκια μπορεί να αποτελούν τον βασικό λόγο για τον οποίο κάποιο συγκεκριμένο ρόφημα μας κάνει να θέλουμε να καταναλώσουμε περισσότερη τροφή και έτσι να αποκτήσουμε περισσότερες θερμίδες.

Πιες καφέ, αλλά μην το παρακάνεις

Φυσικά αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να σταματήσεις να πίνεις τον καφέ ή το τσάι, που αποτελούν πολύ υγιεινά ροφήματα.

Αντιθέτως, ο An συμβουλεύει να προσέχουμε καλύτερα τις τροφές που καταναλώνουμε καθώς απολαμβάνουμε το αγαπημένο μας ρόφημα. Αν νιώθεις ότι το απογευματινό διάλειμμά σου για καφέ δεν είναι πλήρες χωρίς τη συνοδεία ενός μπισκότου, τότε πρέπει να καταλάβεις ότι χρειάζεται να σταματήσεις μία κακή συνήθεια. Και μπορεί να είναι αρκετά δύσκολο να το καταφέρεις, αλλά σίγουρα δεν είναι αδύνατον!

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Fitness

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i